مدت زمان کاشت مو

همه چیز درباره مدت زمان کاشت مو

جراحی کاشت مو روشی است که به منظور درمان ریزش مو دائمی مورد استفاده قرار میگیرد. تمامی روش‌های کاشت مو شامل برداشتن لایه‌ای از پوست دارای مو از ناحیه اهدا‌کننده و پیوند آن به ناحیه گیرنده (قسمت‌های طاس، نواحی آسیب دیده و یا نواحی نازک شده) می‌شود.

ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، برخی از آن‌ ها عبارتند از: طاسی (آلوپسی آندروژنتیک)، سوختگی، جراحی، التهاب پوست سر، تصادفات رانندگی و… . هرکدام از این عوامل ممکن است باعث ریزش دائمی مو شود، به کمک روش‌ های مختلف کاشت مو می‌توان میزان ریزش را کاهش داده و نواحی کم مو را پنهان نمود.

در این مقاله قصد داریم به یکی از سوالات پرتکرار در حوزه کاشت مو پاسخ دهیم. کاشت مو چه قدر طول می‌کشد؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید و قصد دارید با عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان کاشت مو آشنا شوید به خواندن ادامه دهید.

مدت زمان کاشت مو

یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز برای متقاضیان و متخصصین بحث بر سر تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو است.

کاشت مو در چند جلسه

سابق بر این کاشت مو در چندین جلسه کوتاه مدت انجام می‌شد. تعداد جلسات در این روش بر اساس میزان ریزش مو و طاسی شخص تعیین شده و با فاصله زمانی ۳ الی ۴ ماهه توسط پزشک متخصص انجام می‌شد. در این روش شخص برای دستیابی به نتایج مطلوب باید حدود ۲ سال صبر می‌کرد زیرا در هر جلسه حدود ۱۵۰ الی ۳۰۰ گرافت کاشته می‌شد.

کاشت مو در یک جلسه

اما در سالیان اخیر پیشرفت تکنولوژی، کاهش امکان خطا و افزایش میزان مهارت متخصصین حوزه کاشت مو موجب تقلیل تعداد جلسات، افزایش تعداد گرافت‌ ها (۳۰۰۰ گرافت در هرجلسه) و مدت زمان کاشت مو شد. برای انجام اصولی این روش به تعدادی دستیار نیاز است تا پزشک پوست جدا شده از ناحیه اهداکننده که حاوی فولیکول است را در اختیار آنان قرار دهد. در مدت زمانی که پزشک مشغول بخیه زدن زخم ایجاد شده در پشت سر است دستیاران گرافت‌ ها را برای کاشت در ناحیه گیرنده آماده می‌کنند. در نهایت گرافت‌ های آماده شده توسط پزشک در حفره‌های ناحی گیرنده قرار می‌گرفت.

ادامه مطلب
آیا ریزش مو یک بیماری است ؟

بررسی مزایا و معایب

هرکدام از این روش‌ ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن‌ ها اشاره می‌کنیم:

  • در روش کاشت در یک جلسه تعداد جراحی‌ ها در مقایسه با روش کاشت در چندین جلسه کاهش یافته و داوطلب در مدت زمان کم‌تری به نتیجه دلخواه خود دست خواهد یافت.
  • روش کاشت در یک جلسه به لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر است.
  • در کاشت یک جلسه‌ ای با توجه به طولانی بودن مدت زمان کاشت مو، گرافت‌ ها مدت زمان بیشتری را در خارج از بدن باقی می‌مانند از این رو سلامت آن‌ ها به خوبی حفظ نشده و خطر آسیب به گرافت‌ ها افزایش خواهد یافت.
  • فرآیند ریزش مو یک فرآیند تدریجی است از این رو طرفداران روش کاشت مو در چند جلسه معتقدند در این روش بهتر می‌توان علل و آینده روند ریزش مو را بررسی نموده و در صورت نیاز نکاتی را در حین انجام کاشت مو جهت دستیابی به نتایج مطلوب اعمال کرد.
  • اسکار ایجاد شده در روش تک جلسه‌ای به دلیل طولانی شدن مدت زمان کاشت مو بزرگتر خواهد شد.

 

عوامل موثر در مدت زمان کاشت مو

مدت زمان کاشت مو به چندین عامل بستگی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ ها آورده شده‌است.

تعداد گرافت‌های کاشته شده

گرافت‌ ها یا ریشه‌ های مو که در طول جراحی از ناحیه گیرنده استخراج و در ناحیه اهدا کننده کاشته می‌شوند در تعیین مدت زمان کاشت مو تعیین‌ کننده خواهند بود. هر گرافت ممکن است ۱ تا ۵ تار مو را دربرگیرد. بسیاری از کلینیک‌ های کاشت مو از گرافت و مو به جای یکدیگر استفاده می‌کنند و تعداد مو را لحاظ می‌کنند. این عمل غیر اخلاقی است زیرا هر گرافت می‌تواند شامل ۱ تا ۵ مو شود. همچنین میزان طاسی و ریزش مو داوطلب در تعداد گرافت مورد نیاز جهت دستیابی به نتایج مطلوب تاثیر خواهد داشت. هرچه تعداد گرافت مورد نیاز بیشتر شود مدت زمان کاشت مو نیز افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب
علت ریزش مو بعد از کاشت مو

روش انتخابی کاشت مو

به طور کلی دو روش کاشت مو وجود دارد که عبارتند از کاشت مو به روش FUE و کاشت مو به روش FUT (سایر روش‌ها نوع توسعه یافته این دو تکنیک هستند.)

کاشت مو به روش FUE

 یکی از روش‌ های جدید کاشت مو، FUE است و شامل برداشتن تک‌تک فولیکول‌ های مو و قرار دادن آن‌ ها در ناحیه گیرنده می‌شود. جراحان برای انجام این روش از میکروپانچ‌ های بسیار کوچک استفاده می‌کنند. استفاده از میکروپانچ‌ ها از ایجاد اسکار ها و زخک‌ های برشی عمیق و بزرگ جلوگیری می‌کند. اسکار های ریز ایجاد شده پس از بهبود شخص و آغاز روند رشد مو به ندرت دیده می‌شوند. این روش کاشت مو بهترین انتخاب برای افرادی است که مو های روشن دارند. با توجه به پرزحمت و ظریف بودن این فرآیند، میزان تخصص، تجربه، مهارت و دقت جراح در تعیین مدت زمان کاشت مو تاثیرگذار است. بسته به میزان طاسی داوطلب انجام این تکنیک ۶ الی ۹ ساعت طول می‌کشد، اما به‌ طور کلی کاشت ۳۵۰۰ گرافت در۸ ساعت بسیار ایده‌آل است.

روش های کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در روش FUT بر خلاف روش FUE نواری از پوست قسمت اهدا کننده جدا شده و به قسمت گیرنده متصل می‌شود. میزان بقا و ماندگاری مو های کاشته شده در روش FUT بیش از روش FUE است. زخم ایجاد شده در روش FUT بزرگتر است و پس از بهبودی نیز با مدل مو کوتاه یا تراشیده شده قابل مشاهده خواهد بود. با توجه به توضیحات داده شده مدت زمان کاشت مو در روش FUT کمتر از روش FUE است. مدت زمان لازم برای انجام تکنیک FUT معمولا ۴ الی ۶ ساعت تخمین زده می‌شود.

ادامه مطلب
روش های کاهش سن و جوانسازی پوست

روش fut

مهارت پزشک متخصص

پیش از اقدام برای کاشت مو باید در مورد پزشک، کلینیک و بیمارستان مورد نظر اطلاعاتی به دست آورید. انتخاب پزشکی که با شرکت در دوره‌ های آموزشی متعدد و انجام جراحی در شرایط مختلف تجربه و مهارت زیادی به دست آورده‌ است در تعیین مدت‌ زمان لازم برای کاشت مو خواهد بود. مهارت و تخصص پزشک با افزایش سرعت و دقت جراحی موجب به حداقل رسیدن مدت زمان کاشت مو می‌شود.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند