کاشت مو

کاشت مو برای مردان انجام می‌شود یا بانوان؟

کاشت مو آخرین روش درمانی برای تمامی کسانی است که به چندین دلیل سلامت مو های خود را از دست داده‌اند و یا به دنبال تغییر خطوط رشد موی خود هستند. کاشت مو برای آقایان نیست و بسیاری از زنان نیز از پدیده ریزش مو، کاهش حجم مو و نازک شدن آن رنج می‌برند. طاسی در زنان و مردان شایع است؛ ریزش مو در مردان U شکل است در حالی که در زنان ریزش مو از قسمت جلوی سر آغاز می‌شود.

کاشت مو آقایان,کاشت مو برای آقایان,

با این حال همواره باور عموم بر این بوده‌است که ریزش مو فقط مربوط به زنان است و طاسی فقط در مردان شایع است. یکی دیگر از باورهای غلط این است که مردم معتقدند کاشت مو فقط برای مردان انجام می‌شود! در حالی که این باور درست نیست و کاشت مو هم برای مردان و هم برای زنان امکان‌پذیر است. این روش درمانی برای تمامی افراد بی‌خطر است و هرکسی که به سراغ این جراحی برود نتیجه دائمی خواهد گرفت.

اشکال مختلفی از ریزش مو در مردان و زنان رایج است؛ بسته به نوع طاسی و نیاز بیمار روش درمان متفاوت خواهد بود. روش کاشت مو برای زنان و مردان و سازگاری آن با ریزش مو متفاوت است.

هیچ روش کاشت مویی فقط مختص مردان نیست و برای زنان هم انجام می‌شود. در این مقاله با بررسی الگو های طاسی مردان و زنان، تفاوت‌ های روش‌ های کاشت مو برای مردان و زنان را خواهیم دید.

ریزش مو

تفاوت‌های الگو های طاسی زنانه و مردانه

عوامل متعددی موجب بروز مشکلات ریزش مو در زنان می‌شود، این عوامل عبارتند از:‌ رژیم غذایی نامناسب، تغییرات هورمونی، قرص‌ های ضد بارداری، سندرم تخمدان پلی کیستیک و استفاده از قرص‌ های ضد بارداری.

علل بروز طاسی در مردان نیز عبارتند از مصرف الکل، استعمال سیگار، بیماری‌های ارثی و ژنتیکی.

ادامه مطلب
راهکارهای مراقبت از پوست در فصول مختلف

سرعت طاسی در مردان بیش از زنان بوده و الگوی ریزش مو بسیار متفاوت است. طاسی در مردان بیش از زنان مشاهده شده و گاها این مشکل در سنین پایین ایجاد می‌شود.

دلایل بروز بیماری آلوپسی آندروژنیک در مردان و زنان مشابه است اما عملکرد آن‌ ها متفاوت از یکدیگر خواهد بود.

یکی دیگر از علل ریزش مو در مردان و زنان افزایش هورمون جنسی مردانه است. تستوسترون در تماس با آنزیم‌ هایی خاص به DHT تبدیل می‌شود. DHT اگرچه تاثیرات مثبتی بر سایر قسمت‌ های بدن دارد اما موجب ریزش مو در مردان می‌شود.

کوتاه شدن ژنتیکی فاز رشد مو (آناژن) موجب بروز آندروژنتیک در زنان و مردان می‌شود. پس از جدا شدن مو فاز آناژن بیشتر طول می‌کشد. این موضوع موجب طولانی شدن روند رشد مجدد مو ها می‌شود.

یکی دیگر از پیامد های بروز آندروژنتیک کوچک شدن فولیکول‌ های مو و نازک شدن تار مو است.

در خانم‌ ها ریزش مو از وسط خط مو آغاز می‌شود و ریزش مو از قسمت بالایی سر پخش خواهد شد. ریزش مو در قسمت جلوی سر زنان نادر است و زنان به ندرت طاسی را تجربه خواهند کرد.

ریزش مو

در مردان ریزش مو از قسمت بالای شقیقه آغاز شده و خط مو به شکل M کوچک می‌شود. به مرور حجم مو های قسمت بالایی سر نیز نازک شده و در نهایت طاسی را به دنبال خواهد داشت.

کاشت مو آقایان,کاشت مو برای آقایان,

می‌توان الگوی ریزش مو اصلی‌ ترین مشخصه‌ ای است که موجب تمایز طاسی در زنان و مردان می‌شود.

جراحی کاشت مو

هنگامی که به متخصصین پوست و مو و کلینیک‌ های کاشت مو مراجعه می‌کنید پزشک ابتدا با معاینه وضعیت مو های شما سعی می‌کند تا الگوی ریزش مو را به صورت دقیق بررسی نماید. تشخیص الگوی ریزش مو به پزشک کمک می‌کند تا علت بیماری و نوع روش درمانی را متناسب با نیاز مراجعه کننده پیدا کند.

ادامه مطلب
تاثیر ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو

آیا کاشت مو برای مردان انجام می‌شود؟

همانطور که پیش از نیز بیان کردیم کاشت مو فقط برای مردان نیست؛ اما نوع پیوند مو در مردان و زنان متفاوت از یکدیگر است. در مردان می‌توان بدون محدودیت ناحیه اهدا‌کننده مو را از قسمت‌ های مختلف بدن انتخاب نموده و به ناحیه آسیب دیده که با کاهش ضخامت مو مواجه است پیوند زد.

اما این موضوع در زنانی که ریزش مو را تجربه نموده و به دنبال کاشت مو هستند بعید به نظر می‌رسد. نتایج پیوند مو معمولا طبیعی خواهد بود اما گاها ممکن است پوست ناحیه اهداکننده و گیرنده به حالت سابق بازنگشته و با پوست سایر نواحی یکسان نشود. به دلیل مسائل زیبایی‌ شناسی گاها زنان از انتخاب این روش درمانی اجتناب می‌کنند. برای مثال مردان می‌توانند کل پوست سر خود را برای انجام جراحی کاشت مو بتراشند اما این کار برای همه زنان آسان نیست.

ملاحظات پیش از کاشت مو

صرف‌نظر از آمادگی روانی و مالی پزشک باید پیش از انجام جراحی برخی از عوامل را مورد بررسی قرار دهد. برای مثال باید علل ریزش مو ( محیط، سلامت، رژیم غذایی و…) تشخیص داده شود. هیچ سنی جهت جلوگیری صدرصد از ریزش مو وجود ندارد و ژنتیک در تعیین زمان و میزان آن تاثیرگذار خواهد بود. در صورت عدم معاینه دقیق و جراحی زود هنگام ریزش مو می‌تواند بیشتر شود. ممکن است کسی خطوط رشد مو خود را با کاشت مو بازسازی نماید اما در نهایت مجبور به مراجعه به مراکز طاسی شود.

مصرف دارو های ریزش مو که پیش از جراحی تجویز می‌شود پس از عمل نیز ادامه خواهد داشت. این کار موجب جلوگیری از تشدید روند ریزش مو و کنترل کامل آن می‌شود.

ادامه مطلب
راهکارهای روشنایی پوست

کاشت مو آقایان,کاشت مو برای آقایان,

کاشت مو برای مردان

ناحیه اهداکننده معمولا از پشت سر انتخاب می‌شود زیرا این نواحی تحت تاثیر بیماری‌ های ریزش مو قرار نمی‌گیرد. دو تکنیک رایج برای انجام کاشت مو عبارتند از FUE (استخراج واحد فولیکول) و FUT (پیوند واحد فولیکول). FUT معمولا تحت عنوان روش نواری نیز شناخته می‌شود. این روش نتایج بهتری را ارائه داده و آسیب کمتری به فولیکول‌ های مو وارد می‌کند. از سوی دیگر در تکنیک FUE از یک ابزار مخصوص جهت برداشت مستقیم گرافت از پوست سر استفاده می‌شود.

کاشت مو برای زنان

درست است که کاشت موی برای آقایان انجام نمی‌شود اما معمولا اکثر مردان کاندیدا های بهتری نسبت به زنان برای انجام جراحی کاشت مو هستند. همانطور که پیش از این بیان کردیم ناحیه اهداکننده در مردان معمولا از قسمت پشت سر انتخاب شده و سایت پایدار نامیده می‌شود. اما در الگو های طاسی زنانه دقیقا همین نواحی معمولا ناپایدار خواهند بود و این ناحیه مانند سایر نواحی با پدیده نازک شدن حجم مو مواجه خواهد بود.

هدف از کاشت مو برای زنان

برخلاف مردان، در زنان به دلیل پراکنده بودن الگوی ریزش مو خط موی قسمت جلویی دست نخورده باقی می‌ماند. در این گروه هدف از کاشت مو در زنان بازگردانی حجم مو به قسمت بالایی و پشت سر است. در کاشت مو برای زنان معمولا از تکنیک FUE استفاده می‌شود.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند