انواع نژاد مو

انواع نژاد مو

یکی از نکات مهم در دنیای پوست و مو مسئله تنوع نژادها و موهای انسان هاست. کافی است به بسیاری از جوامعی که در آن مهاجرانی از ملیت های مختلف زندگی می کنند، نگاهی بیندازید. در این کشورها در یک روز براحتی می توانید افرادی با رنگ پوست و موهای مختلف را از نزدیک ببینید.

نوع مو به چه معناست؟

نوع مو های شما در درجه اول بر اساس الگوی فر مو های شما است. شکل فولیکول شما تعیین می کند که آیا موهای شما:

لخت

موج دار

فرفری

مارپیچ

هر چه فولیکول شما بیضی‌تر یا نامتقارن‌تر باشد، موهای شما فرتر خواهد بود.

نوع موی شما توسط ژنتیک

شما می‌توانید الگوی فر خود را با گرما یا مواد شیمیایی تغییر دهید، و الگوی فر کردن شما می‌تواند تا حدودی با هورمون‌ها یا داروهایی که مصرف می‌کنید تغییر کند، اما الگوی اصلی شما وجود دارد.

هر بار که موهای شما چرخه رشد خود را طی می کنند، آن ویژگی های ژنتیکی مجدداً مشخص می شود.

چه نوع موهایی وجود دارد؟,انواع مو

چه نوع موهایی وجود دارد؟

موها  بر اساس یکی از چهار الگوی فر طبقه‌بندی می شوند:

نوع ۱ موی صاف
نوع ۲ موی حالت دار
نوع ۳ مو فرفری
نوع ۴ موهای پیچ خورده

موهای شما می تواند در ریشه صاف و در انتها موج دار باشد. نکته کلیدی این است که بدانید هر نوع به چه چیزی نیاز دارد تا بتوانید به خوبی به آن استایل بدهید و سالم نگه دارید.

نحوه آرایش و مراقبت از نوع مو

موی لخت,انواع مو

نوع ۱: لخت

این نوع موها فاقد فر طبیعی هستند. رشته‌های منفرد ممکن است ریز یا درشت، ضخیم یا نازک باشند.

ادامه مطلب
بهترین سن برای کاشت مو

موها تمایل به چرب شدن دارند، بنابراین بسیاری از آرایشگران توصیه می کنند که برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید محصولی که خریداری می کنید روغن اضافی به موهای شما اضافه نمی کند. شامپوهای خشک نیز ایده خوبی هستند.

شستن بیش از حد موهایتان می‌تواند باعث تولید بیش از حد چربی در پوست سرتان شود، بنابراین شامپوی خشک برای افرادی که موهای صاف و چرب دارند، مفید است.

موهای موج دار,انواع مو

نوع ۲: موهای موج دار

حالت طبیعی موهای نوع ۲ بافتی ملایم و ژولیده است. از ریشه تا سطح چشم، موهای شما نسبتا صاف است. و از سطح چشم تا انتها، موجی شل و نامشخص دارید.

برای اینکه این موج را صاف نکنید، از محصولات روغنی دوری کنید. در عوض، پایه را با یک موس سبک تقویت کنید یا از ژل برای تعریف آن امواج استفاده کنید.

موی فرفری,انواع مو

نوع ۳: فرفری

 دور فرها کمی بیشتر از انتهای بزرگ یک شمع مخروطی است برس زدن این نوع موها می‌تواند حالت فر را از بین ببرد و منجر به وز شود.

از سیلیکون و سولفات ها در محصولات فر خودداری کنید. آنها ممکن است به طور موقت موخوره را مهار کنند، اما می توانند به مرور زمان موها را خشک کرده و منجر به شکستگی شوند.

به جای شانه کردن، که می تواند منجر به موخوره و شکستگی شود، از نرم کننده استفاده کنید و توصیه می کند موهای خیس را به جای استفاده از سشوار با نوک انگشتان، آن را چنگ بزنید.

موهای پیچ خورده,انواع مو

نوع ۴: موهای پیچ خورده

این نوع موها نیز از خانواده موهای فر می باشد اما حالت فر آن ها متفاوت است باید تمامی نکاتی که در موهای فر رعایت میکردید را در این موها نیز باید رعایت کنید.

ادامه مطلب
برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

موها به آب و هوا بسیار حساس هستند و آب و هوا می تواند نوع موی شما را تعیین کند مثلا در قسمت هایی از آفریقا موها وز و فر می باشد ولی در کشورهایی مثل چین موهای صاف و نرمی دارند. پس ژنتیک و محل زندگی شما ارتباط مستقیمی با نوع و نژاد موهای شما داشه باشند. موی هندی یکی از بهترین انواع مو است. موهای بافت هندی ضخیم‌ترین بافت را دارند و مدل‌های متنوعی مانند مدل‌های صاف، موج دار و مجعد می‌دهند. زیرا موهای هندی بسیارپر هستند و دارای درخشندگی بسیار طبیعی هستند.

ژنتیک و محیط بر نوع و بافت مو تأثیر می گذارد.

ژنتیک نوع مو

تحقیقات نشان می دهد که نوع و بافت مو ارثی است. همچنین یک ویژگی “افزودنی” وجود دارد که به نوع و بافت مو کمک می کند. این به این معنی است که میزان فر در مو به تعداد تغییرات ژن موی مجعد به ارث رسیده است. از این رو، دو والدین مو فرفری ممکن است همیشه فرزندانی با موهای مجعد نداشته باشند زیرا ژن‌های مختلفی در آن نقش دارند. والدین مو فرفری همچنین می توانند حامل ژن موهای صاف باشند که ممکن است آنها را منتقل کنند. ژن ها همچنین می توانند برای تعیین بافت مو با یکدیگر تعامل داشته باشند. به همین دلیل است که در یک خانواده، افراد مختلف ممکن است انواع مختلفی از مو داشته باشند.

محیط

ژن ها تنها عامل موثر بر نوع مو نیستند. محیط نیز می تواند تاثیر زیادی بر روی مو، به خصوص بافت داشته باشد. رطوبت می تواند موها را وز یا مجعد کند، در حالی که هوای سرد زمستان می تواند موها را خشک و وز کند. بافت مو نیز با افزایش سن تغییر می کند. موها خاکستری، نازک تر، زبرتر، ظریف تر و خشک می شوند. غدد چربی در پوست سر با افزایش سن کوچک می شوند. نحوه رفتار و حالت دادن به موهایتان می تواند بافت آن را تغییر دهد. دکلره کردن، رنگ کردن مو، استفاده از ابزارهای حالت دهنده، صاف کردن و صاف کردن مو می تواند بافت مو را تغییر دهد .

ادامه مطلب
5 روش عالی برای جوان سازی پوست

آیا می توانید نوع موهای خود را تغییر دهید؟,انواع مو

آیا می توانید نوع موهای خود را تغییر دهید؟

تغییر ژنتیک مو امکان پذیر نیست. چندین درمان در خانه و سالن وجود دارد که می تواند به صاف کردن یا فر کردن مو کمک کند. برخی از آنها ماندگاری طولانی دارند، در حالی که برخی دیگر موقتی هستند.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ریش ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند