9758

روش های کاهش سن و جوانسازی پوست

پوست انسان از جمله اعضایی است که همیشه باید مراقبت‌های لازم از آن صورت گیرد. با افزایش سن و سبک زندگی نا سالم ممکن است استحکام پوست به تدریج از بین برود. با توجه به اینکه پوست نیز یکی از شاخصه‌های مهم زیبایی و جوانی است از این رو ضروری است که اقدامات لازم برای کاهش سن و روش جوانسازی پوست صورت گیرد.

در اثر افزایش سن انسان، تولید دو ماده اصلی شامل کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد و این امر باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. همچنین چین و چروک‌های متعدد در پوست فرد ظاهر می‌شود. البته تنها افزایش سن باعث بروز چنین عواملی نمی‌شود، بلکه استعمال دخانیات، تماس با انواع آلاینده‌ها، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و سبک زندگی ناسالم از مهمترین دلایل بروز علایم پیری زودرس در پوست افراد هستند.

با افزایش آگاهی جامعه نسبت به شیوه زندگی سالم و اهمیت داشتن پوستی زیبا و سالم، اهمیت جوانی پوست نیز افزایش یافته است و بسیاری از افراد در این راستا به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی از دست رفته پوست خود را احیا کنند.

در حال حاضر روش‌های بسیار زیادی برای تجدید جوانی پوست وجود دارد که در ادامه مطلب توضیحات کاملی در باره آنها ارائه خواهد شد.

 

مهترین دلایل پیری پوست چیست؟

دلایل زیادی باعث پیری پوست می‌شوند که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

  • با افزایش سن، رادیکال‌های آزاد اکسیژن در سطح پوست افزایش می‌یابد و این امر به نوبه خود باعث ایجاد چروکیدگی در سطح پوست می‌شود.
  • در برخی مواقع ممکن است در اثر تغییرات هورمونی و یا در نتیجه کاهش تولید کلاژن، استحکام و سفتی پوست از بین برود.
  • هر گونه آلودگی زیست محیطی موجود در هوا، خاک یا آب باعث بروز انواع بیماری در پوست و ایجاد اختلالات پوستی می‌شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماورای بنفش آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌کند و باعث از بین رفتن مقاومت پوست در برابر آفتاب می‌شود که این امر پیری زودرس و بروز انواع بیماری‌های پوستی را به دنبال دارد.
  • بروز تغییرات استخوانی در صورت
  • استفاده از دخانیات، مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • بروز بیماری‌های پوستی نظیر آکنه، آبله مرغان و برخی از بیماری‌های دیگر.
  • مشکلات ژنتیکی
ادامه مطلب
برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

جوانسازی پوست چیست؟

پوست انسان ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار آسیب دیدگی یا پیری شود. با توجه به اهمیت جوانی پوست در زبیایی، روش‌های متنوعی برای روشنایی و بهبود زیبایی ظاهری پوست وجود دارد که به آن جوانسازی پوست می‌گویند.

علایم پیری پوست

چین و چروک

همانطور که گفته شد با افزایش سن، پوست الاستین و کلاژن کمتری تولید می‌کند که در نتیجه آن خطوطی در سطح پوست به وجود می‎‌آیند که به آن چین و چروک گفته می‌شود. همچنین کاهش تولید چنین موادی باعث نازک شدن پوست و کاهش مقاومت آن می‌شود.

لاغری صورت و شل شدن پوست

با افزایش سن، استحکام و سفتی پوست کاهش می‌یابد و ساختار زیرین پوست نیز دچار ضعف‌هایی می‌شود و کشش لازم برای حفظ حالت پوست را از دست می‌دهد. علاوه بر افزایش سن، سیگار کشیدن، آسیب پذیر بودن پوست در برابر نور خورشید و کاهش یکباره وزن از اصلی‌ترین دلایل شل شدگی پوست هستند.

از بین رفتن چربی پوست

وراثت و پیری از جمله دلایلی است که باعث از بین رفتن چربی پوست می‌شود. البته مصرف برخی داروها، استرس، سبک زندگی، غذای ناسالم و تغییرات وزنی مکرر نیز می‌تواند باعث حذف چربی از پوست شود.

تحلیل ماهیچه‌ها

با افزایش سن، ماهیچه‌های صورت نیز تحلیل می‌روند و با از دست دادن قدرت انقباض و انبساط خود، دچار افتادگی می‌شوند.

تغییر شکل استخوان‌های صورت

استخوان‌های صورت نقش مهمی در جایگیری ماهیچه‌ها و چربی موجود در پوست دارند. ساختار استخوان بندی صورت در هر شخص در اثر افزایش سن تحلیل رفته و دچار تغییر می‌شود و این امر باعث ایجاد تغییراتی در شکل فیزیک صورت می‌گردد.

 

روش‌های جوانسازی پوست

روش های جوانسازی پوست

روش‌های زیادی برای تجدید جوانی پوست وجود دارند که در ادامه مهمترین آنها را برای شما بازگو می‌کنیم:

تزریق چربی در زیر پوست

برخی از پر کننده‌های پوستی وجود دارد که از ترکیباتی مختلفی ساخته شده‌اند که به آنها فیلر یا ژل می‌گویند. تزریق این مواد به زیر پوست باعث افزایش حجم در نواحی تزریق شده می‌شود و اثرات پیری را به میزان زیادی از بین می‌برد.

ادامه مطلب
انواع نژاد مو

فیلرهای مختلفی وجود دارند که از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و هر کدام از آنها برای بخش‌های مختلفی از صورت و بدن استفاده می‌شوند.

تزریق ژل در اغلب موارد به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و به بخش‌های مختلف صورت اعم از خط خنده، خط اخم، فک و غیره تزریق می‌شود.

در تزربق چربی، پزشک متخصص چربی مازاد را از قسمت‌های مختلف بدن برداشته و پس از پاکسازی به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر بدن که دچار شلی یا کمبود چربی هستند، تزریق می‌کند.

تزریق بوتاکس

در این روش با استفاده از بوتاکس عضلات را ضعیف یا فلج می‌کنند و در صورتی که در مقادیر پایین صورت گیرد، جوانسازی پوست را در پی دارد. بوتاکس نوعی پروتئین فلج کننده است که از سم بوتولینیوم بدست می‌آید. اما جای نگرانی نیست، استفاده کم از این ماده باعث بهبود و جوانسازی پوست می‌شود و در کاهش چین و چروک صورت تاثیر بسزایی دارد.

میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن‌های باریک سوراخ‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند. در این فرآیند سیستم عصبی بدن تحریک شده و باعث ساخت سلولهای پوستی جدیدی در سطح بدن می‌شود. طی این فرآیند میزان تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا می‌کند و به پر شدن صورت منجر می‌گردد. همچنین از این روش برای درمان بیماری‌های مربوط به جای زخم، آفتاب سوختگی و برطرف کردن پیری پوست نیز استفاده می‌شود.

استفاده از هایپوتراپی

با استفاده از هایپو تراپی پوست صورت کشیده می‌شود. هایفوتراپی یک روش جایگزین برای جراحی پوست است. از آنجایی که دستگاه هایپوتراپی امواج فراصوت با شدت بالا را تولید می‌کند، باعث تحریک سلول‌های پوست شده و این امر میزان تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، که در نتیجه آن بافت پوست محکم‌تر می‌شود.

هایپو تراپی چین و چروک موجود در بخش گردن، ابرو، پلک‌ها و قفسه سینه را از بین می‌برد و هزینه آن نسبت به جراحی پوست بسیار کمتر است. همچنین میزان اثر بخشی آن در مقایسه با لیفتینگ مطمئن‌تر و سریع‌تر است.

ادامه مطلب
بانک مو چیست؟

کربوکسی تراپی

در این روش  با استفاده از دستگاه مخصوص، مقدار ناچیزی دی‌اکسیدن کربن به زیر پوست تزریق می‌کنند. این روش، راهکار بسیار مناسبی برای از بین بردن چربی زیر پوست است و برای برطرف کردن گودی چشم، رفع چین و چروک قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود.

کربوکسی تراپی هیچ نوع عوارض جانبی ندارد و می‌توان از آن برای بسیاری از قسمت‌های بدن استفاده کرد. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای این عمل نهایت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است.

 

روش‌های جوانسازی پوست

جمع بندی

پوست یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در زیبایی و جوانی افراد است. سبک زندگی امروزی نیز به اهمیت این عضو در زیبایی افزوده و افراد زیادی اعم از بانوان و آقایان به دنبال روش‌هایی برای احیای زیبایی از دست رفته پوست خود هستند. از سویی افراد جوان نیز در تلاشند تا از بروز چین و چروک در پوست خود پیشگیری کنند، از این رو به استفاده از روش‌های کاهش سن و جوانسازی پوست روی آورده‌اند.

روش‌های متنوعی برای جوانی و زیبایی پوست وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به بوتاکس، تزریق ژل و فیلر، کربوکسی تراپی، هایفوتراپی و … اشاره کرد. کلینیک پوست و موی دیلای به عنوان یکی از مراکز زیبایی معتبر، از کلیه روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست پشتیبانی به عمل می‌آورد. شما با مراجعه به این مرکز می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های تخصصی پرسنل مجرب این مرکز نسبت به انتخاب روش مناسب جوانسازی پوست خود اقدام نمایید.

 


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند