شاخص-معرفی-انواع-روش‌-های-متداول-کاشت-مو

معرفی انواع روش‌ های متداول کاشت مو

حدود دو سوم مردان تا ۳۵ سالگی درجات مختلفی از ریزش مو را تجربه می‌کنند. این تعداد پس از ۵۰ سالگی به ۸۵% افزایش خواهد یافت. اما مساله ریزش مو تنها گریبانگیر مردان نیست؛ تقریبا نیمی از زنان نیز از این موضوع رنج می‌برند. متاسفانه بسیاری از روش‌ های ارائه شده در برخی از کلینیک‌ ها غیر اصولی است، ایجاد امید واهی و تخلیه حساب‌ های بانکی تنها دستاورد آنها است. طی چندین سال اخیر پیشرفت تکنولوژی و امکانات موجب دسترسی مردم به راه‌ حل‌ هایی شده است که نتایج واقعی و طولانی مدت به دنبال دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روش‌ های متداول کاشت مو، مزایا و معایب هرکدام بپردازیم.

 

روش‌ های کاشت مو

کاشت مو

برای کسانی که ریزش موی قابل توجهی را تجربه می‌کنند کاشت مو تنها راه موثر برای بازگردانی رشد موی طبیعی به بخش‌ هایی از سر است که طاس شده‌اند. اگر برای انجام این روش جراحی مردد هستید بهتر است بدانید پیشرفت‌ های اخیر موجب کاهش میزان درد، ناراحتی، از کار افتادگی و تسهیل روند کاشت مو برای بیماران شده‌ است.

جدیدترین روش‌ های کاشت مو با ارائه نتایج طبیعی موجب افزایش میزان رضایت بیماران شده و نتیجه نهایی قطعا ارزش هزینه پرداخته شده را خواهد داشت.

در ادامه تفاوت روش‌های متداول کاشت مو از یکدیگر را توضیح می‌دهیم.

انواع روش‌ های متداول کاشت مو

روش‌ های کاشت مو در دو دسته اصلی FUE (استخراج واحد فولیکولار) و FUT (پیوند واحد فولیکولار) قرار می‌گیرند. نیاز های فردی و توصیه پزشک از جمله عوامل تعیین‌کننده در انتخاب بهترین روش برای کاشت مو است.

 

روش‌ های کاشت مو

روش FUT

یکی از روش‌ های متداول کاشت مو روش FUT است که شامل برداشتن بخشی از پوست حاوی فولیکول مو از ناحیه اهداکننده می‌شود. پوست اهدایی معمولا از قسمت پشت سر که مو ها به طور طبیعی پرتر و کمتر مستعد ریزش هستند انتخاب می‌شود. در مرحله بعد زخم ایجاد شده را بخیه می‌زنند. پس از جداسازی نواری از پوست، مرحله آماده‌سازی گروه‌ های کوچکی از بافت که حاوی فولیکول مو است برای پیوند آغاز می‌شود. در عین حال سوراخ‌ های کوچکی در بخش گیرنده که دچار طاسی یا نازک شدن بافت مو شده‌است ایجاد می‌شود. در نهایت گرافت‌ ها به صورت جداگانه در بخش گیرنده قرار می‌گیرند. عمق و زاویه سوراخ‌ های ایجاد شده باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. عمق زیاد و کم این سوراخ‌ ها می‌تواند باعث از بین رفتن گرافت‌ ها شود.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد کاهش سرعت رشد مو

مزایا و معایب روش FUT

متد FUT حدود دو دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در میان سایر روش‌ های متداول کاشت مو یک تکنیک انقلابی برای بازگردانی خط موی طبیعی و دستیابی به تراکم بالا به شمار می‌رود. از مزایای این روش می‌توان به مقرون به صرفه بودن، عدم نیاز به تراشیدن موی سر، کیفیت بالای گرافت و… اشاره نمود. اما این روش در عین ارائه نتایج ایده‌آل خالی از عیب نیست! مدت زمان جراحی می‌تواند بسته به تعداد گرافت‌ هایی که در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرد متغیر بوده و گاها ساعت‌ ها طول بکشد.

از طرفی راهی برای جلوگیری از زخم افقی ایجاد شده در پشت سر وجود ندارد و این زخم در طول مراحل ریکاوری برجسته خواهد بود. بیماران باید به دقت از محل گیرنده و برش خطی ایجاد شده از پشت سر مراقبت کنند.

روش‌ های کاشت مو

روش FUE

تکنیک FUE یکی دیگر از روش‌ های متداول کاشت مو است که برای دستیابی به نتایجی مشابه با نتایج FUT و همچنین برطرف‌سازی عیوب روش قبلی به کار می‌رود. برخلاف روش FUT در این روش به جور جداسازی نواری از پوست پشت سر، تک تک فولیکول‌ ها به صورت مستقیم و به صورت دانه دانه از ناحیه اهدا کننده استخراج شده و در برش‌ های کوچکی که از پیش در ناحیه گیرنده ایجاد شده‌اند قرار می‌گیرد. برای برداشتن فولیکول پس از جداسازی از بافت اطرافش از انبرک کوچکی استفاده می‌شود.

سوراخ‌ های موجود در بانک مو به کمک پانچ ایجاد می‌شوند و خونریزی آنها در حد یک قطره است. این زخم‌ ها نیازی به بخیه زدن ندارند و به سرعت ترمیم می‌شوند. به صورت کلی در روش FUE خبری از اسکار و زخم‌ های گوشتی برجسته نیست!

ادامه مطلب
جوانسازی پوست با یک جلسه هایفوتراپی

مزایا و معایب روش FUE

از مزایای روش FUE می‌توان به عوارض جانبی کم و دوره ریکاوری سریع اشاره نمود. زیرا در این روش نیازی به انجام مراقبت‌ های پیشرفته جهت بهبود زخم‌ های برجسته و اسکار خطی نیست. به کمک روش FUE می‌توان سطح درد و ناراحتی پس از عمل را تا حدود زیادی کاهش داد. تنها نقطه ضعف روش FUE را می‌توان در سرعت پایین انجام آن دانست، زیرا همانطور که پیش از این بیان کردیم در این روش فولیکول‌ ها به سرعت دانه‌ ای از بافت جدا میشوند. از طرفی همین موضوع ممکن است موجب آسیب دیدن فولیکول‌ ها در طول جراحی شود زیرا مدت زمان بیشتری خارج از بدن باقی می‌مانند. همچنین خطای برداشت گرافت‌ ها در روش FUE بیشتر از روش FUT است.

 

روش‌ های کاشت مو

 

 

پیشرفت‌ های جدید در روش کاشت مو FUE : نئوگرافت

به طور سنتی، روش‌ های متداول کاشت مو محدود به چند روش خاص می‌شوند، اما این موضوع به معنای توقف نوآوری در حوزه ترمیم مو نیست. در طول سالیان اخیر شاهد پیشرفت‌ هایی بوده‌ایم که با توسعه روش‌ های کاشت مو مزایای جراحی را افزایش داده و معایب آن را به حداقل رسانده‌اند. ترمیم موی نئوگرافت یکی از این پیشرفت‌ ها است.

نئوگرافت حالت توسعه یافته تکنیک FUE است که با کاهش زمان عمل، کاهش میزان درد و ناراحتی پس از عمل، افزایش سرعت برداشت فولیکول‌ ها از ناحیه اهداکننده و به حداقل رساندن مدت ریکاوری در مقایسه با روش سنتی FUE، نتایج بهتری را به دنبال دارد. در این روش خطای موجود در طول استخراج و کاشت فولیکول‌ ها به حداقل می‌رسد. همچنین در روش نئوگرافت اسکار خطی و زخم برجسته نیز در پشت سر مشاهده نمی‌شود.

ادامه مطلب
آیا بعد از کاشت از پماد یا روغن های خاصی استفاده کنیم؟

انجام این روش به راحتی در مطب و به کمک بی‌حسی موضعی امکان‌پذیر است. مزیت اصلی این روش نسبت به سایر روش‌ های متداول کاشت مو استفاده از سیستم نئوگرافت جهت استخراج فولیکول‌ های منفرد از کناره‌ها یا پشت سر و قرار دادن آنها در نواحی گیرنده با الگوی طبیعی است. شما می‌توانید فعالیت‌ های روزانه خود را تنها چند روز پس از عمل از سر بگیرید. با آغاز چرخه رشد مو طی چندماه آینده شگفت‌زده خواهید شد.

در نهایت فراموش نکنید که میزان سلامتی، راحتی و طبیعی بودن خط موی شما پس از کاشت مو به کار با کلینیکی بستگی خواهد داشت که به خوبی به پیاده‌سازی روش‌ های متداول کاشت مو تسلط دارد. کلینیک دیلای با بهره‌گیری از تیم حرفه‌ ای و مجرب از متخصصان پوست و مو آماده ارائه مشاوره و خدمات به متقاضیان پیوند مو است.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند