اصطلاحات مهم در کاشت مو

اصطلاحات مهم در کاشت مو

کاشت مو یکی از درمان‌ های بسیار رایج به‌ منظور رفع کچلی‌ های ارثی، حاصل از بیماری و غیر قابل بهبود طبیعی است که با روش‌ های بسیار متنوعی متناسب با خواست هر مراجع و تشخیص پزشک متخصص انجام می‌شود. افراد بسیاری به دلیل افزایش سن و یا موارد متعدد دچار کچلی می‌شوند و قصد دارند تا با استفاده از سایر متد کاشت مو، زیبایی مو های خود را بازیابند. در طی این مسیر متخصصان پوست و مو به طور کامل تمامی ابهامات و سؤالات احتمالی افراد را پاسخ خواهند داد با این‌ وجود خوب است اگر از پیش آشنایی نسبی با روند کاشت مو و اصطلاحات مهم و رایج در آن، کسب نمود. در ادامه این متن قصد داریم تا با بیانی ساده اصطلاحات مهمی که در توضیح کاشت مو مورد استفاده واقع می‌شوند را نام ببریم.

اصطلاحات مهم در کاشت مو,نکات مهم در کاشت مو

بانک مو

در یکی از انواع روش‌ های کاشت مو، از بخشی از پوست سر برای برداشتن مو و انتقال آن به نوحی دارای طاسی استفاده می‌شود. ناحیه‌ای که در این ترفند برای برداشت مو مورد استفاده واقع می‌شود، بانک مو نام دارد. بانک مو در اغلب موارد شامل نواحی پس‌ سری تا بالای گوش‌ ها خواهد شد.

بانک مو,نکات مهم در کاشت مو

 

خط مو

در پروسه کاشت مو بسیار مهم است که بتوان اولین خط و ناحیه رویش طبیعی مو ها از سمت پیشانی را شناسایی نمود. به این خط یا ناحیه اصطلاحاً خط مو گفته می‌شود. شناسایی دقیق و صحیح خط مو کمک می‌کند تا نتیجه نهایی کاشت حالتی طبیعی‌تر داشته باشد.

خط مو,نکات مهم در کاشت مو

گرافت

گرافت نام واحدهای فولیکولار موهایی گفته می‌شود که از بانک مو برداشته می‌شوند. باید گفت که گرافت خود شامل چند بخش از جمله پیاز مو، غده سبابه و شبکه عروقی – عصبی خواهد شد. طی پروسه پیوند یا کاشت مو مهم است که گرافت به طور کامل ابتدا از بانک مو جدا شود و سپس در محل مناسب قرار بگیرد.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد کاشت ریش و سبیل

گرافت,نکات مهم در کاشت مو

کاشت مو یا پیوند مو

همان‌طور که پیش‌ تر نیز اشاره کردیم کاشت مو پروسه‌ای است که در طی آن گرافت‌ های بانک مو در بخش‌ های مدنظر جای می‌گیرند. طی این فرایند ریشه‌ های مو در قسمت‌ های طاس یا کچل جای خواهند گرفت و به بیان ساده مو ها پیوند داده می‌شوند.

کاشت مو یا پیوند مو,نکات مهم در کاشت مو

برداشت مو

برداشت مو مرحله‌ای است که در آن موها به شکل تار به تار و یا نواری از بانک مو جدا می‌شوند تا برای کاشت در محل مد نظر آماده شوند. گاهی نیز با توجه‌ به شرایط از دو شکل تار به تار و نواری به طور هم‌ زمان برای برداشت مو استفاده می‌شود.

برداشت مو,نکات مهم در کاشت مو

جداسازی

در صورتی‌ که برداشت مو به شکل نواری انجام شود، لازم است پیاز های مو از نوار جدا شوند تا برای کاشت در نواحی مد نظر آماده شوند؛ به این اقدام جدا سازی گفته خواهد شد.

جداسازی,نکات مهم در کاشت مو

اسلیت زدن

اسلیت‌ زدن در واقع ایجاد برش‌ هایی بسیار ظریف در ناحیه دریافت‌ کننده مو است. با این اقدام مو های کاشت شده در جهت طبیعی خود قرار خواهند گرفت و نتیجه نهایی زیباتر و یکدست‌ تر خواهد بود. لازم به ذکر است که پروسه اسلیت‌ زدن بایستی حتماً به دست پزشک حرفه‌ ای و با ابزاری بهداشتی انجام شود.

اسلیت زدن,نکات مهم در کاشت مو

 

استریلیزاسیون

این اصطلاح شامل تمامی فرایند هایی است که به کمک آنها می‌توان محیط و ابزارهای استفاده‌ شده برای کاشت مو را از هرگونه میکروب و باکتری زدود.

استریلیزاسیون,نکات مهم در کاشت مو

تکنیک اف یو تی (FUT)

این تکنیک اصطلاحاً همان برداشت نواری گرافت‌ های مو از بانک مو است. خوب است بدانید که تکنیک یو اف تی اغلب برای کاشت ناحیه ابرو و یا کاشت مو به شکل گسترده مورد استفاده واقع می‌شود.

ادامه مطلب
تغذیه مناسب برای جلوگیری از سفید شدن مو

تکنیک اف یو تی (FUT),نکات مهم در کاشت مو

تکنیک اف ای تی (FIT)

در صورتی‌ که ناحیه کاشت مو جزئی و کوچک باشد و یا پروسه کاشت با دقت و حساسیت بسیار بالا انجام شود، تکنیک اف ای تی کاربردی خواهد بود. در این تکنیک گرافت‌ های مو به شکل تار به تار و تک‌ تک از بانک مو جدا خواهند شد. این اقدام با پانچ ناحیه بانک مو انجام می‌شود.

تکنیک اف ای تی (FIT),نکات مهم در کاشت مو

تکنیک ترکیبی

هنگامی که از دو تکنیک اف یو تی و اف ای تی به طور هم‌ زمان استفاده شود، اصطلاحاً به آن تکنیک ترکیبی گفته می‌شود. مواردی که ناحیه کاشت مو یا کچلی در آنها گسترده است و پزشک قصد دارد با تراکم و ظرافت بالا کاشت مو را انجام دهد، از تکنیک ترکیبی استفاده خواهد کرد.

تکنیک ترکیبی,نکات مهم در کاشت مو

تکنیک اس یو تی (SUT)

باید گفت که این تکنیک یک اسم کاملاً من‌ درآوردی است که اغلب از آن برای همان تکنیک تار به تار یا اف ای تی استفاده می‌کنند. این تکنیک و تمامی توصیه‌ های زیر مجموعه‌ آن به‌هیچ‌ عنوان مورد تأیید انجمن بین‌ المللی کاشت مو نیست.

تکنیک اس یو تی (SUT),نکات مهم در کاشت مو

پانچ

پانچ وسیله‌ای است که به دو شکل دستی و دستگاهی برای برداشت تار به تار گرافت‌ های مو از بانک مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نوع دستی پانچ از حرکت دست و در نوع دستگاهی از نیروی موتور الکتریک به‌عنوان عامل محرک دستگاه استفاده می‌شود.

پانچ,نکات مهم در کاشت مو

جهت مو

زاویه‌ای که موها به هنگام خروج از پوست به خود می‌گیرند، در واقع همان جهت مو است. حفظ جهت مو به هنگام کاشت مو ها باعث می‌شود تا نتیجه‌ نهایی بسیار طبیعی و باکیفیت باشد. خوب است بدانید که این اصطلاح و رعایت آن حین کاشت ناحیه ابرو از اهمیت بسیار حیاتی بهره‌مند است.

جهت مو,نکات مهم در کاشت مو

اسکار

به‌ طور کلی اسکار به آثار زخم‌ ها و جراحات و شکستگی‌ ها روی پوست گفته می‌شود. در زمینه کاشت مو اسکار متعلق به آثاری است که از مرحله برداشت، اسلیت‌ زدن و پیوند مو به جا خواهد ماند.

ادامه مطلب
8 روش برای تقویت کلاژن سازی پوست

اسکار,نکات مهم در کاشت مو

مرحله ریزش (اولیه)

پس از کاشت مو در ماه اول، ساقه مو هایی که پیوند آنها انجام شده است شروع به ریزش خواهند کرد، این مرحله با عنوان مرحله ریزش یا ریزش اولیه شناخته می‌شود.

مرحله ریزش,نکات مهم در کاشت مو

مرحله خواب

این مرحله پس از ریزش اتفاق می‌افتد و اغلب میان ۳ الی ۵ ماه به طول می‌انجامد. طی این مرحله گرافت‌ های مو های کاشت شده در حال تطبیق با بافت اطراف خود هستند تا بتوانند مجدد رشد کنند. خوب است به این نکته اشاره کنیم که در مرحله خواب، هیچ ساقه مویی در نواحی کاشت شده مشاهده نخواهد شد.

چرخه رشد مو

چرخه رشد مو خود شامل سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن است. طی این مراحل مو رشد می‌کند تا به حد نهایی خود برسد و سپس ساقه مو آماده ریزش می‌شود تا موی جدید جایگزین آن شود. چرخه رشد مو همان پروسه‌ای است که یک تار موی سالم به طور طبیعی طی خواهد کرد.

چرخه رشد مو,نکات مهم در کاشت مو

 

جمع‌بندی

کاشت مو عملی بسیار تخصصی است که حتماً بایستی متناسب با شرایط هر شخص انجام شود. لازم است که برای این اقدام حتماً از کلینیک‌ های دارای مجوز و متخصصان حرفه‌ای کمک گرفت. آشنایی با اصطلاحات رایج در این زمینه کمک می‌کند تا پروسه تحقیق شخصی در خصوص کاشت مو و ارتباط گرفتن با پزشک انتخابی آسان و سریع پیش برود.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند