فیشیال-کنترل-چربی-پوست

فیشیال کنترل چربی پوست

فیشیال پوست روشی جدید و نسبتا نوظهور برای پاکسازی و مراقبت از پوست صورت می باشد که متناسب با نوع پوست هر فردی انجام می‌ شود. در واقع فیشیال پوست، روشی عالی برای سلامت، آرامش و درخشندگی صورت شماست. این روش نیاز هر نوع پوستی به شمار می آید، چراکه در آن، تلفیق تمامی آن چیزی که پوست شما احتیاج دارد، تامین می شود.

اگر از مشکلات پوستی مختلف رنج می برید و به دنبال داشتن پوستی شفاف و بلوری هستید، حتما فیشیال‌صورت را امتحان کنید. با این کار می توانید منافذ پوست خود را از هرگونه آلودگی پاک کرده و سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید. در سایه فیشیال، رویای شادابی و جوانسازی پوست به واقعیت تبدیل می شود.

اگر شما پوست چرب و جوش دار دارید و می‌خواهید تا به پوست خود کمک کنید و چربی پوست خود را کنترل کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال یک روش کاملا غیرتهاجمی بوده و در چند مرحله شامل پاکسازی، لایه ‌برداری و آبرسانی عمق در مدت ۶۰ دقیقه، انجام می گیرد و در طول آن با از بین بردن سلول ‌های مرده، درمان اصلی برای از بین بردن مشکلات رایج پوست آغاز خواهد شد. مهم‌ترین نکته در فشیال، ماساژ حرفه ‌ای پوست است که باعث کلاژن ‌سازی شده و به تغذیه پوست و جوانسازی صورت کمک می ‌کند. در واقع فیشال یک راه شگفت‌انگیز و آسان برای از بین بردن یک هفته استرس ‌زا می باشد که می ‌تواند به‌ طور جدی روی پوست شما تاثیر بگذارد.

 

فیشیال

 

فیشیال کنترل چربی چگونه انجام می شود؟

در فیشیال کنترل چربی، مراحل و مواد فرایند طوری انتخاب می ‌شوند که بیشترین تاثیر را در از بین بردن‌ چربی ‌های سطحی و عمیق پوست داشته باشند. توصیه می شود تا افرادی که به طور ذاتی پوست چربی دارند یا اشخاصی که به دلیل شرایط محیطی و کاری دائما با مشکل چربی پوست درگیر هستند، از این روش بسیار موثر استفاده کنند.

در طول روز آلودگی هایی با منشاهای مختلف روی پوست انباشت می شوند. مواد آرایشی، آلودگی هوا، فعل و انفعالات بدن و … از عواملی هستند که باعث جمع شدن چربی‌ها در بافت‌ها و لایه ‌های پوست می‌شوند. بنابراین باید به طور مرتب برای از بین بردن این چربی ‌ها اقداماتی شود. در صورتی که چربی‌ها برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، ممکن است سبب ایجاد ناراحتی ‌های پوستی مختلف مثل جوش، آکنه، تغییر رنگ پوست و حتی چین و چروک شوند.

ادامه مطلب
روش های کاهش سن و جوانسازی پوست

اهمیت انجام فیشیال پوست چرب

همان‌طور که می‌دانید پوست چرب حاوی سموم و چربی بیشتری به نسبت تیپ‌ های پوستی دیگر است. با انباشته شدن چربی در سطح پوست و بستن منافذ، باعث ایجاد انواع جوش، آکنه و لک‌های پوست می شود. درنتیجه اولین مرحله برای انجام فیشیال پوست‌ های چرب و جوش دار، کنترل و حذف چربی پوست است.

فیشیال پوست چرب در نهایت سبب جوانسازی و شفاف ‌سازی پوست خواهد شد. این متد دارای مراحلی است که با کنترل چربی بیشترین تاثیر را در پاکسازی و رفع جوش‌ ها خواهد داشت. از آن‌ جا که پوست ‌های چرب بیشتر مستعد جذب آلودگی هستند، بیشتر به فیشیال تخصصی نیاز خواهند داشت.

 

فیشیال صورت

 

مزایای فیشیال کنترل چربی

فیشیال کنترل چربی پوست دو نوع مزیت کلی کوتاه مدت و بلند مدت دارد؛

مزایای کوتاه‌ مدت، بلافاصله بعد از اتمام فرایند قابل ملاحظه است. از جمله این نوع مزایا می‌ توان به شفاف و روشن شدن پوست و از بین رفتن آلودگی ‌ها و دانه ‌های سطحی اشاره کرد. همچنین پس از اتمام فیشیال کنترل چربی، حس تمیزی و سبکی را در پوست حس خواهید کرد.

مزایای بلند مدت فیشیال کنترل چربی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. اولین مزیت این فرایند، پاکسازی پوست از چربی و هرگونه آلودگی‌ دیگر می باشد. با حذف این موارد، احتمال بروز جوش و آکنه بسیار کمتر خواهد شد. همچنین فشیال کنترل چربی، باعث جوانسازی و کاهش چین و چروک‌ های پوست می شود.

از دیگر مزایای فیشیال پوست‌ چرب و جوش دار با کنترل چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش و بهبود گردش جریان خون
  • رفع منافذ باز پوست
  • افزایش شفافیت و حفظ جوانی
  • کنترل چربی پوست
  • لیفت و سفت کردن پوست
  • آبرسانی پوست صورت
  • رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • افزایش شادابی و انعطاف پوست
  • بسیار کم ‌خطر و مقرون ‌به ‌صرفه

 

مزایای فیشیال

 

مراحل انجام فیشیال پوست چرب

برای تعیین دقیق مراحل فیشیال کنترل چربی باید با پزشک متخصص مشورت کرد. چراکه پوست هر شخص ویژگی‌‌های خاصی داشته و متفاوت با دیگری می باشد. به همین دلیل نمی‌توان یک نسخه عمومی برای همه افراد تجویز کرد. با این حال اکثر فرایندهای فیشیال از مراحل یکسانی تشکیل شده است و معمولا تفاوت در جزییات اجرا، مواد و ماسک ‌های مصرفی می باشد. در ادامه به توضیح این مراحل خواهیم پرداخت؛

پاکسازی پوست

اولین مرحله از انجام فیشیال پوست چرب، پاکسازی کامل سطح پوست است. در این مرحله، باید سطح پوست به طور کامل از مواد آرایشی، چربی ها و آلودگی‌های دیگر پاک شود. برای پاکسازی صورت از آب و سپس از مواد شوینده‌ ملایم (همچون ژل یا فوم) استفاده می ‌شود.

ادامه مطلب
اصطلاحات مهم در کاشت مو

 

پاکسازی پوست

 

بخور صورت

پس ‌از پاکسازی و حذف آلودگی‌ها از سطح پوست، مرحله بعدی استفاده از بخور می باشد. بخور باعث رطوبت‌رسانی به لایه‌های زیرین پوست خواهید شد. این رطوبت و بخور، پوست را مرطوب کرده و سبب افزایش کلاژن سازی در این لایه ها و جوان سازی پوست می شود.

همچنین بخور منافذ پوستی را باز کرده و سبب خارج شدن بقایای آلودگی خواهد شد. از این ‌رو با استفاده از بخور مناسب، شما می ‌توانید چربی‌ ها و آلودگی ‌های باقیمانده را خارج نمایید.

 

اسکراب و لایه برداری

سلول ‌های مرده پوست، چربی‌ های طبیعی بدن، لوازم آرایشی، گرد و غبار و ذرات آلوده در هوا، می ‌توانند منافذ پوست شما را ببندند. با استفاده از لایه برداری، می‌توانید همه این ذرات را پاک کنید و باعث شوید که پوست روشن‌ و شفاف‌ شود. همچنین در نتیجه این عمل، مرطوب کننده‌ها بهتر جذب پوست می گردند.

 

لایه برداری

 

تخلیه پوست

حال باید به وسیله تجهیزات و ابزارهای مناسب و مخصوص، نسبت به تخلیه چربی ‌ها و آلودگی ‌های جمع شده روی سطح پوست اقدام کرد. در این مرحله از فرایند، ممکن است پوست دچار قرمزی یا کبودی شود اما باید دقت داشت که این عارضه کوتاه‌مدت خواهد بود.

ماساژ صورت

پس از رفع آلودگی ‌های سطحی و عمیق، باید پوست را به آرامی ماساژ داد تا سرعت گردش خون و سوخت‌ و ساز پوست افزایش یافته و به سطح مطلوب برسد. افزایش گردش خون از ایجاد آکنه و یا لک های پوستی جلوگیری خواهد کرد. در این مرحله رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است؛ زیرا پوست نازک شده و سطح پوست بسیار حساس است. بنابراین ممکن است ماساژ نامناسب یا تماس با سطح غیربهداشتی باعث ایجاد آلودگی‌ها و عارضه‌های سطحی شود.

 

اسکراب و لایه بردار

 

استفاده از ماسک

در مرحله آخر باید از یک ماسک مناسب برای کاهش چربی ‌ها استفاده کرد. بدین منظور باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین ماسک با مواد و دستورالعمل های مخصوص برای پوست شما تهیه شود. این ماسک‌ ها می‌توانند با کنترل چربی، سبب تغذیه، آب‌رسانی، حذف چین ‌و چروک، شادابی و جوانی پوست شوند.

ماسک بر پایه خاک رس یکی از مواردی است که برای پوست‌ های چرب توصیه می‌شود. این ماسک قدرت بالایی در از بین بردن چربی ‌ها و افزایش طراوت پوست دارد.

ادامه مطلب
آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی موثر است؟

استفاده از مرطوب کننده

پوست های چرب نیز همانند دیگر تیپ های پوستی به مرطوب کننده نیاز دارند. رمز جوانی پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. در صورتی که پوست چرب را آبرسانی و مرطوب نکنید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید خواهد کرد. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده هایی بر پایه آب استفاده کنید تا باعث برق انداختن پوست نشوند.

 

مرطوب کننده

 

مراقبت های بعد از فیشیال کنترل چربی

بهتر است تا چند روز بعد از درمان از شیرپاک‌کن برای شست و شوی پوست خود استفاده نکنید. به دلیل حساس بودن پوست بعد از درمان، شست و شوی صورت باید به آرامی انجام شود. از ماساژ دادن صورت بعد از فیشیال نیز باید خودداری کنید.

مراقبت ‌های پس از انجام فیشیال صورت نیز بسیار مهم هستند تا از پوست خود به درستی محافظت کنید و نتایج بهتری کسب کنید. در اینج قسمت برخی از توصیه ‌های اساسی ذکر شده است:

هیدراتاسیون: نوشیدن آب فراوان پس از فیشیال می‌تواند به حفظ هیدراته بودن پوست و احیای آن کمک کند.

 آرایش نکردن: توصیه می‌شود حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از فیشیال، از آرایش کردن پرهیز کنید تا پوست فرصت نفس کشیدن داشته باشد.

استفاده از مرطوب‌کننده‌ های ملایم: برای تسکین پوست و کاهش قرمزی یا تحریک پوستی، استفاده از محصولات التیام‌ بخش توصیه می ‌شود.

دوری از نور مستقیم خورشید: پوست پس از فیشیال حساس‌تر است. بنابراین باید از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد و یا از کرم‌ های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده نمود.

خودداری از حرارت و سونا: بهتر است تا چند روز از حمام ‌های داغ، سونا و استخر دوری کنید تا از تحریک پوستی جلوگیری شود.

شستشوی ملایم: پوست را با آب ولرم و پاک‌کننده‌ های ملایم بشویید و از مالش زیاد یا استفاده از لوفا و اسکراب‌ ها اجتناب کنید.

مراقبت ‌های متداول: ادامه دادن به روتین مراقبت ‌های پوستی عادی، البته به جز اسکراب و محصولات دارای ترتینوئین یا اسیدهای قوی معمولا پس از چند روز بلامانع است.

 

فیشیال صورت در تبریز

 

فیشیال صورت در تبریز

شما با هر نوع تیپ پوستی اعم از پوست چرب، خشک، نرمال و مختلط می توانید به فیشیال صورت در کلینیک زیبایی دیلای واقع در شهر تبریز مراجعه فرمایید. در مرکز دیلای، فیشیال توسط مختصصان حرفه ای و با مواد مناسب پوست شما انجام می پذیرد.

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند