تزریق ژل و فیلر (1)

همه آنچه باید در مورد تزریق ژل و فیلر بدانید

تزریق فیلر ها به پرکننده های پوستی گفته می‌شوند که به روش تزریق به صورت موضعی به زیر پوست انتقال یافته و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی مانند لب، چانه، گونه، زیر چشم و … می‌شوند. فیلرها یا چربی هستند که از بدن خود شخص برداشته می‌شوند و به قسمتی که نیاز به افزایش حجم دارد تزریق می‌گردند و یا به صورت آماده قابل تهیه بوده و به سادگی توسط پزشک تزریق می‌گردند. با این وجود در باور عامه فیلر همان ژل است و اغلب چربی را فیلر تصور نمی‌کنند.

البته یکی از بهترین و ماندگار ترین فیلرها، همان چربی برداشته شده از بدن است که هم عوارضی مانند آلرژی در پی ندارد؛ و هم در صورت مهارت پزشک در برداشت، آماده سازی و تزریق چربی، می‌تواند با نتایج ماندگاری همراه باشد.

در گذشته، تکنیک‌های جراحی بر زمینه جوان‌سازی صورت غالب بوده‌اند . اهمیت بازگرداندن حجم در حال حاضر شناخته شده است و در بسیاری از موارد بر بلند کردن دو بعدی که هنگام استفاده از چاقوی جراحی به دست می‌آید اولویت دارد. روش های جراحی در برخی موارد حتی ممکن است کاهش ظاهری حجم را تشدید کند . پرکننده های پوستی به چیزی دست می یابند که هیچ روش دیگری قادر به انجام آن نیست: آنها حجم دهی می کنند. افزایش حجم بافت از طریق روش‌های غیرتهاجمی با استفاده از پرکننده‌های زیست تخریب‌پذیر بافت نرم، می‌تواند با پر کردن چین‌ها و بهبود خطوط و چین و چروک‌ها، ظاهر جوانی را به چهره‌ای پیر بازگرداند، در حالی که برای بیماران مرد و زن در همه گروه‌های قومی ایمن و مؤثر است.

 شرایط نگهداری تزریق فیلر و ژل:

توزیع و نگهداری آسان باشد و نیازی به آزمایش آلرژی نداشته باشد. علاوه بر این، باید کم هزینه باشد، ماندگاری قابل قبولی داشته باشد. و در صورت لزوم به راحتی حذف شوند. پرکننده های پوستی HA اکثر این ویژگی های ایده آل را دارند.

پرکننده های HA را می توان به راحتی هر زمان که پزشک لازم بداند با تزریق هیالورونیداز تجاری موجود  در ناحیه مورد نظر برداشته شود. هیالورونیداز یک آنزیم پروتئین محلول است که در محل تزریق موضعی برای تجزیه و هیدرولیز HA عمل می کند. این ویژگی‌های مهم باعث شده است که تزریق‌های زیبایی مبتنی بر HA دومین روش غیرجراحی محبوب برای زنان و سومین روش محبوب برای مردان در سال ۲۰۰۶ باشد.

ادامه مطلب
کاشت ابرو با خواب کاملا طبیعی و رویش مادام العمر

 تزریق فیلر خطوط بین ابرو :

خطوط متقارن بین ابروها که در اثر فعالیت طولانی مدت ماهیچه‌های موجدار و ماهیچه‌های پروسروس ایجاد می‌شوند به خوبی به درمان با سم بوتولینوم پاسخ می‌دهند . اما در مواردی که بیمار دارای شیارهای عمیق  است، بسته به شدت نقص می توان از پرکننده های HA استفاده کرد. سموم بوتولینوم و پرکننده های پوستی ترکیبی بهترین نتایج را برای درمان این ناحیه ایجاد می کنند. مهم است که کاشت پرکننده HA بدون اصلاح بیش از حد کامل شود. علاوه بر این، این ناحیه به انسداد عروق خونی بسیار حساس است. بنابراین، پرکننده ها باید به صورت سطحی اعمال شوند تا خطر نکروز پوستی به حداقل برسد.

خطوط پیشانی :

خطوط افقی پیشانی نقص ناشی از عمل پویای عضلات فرونتالیس هستند . چین و چروک در این ناحیه می تواند پویا یا غیر دینامیک باشد. برای اهداف درمانی، تمایز بین این دو مهم است. همانطور که در مورد خطوط بین ابرو، چین و چروک های پویا پیشانی به خوبی به درمان با سم بوتولینوم پاسخ می دهند. چین و چروک های غیردینامیک پیشانی بیشتر به دلیل کاهش حجم بافت زیرین ایجاد می شود. تزریق سطحی از طریق تکنیک پانکچر بدون اصلاح بیش از حد، پرکننده های HA می توانند نتایج زیبایی خوبی ارائه دهند.

نواحی دور چشم :

بیش فعالی ماهیچه های زیرین ناحیه دور چشمی با لبخند زدن و انحراف چشم منجر به رشد بیشتر پای کلاغی می شود. اکثر این چین و چروک ها بهترین پاسخ را به درمان با سم بوتولینوم می دهند. چین و چروک‌های دور چشم عمیق‌ تر واجد شرایط هستند و به خوبی به درمان با پرکننده‌های پوستی HA می‌دهند. ماهیت ظریف پوست در این ناحیه نگرانی اصلی است. مشاهده برخی بی نظمی های کانتور به شکل توده یا برآمدگی غیر معمول نیست. علاوه بر این، به دلیل شبکه عروقی زیرپوستی غنی، این ناحیه بسیار مستعد کبودی قابل توجه است.

ادامه مطلب
آیا هورمون ها می توانند روی رشد موهای شما تأثیر بگذارند؟

پیری صورت که بر چربی ناحیه شقیقه تأثیر می گذارد به خوبی به درمان HA پاسخ می دهد . با توجه به در دسترس بودن انواع مختلفی از مواد HA، پزشک اکنون می تواند آنها را به صورت لایه ای تزریق کند تا تأثیر قابل توجهی در این زمینه ایجاد کند. پس از تزریق، پزشک باید ناحیه کاشته شده را به آرامی ماساژ دهد تا ناهنجاری ها صاف شود.  برای کاهش تورم و ناراحتی می توان از کمپرس یخ در ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

روند پیری صورت منجر به ریزش و عقب رفتن ابروها می شود. تزریق پرکننده‌های HA برای بلند کردن ابرو و ایجاد حالت چهره جوان‌ تر بسیار محبوب شده است. حجم دادن به ابرو باید با توجه به شکل سه بعدی ابروی جانبی انجام شود.

اکنون مشخص شده است که حجم دادن به گونه ها اثر جوانسازی قابل توجهی ایجاد می کند. با گذشت زمان، مثلث صورت یک صورت جوان که راس آن در چانه قرار دارد، برعکس می شود و حجمی که زمانی روی وسط صورت بود، به سمت پایین حرکت می کند و جهت گیری این مثلث جوانی را معکوس می کند. زمان هایی گذشته است که پزشک زیبایی فقط خطوط را دنبال می کرد تا ظاهری جوان را بازسازی کند.  برای جلوگیری از ایجاد توده های قابل مشاهده، باید بیش از حد اصلاح نشود و بیش از حد سطحی تزریق نشود. این روش به حداقل زمان استراحت نیاز دارد و شایع ترین عارضه جانبی کبودی و حساسیت است که ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد.

آیا تزریق فیلرها دائمی است؟

فیلرها یا همان پرکننده های پوستی موادی هستند که با استفاده از آنها می‌توان فرو رفتگی ها، خطوط چین و چروک و بافت از دست رفته را ترمیم نمود. همچنین اگر در قسمتی از صورت یا بدن تمایل به افزایش حجم وجود داشته باشد؛ تزریق فیلرها بهترین راهکار برای دستیابی به حجم بیشتر و فرم بهتر می‌باشد. در ادامه این بحث به معرفی کامل فیلرها و کاربرد آنها پرداخته می‌شود.

ادامه مطلب
خال برداری در مرکز زیبایی دیلای

عوارض جانبی تزریق فیلر

همه روش های زیبایی، حتی آنهایی که کمتر تهاجمی هستند و تزریقی، ممکن است منجر به عوارض نامطلوب شوند. بنابراین، تزریق فیلر های پوستی مبتنی بر HA عاری از عوارض نیستند. بررسی تمام عوارض جانبی بالقوه شناخته شده با بیمار قبل از هر اقدامی ضروری است.

شایع ترین عوارض جانبی موضعی که پس از درمان با پرکننده های پوستی HA مشاهده می شود، درد موقت، سفتی، کبودی، حساسیت، خارش، ادم و اریتم در محل تزریق است. این عوارض معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شوند و می‌توان با تجربه، تکنیک‌های تزریق آهسته، تعویض سوزن‌ها اغلب و با آموزش بیمار به اجتناب از آسپرین چند روز قبل از درمان، آنها را بهبود بخشید.

ترمیم زیبایی زیبایی صورت همراه با سایر اجزای صورت پیر باید به اندازه کافی برای جوانسازی صورت انجام شود. سابقه ایمن و موثر پرکننده های پوستی HA آنها را در حال حاضر به محبوب ترین ماده پرکننده تبدیل می کند. این محبوبیت همچنان افزایش می یابد زیرا جمعیت سالخورده به دنبال گزینه های مناسب برای اصلاح علائم پیری بدون جراحی هستند. استفاده از این فیلرها توسط متخصصان آموزش دیده، درمانی موثر و ایمن برای مدیریت پیری صورت فراهم می کند. شما با مراجعه حضوری به کلینیک دیلای می تواند از اصل و با کیفیت بودن ژل ها و فیلر اطمینان حاص فرمایید.

نکته مهم این است که متخصصان باید این روش را انجام دهند. همچنین تا زمانی که بیمار دستورالعمل های تجویز شده دوره بعد از عمل را رعایت کند، انجام پیوند مو در تابستان یا زمستان راحت است.

 

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند