برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

ریزش موی سر اعتماد به نفس شما را گرفته است ؟

آیا به دلیل طاسی نمیتوانید در جمع دوستانتان حاضر شوید؟

تمامی این مشکلات حل شده است. در این مقاله سعی بر افزایش دانش و حل مشکلات شما داریم.

درماتولوژی یا تخصص پوست و مو به مطالعه ی درمان بیماری پوست, مو و ناخن می پردازد. پزشک پوست و مو هم در حیطه ی پزشکی درماتولوژیست نامیده میشود.

کلینیک های زیادی در کل کشور وجود دارد که ممکن است پزشکان آن تخصص و تبحر لازم را نداشته باشند و به علت اینکه مو بسیار حساس و جزئی  از زیبایی و آراستگی شما را تشکیل میدهد بسیار حائز اهمیت است.

این روزها افراد به دلیل مشکلات عصبی و بیماری کرونا دچار مشکلات ریزش یا کم حجم شدن مو هستند و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند اما واقعا چگونه میتوان یک دکتر پوست و مو را پیدا کرد؟

درماتولوژی

در این مقاله توضیحاتی در مورد مو و پوست کف سر به شما ارائه می دهیم تا بتوانید بهترین راه درمان موهای خود را بیابید.

فهرست مطالب

  • شناختن بهتر مو و تفاوت های آن در زنان و مردان
  • چگونه میتوانیم دکتر پوست و مو خوب پیدا کنیم؟
  • بهترین زمان مراجعه به دکتر پوست و مو چه موقعی است؟
  • با چه روش هایی می توان مشکلات مو خود را برطرف کرد؟

تفاوت الگوی مو در مردان و زنان

الگوی ریزش و در مردان و زنان متفاوت است. به این گونه که در مردان ریزش از بالای شقیقه ها شروع می شود و در اطراف محیط و بالای سر ادامه می بابد و اغلب بصورت حلقه ای در سر شکل میگیرد. ولی ریزش مو در خانم ها به این صورت است که مو در سراسر سر نازک می شود و خط ریزش مو معمولا در خانم ها دیده نمی شود. در مردان ریزش مو منجر به طاسی می شود ولی در زنان اغلب این گونه نیست.

ادامه مطلب
انواع چروک پوست صورت

مشکلات پوست سر شامل هر نوع بیماری در پوست سر، صورت و گردن است که دلایل گسترده ای پشت آن قرار دارد. در اغلب موارد بعلت استفاده از محصولات بهداشتی مو مثل شامپوها و رنگ کردن موها است. که در این موارد اغلب درمانها شامل توصیه به استفاده از محصولات بهداشتی استاندارد و کم کردن مصرف محصولات شیمیایی است.

خشکی پوست سر یکی از مشکلات رایج پوستی است که با بالا رفتن سن، آب و هوای خشک و شستشوی زیاد مو، می تواند ایجاد شود. برخی از افراد نیز بصورت ژنتیکی مستعد خشکی پوست سر هستند. خشکی پوست سر باعث خارش و عفونت می شود.

برای درمان مشکلات پوستی سر، ابتدا باید متخصص پوست، نوع مشکل و بیماری پوست سر را تشخیص بدهد و سپس درمان پیشنهاد شود. اما به طور کلی در بیماری های پوستی سر پزشکان پیشنهاد می دهند موهای سر را هر روز یا حداقل هر ۲ روز یکبار شستشو دهید.

ریزش موریزش مو

دلایل عمده ریزش مو :

برخی داروها نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود از جمله داروهایی که برای درمان موارد زیر به کار می‌روند:

  • آکنه
  • کلسترول بالا
  • صرع
  • فشارخون بالا
  • بیماری پارکینسون
  • افسردگی
  • سرطان ( برخی داروهای شیمی درمانی و رادیوتراپی)

عارضه‌های پزشکی متعددی می‌تواند موجب ریزش مو شود، از جمله:

  • بیماری تیرویید
  • بیماری های خودایمنی
  • سرطان
  • تریکوتیلومانیا یا اختلال مو کنی

نوسانات سطح هورمون نیز می‌ تواند موجب ریزش مو بخصوص موهای اطراف سر شود.

  • زایمان
  • دوران قبل از یائسگی
  • یائسگی

دلایل عمده ریزش مو

روش های درمان ریزش مو:

احتمالا زمانی که به دکتر پوست و مو مراجعه کرده اید قبل از هر کاری یک آزمایش کلی برای شما پیشنهاد داده است تا با استفاده از آن بتواند دلیل ریزش موی شما را پیدا کند .پس از نتیجه آزمایش سوالاتی از شما در مورد طول دوره ریزش و غیره میپرسد. اگر ریزش شما خفیف باشد و یا اوایل ریزش موی شما باشد روش های درمانی خیفف تری را برای شما پیشنهاد می دهد. مانند دارو درمانی, مزوتراپی, prp و غیره.

ادامه مطلب
روش‌های کاهش تیرگی پوست

هیچ شامپو، نرم کننده یا فراورده ی دیگری وجود ندارد که به رشد مو کمک کند. به هر حال فراورده هایی که می‌ توانند سرعت ریزش مو را کندتر کنند عبارتند از:

  • ماینوکسیدیل (رژاین)
  • فیناستراید (پروپسیا)

دارو درمانی

پی آر پی

که مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است درمان جدیدی است که در آن از سلول‌های خونی فرد مراجعه کننده برای بهبود و رشد مجدد مو هایش استفاده می‌ شود. خون فرد کشیده شده، سپس در داخل سانتریفوژ گذاشته می‌ شود تا سلول‌ های خونی آن از پلاسما که سرشار از پلاکت‌های دارای عوامل رشد است، جدا شود. بعد این پلاسمای سرشار از پلاکت دوباره مستقیما به پوست سر بیمار تزریق می شود.

پی آر پی

مزوتراپی

یف برای درمان ریزش مو و طاسی برای زنان و مردان از طریق ویتامین‌ها و مواد معدنی همراه با تزریق دارو است.

هدف از مزوتراپی تقویت رشد مو از طریق مدیریت عوامل رشد، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به داخل مزودرم با استفاده از تزریق‌های ریز است. این فرایند به تقویت و خون رسانی بهتر کمک کرده، سوخت و ساز سلول ها را تقویت نموده و فولیکول های مو را دوباره احیا می کند تا موها رشدی سالم داشته باشند. این روش یکی از روش‌های غیر جراحی جوانسازی است که به دلیل نتایج موثر و مزایای آن طرفداران زیادی دارد.

مزوتراپی

اگر تمامی این روش ها را در اوایل درمان خو امتحان کرده و نتیجه نگرفنه اید بهترین روش برای شما کاشت مو می باشد.

کاشت مو

 جایگزین کردن موها از طریق روش جراحی است که خط رویش مو پرتری را بوجود آورده و حفظ می‌کند. موهای پشت و طرفین سر به جلو انتقال داده می شوند.

دو روش اصلی برای انتقال پیوندهای مو وجود دارد؛ پیوند واحدهای فولیکولی یا FUT و استخراج واحد فولیکولی یا FUE. در روش FUT نواری از پوست سر از منطقه دهنده ( معمولا پشت سر) برش داده شده و سپس به پیوندهای مجزا تقسیم می‌شود. این روش زمانی بهتر است که باید بخشی وسیع بدون مو یا کم مو پوشش داده شود. روش پیوند موی FUE با برش تک تک پیوندهای فولیکول مو از بخش دهنده و انتقال آنها به مناطق مختلف انجام می شود. این روش برای بخش های کوچکتر بهتر است و دوران نقاهت کوتاهتری دارد. موهای جدید باید ظرف مدت شش تا دوازده هفته شروع به رشد کنند و برای دستیابی به نتیجه دلخواه گاه تا چهار جلسه ترمیم لازم می‌شود.

ادامه مطلب
انواع روش های لاغری سریع با دستگاه

کاشت مو

کیلینیک دیلای

به دلیل حساس بودن پروسه کاشت مو و بهداشت و مراقبت های بعد کاشت انتخاب صحیح کلینیک بسیار مهم است. کیلینیک دیلای با پزشکان متخصص و تیم و تکنسین مجرب خود سعی در ارائه بهترین خدمات هستند. فضای کاملا مطلوب و بهداشتی و استفاده از به روزترین دستگاه ها و وجود کادر مسئولیت پذیر حین درمان و بعد آن و معاینه و تشخیص صحیح نوع درمان توسط دکتر دلایلی هستند که شما میتوانید این کلینیک را با اطمینان خاطر انتخاب کنید.

همچنین این کلینیک با برگزاری جشنواره ها در ایام مختلف هزینه درمان را برای شما مقرن به صرفه تر میکنند .

و در آخر

حال که متوجه شدید چگونه یک پزشک متخصص و کلینیک پیشرفته را انتخاب کنید باید بدون فوت وقت درمان خود را شروع کنید. هرچه زودتر اقدام کنید درمان سریعتر رخ میدهد. تجربه یک زندگی جدید را در مجهز ترین کلینیک شمال غرب کشور تجربه کنید همچنین برای رزرو و مشاوره به صورت آنلاین و کاملا رایگان با شماره ای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند