7835ق4

راهکارهای مراقبت از پوست در طول روز

روشهای مهم و ساده ای وجود دارند که رعایت آنها در طول روز می‌تواند سلامت و جوانی پوست ما را تا حد زیادی تضمین نماید. پوست ما همواره نیاز به مراقبت دارد. داشتن پوست خوب تنها به ژنتیک بستگی ندارد بلکه شما می‌توانید با برنامه ریزی منظم و بکارگیری برخی از روشها در طول روز از پوستی عالی برخوردار باشید. عادت‌های روزانه هر فرد برای مراقبت از پوست بسته به نوع پوست می‌تواند متفاوت باشد. با این حال استفاده از آنها در دراز مدت تاثیر فوق العاده‌ای روی زیبایی و سلامت پوست خواهد گذاشت.

شناخت پوست

اساس روشهای مراقبت از پوست، شناخت نوع پوست و تدوین یک روتین مراقبت از پوست است. اکثر افراد معمولا با انواع پوست آشنا هستند و بسیاری از افراد نیز با توجه به رواج اشتراک گذاری روش‌های روتین‌ محافظت از پوست در شبکه های اجتماعی با این موارد آشنایی نسبی دارند. انواع پوست شامل خشک، مختلط، چرب و معمولی است. عوامل ژنتیکی در نوع پوست هر فرد موثر هستند و امکان تغییر در نوع آن ممکن نیست. با این حال مشکلات پوستی از قبیل آکنه، لکه ها، خطوط پوست و حساس شدن را تا حد زیادی می‌توان با اتخاذ روش‌های مراقبت از پوست درمان و یا مدیریت کرد.

دانستن نوع پوست بسیار مهم است. ممکن است در تشخیص پوست خود دچار اشتباه شوید و به اشتباه محصولاتی استفاده کنید که باعث تشدید عارضه پوستی شما شوند. از این رو حتما ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید و سپس از محصولات مراقبت پوست مناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید. زیرا محصولاتی که با پوست شما سازگار نباشند علاوه بر اینکه برای پوست شما مفید نخواهند بود ممکن است موجب شدیدتر شدن جوش ها، خشکی و سایر مشکلات پوستی شوند.

 

مراقبت از پوست در روز

محصولات ارائه شده در اینترنت و کانالهای اجتماعی نیز ممکن است با نوع پوست شما سازگار نبوده و برای پوست تان مشکلاتی در پی داشته باشد. بنابراین لازم است در قدم اول نوع پوست خود را بشناسید تا روشهای مراقبت از پوست موثر واقع شوند. باید یک برنامه روزانه برای محافظت از سلامتی پوست و مدیریت برخی نگرانی‌های خاص از قبیل زخم شدگی، آکنه و لکه‌های تیره پوست داشته باشید.

ادامه مطلب
ورزش بعد از تزریق بوتاکس

راهکارهای مراقبت از پوست

روتین محافظت از پوست در طول روز باید با هدف مراقبت از پوست در مقابل آفتاب و آلودگی محیطی برنامه ریزی شود. تغذیه پوست با مواد مغذی و روش‌های درمانی نیز باید در شب انجام گیرد. از جمله روش‌های مراقبت از پوست در طول روز شامل موارد زیر است:

 شستشوی صحیح صورت

شستشوی صورت اساسی‌ترین و اولین مرحله است. به دلیل قرار گرفتن پوست در معرض مواد آرایشی و آلودگیهای محیط، لازم است برای جلوگیری از خستگی پوست و ایجاد جوش و همچنین رفع منافذ به صورت کامل شستشوی صورت را انجام دهیم.

برای اینکه در زمان شستن صورت از آسیب زدن به پوست جلوگیری کنیم لازم است که برای شستن از آب گرم استفاده نکنیم.

شستن پوست صورت با آب سرد به شادابی و طراوت بیشتر پوست کمک می‌کند. در دین اسلام شستن دست و صورت با آب سرد مستحب شناخته شده است. اما در صورت استفاده از کرم یا محصولات آرایشی بهتر است ابتدا با آب ولرم و در آخر با آب سرد صورت خود را شستشو دهید.

برای جلوگیری از خشکی پوست در طول روز دو تا سه بار شستن صورت کافی است. در صورت عدم استفاده از لوازم آرایشی و استفاده صرف از ضد آفتاب، بسته به میزان چربی یا خشکی پوست، در طول هفته چند بار صورت خود را با آب و صابون بشویید.

در زمان شستشوی صورت برای محافظت از پوست آن، به پوستتان زیاد فشار وارد نکنید. از شستشوی خط رویش مو، چانه، کناره‌های صورت و بینی غافل نشوید. پیشانی و گونه‌ها را به صورت دورانی بشویید. حتما قبل از شستن صورت دستهایتان را بشویید.

ادامه مطلب
شایعات مربوط به لیزر مو های زائد

به دلیل حساس بودن پوست صورت، هیچ وقت برای شستشوی آن از لیف و صابون استفاده نکنید. چون لیف به سلولهای پوست شما آسیب می‌رساند. پس از شستشو تا حد امکان از حوله استفاده نکنید و بگذارید صورتتان خودش خشک شود. در غیر اینصورت به آرامی صورت خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. برای اینکه پوست صورت شما دچار آسیب و خشکی نشود، هیچ وقت حوله را بر روی صورت خود نکشید.

 

مراقبت از پوست در روز

استفاده از مرطوب کننده برای مراقبت از پوست

با انتخاب مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود به نسبت درجه خشکی و چربی پوست، همیشه تلاش کنید که پوستتان مرطوب بماند. اشخاصی که دارای پوست خشک هستند از پوست خود باید بیشتر مراقبت نمایند. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده‌ها، بعد از شستن صورت است. افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از مرطوب کننده‌های حاوی چربی استفاده کنند. بهتر است بعد از استحمام برای جلوگیری از خشکی زیاد و خارش پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

پوست‌های چرب به مرطوب کننده‌ها چندان نیازی ندارند، مگر در صورت قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و هوای گرم و خشک که لازم است مرطوب کننده استفاده شود.

پس از استفاده از مرطوب کننده‌ها بلافاصله از منزل بیرون نیایید مخصوصا در هوای سرد زمستان، بعد از حدود ۲۰ دقیقه از مصرف مرطوب کننده می‌توانید در مقابل هوای سرد و حتی گرم قرار بگیرید.

مرطوب کننده‌ها از بیرون آمدن آب به سطح پوست ممانعت کرده و کار نرم کردن و آب رسانی به پوست را انجام می‌دهند و میزان چربی پوست را کنترل می‌کنند.

ادامه مطلب
بهترین سن برای کاشت مو

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

اگر سلامتی پوستتان برایتان مهم است به هیچ وجه نباید از کرم‌های ضد آفتاب غافل شوید. در صورت استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، پوست شما از تیرگی، لکه و خشکی محفوظ می‌ماند. بسته به نوع پوست خود و یا با نظر پزشک متخصص از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. برای مراقبت بهتر از پوست خود، از ضد آفتاب‌های حاوی مواد معدنی استفاده کنید.

ماساژ درمانی

اگر ماساژ صورت به طور درست انجام گیرد از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کرده و موجب حفظ ساختار پوست صورت می‌شود. ماساژ علاوه بر جلوگیری از چین و چروک صورت، می‌تواند در درمان آنها نیز موثر واقع شود. برای تامین سلامت پوست خود، حداقل در روز ۱۰ دقیقه را برای رسیدگی به پوست خود اختصاص دهید.

جمع بندی

پوست یکی از اجزای مهم و موثر در زیبایی و سلامت صورت است. برای محافظت از پوست باید با راهکارهای مراقبت از پوست که به عنوان روتین روزانه پوست نیز شناخته می‌شوند آشنا باشید و قبل از هر چیز نوع پوست خود را بشناسید تا بهتر بتوانید روشهای مراقبتی را به کار ببرید. مرکز پوست و موی دیلای با تکیه بر کادری مجرب و متخصص در زمینه خدمات پوست و مو فعالیت می‌کند. با مراجعه به این مرکز می‌توانید از خدمات با کیفیت آن در راستای حفظ سلامت و جوانی پوست و موی خود بهره‌مند شوید.

 


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند