فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

 فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

مردان و زنان اغلب تحت تأثیر موهای زائد زیادی هستند. زنان بیشتر در قسمت پایین ساق پا و مردان در قفسه سینه و ناحیه تناسلی دارای موی زائد هستند. پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، فولیکول مو برای همیشه از بین می‌رود. تنها پس از یک جلسه، موها به طور قابل توجهی کمتر یا اصلاً رشد نمی‌کنند. هنگامی که صحبت از لیزر درمانی می‌شود برای اکثریت افراد چه زن و یا مرد سوالاتی پیش می‌آید، شاید اولین سوالی که فرد از خود می‌پرسد این است که چه تعداد جلسه باید لیزردرمانی انجام دهد؟ یا اینکه فاصله بین جلسات لیزر مو چقدر است؟ سعی ما این است که سؤالات مهم درباره لیز درمانی را پاسخ دهیم.

برای لیزر موهای زائد چند جلسه لازم است؟,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

برای لیزر موهای زائد چند جلسه لازم است؟

برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه بدن با لیزر چندین جلسه درمانی لازم است. فاصله بین جلسات لیزر مو به نوع پوست، مو، تراکم مو بستگی دارد. هر مو باید در نقطه‌ای از چرخه رشد خود با نور دستگاه لیزر مواجه شود تا به طور دائم از بین برود. موهایی که در مرحله رشد هستند (فاز آناژن) به لیزر پاسخ می‌دهند، زیرا تنها در این صورت است که ریشه مو در برابر پرتو لیزر آسیب پذیر است. بسته به ناحیه بدن، تعداد مو هایی که رشد می‌کنند می‌تواند بسیار متفاوت باشد. موهای باقی مانده در مرحله انتقال (فاز کاتاژن) یا در مرحله استراحت (فاز تلوژن) هستند.

بنابراین تنها بخشی از مو در هر جلسه لیزر درمانی به طور کامل از بین می‌رود. موهای زائد به صورت همزمان رشد نمی‌کنند و همین نوع رشد موهای زائد باعث می‌شود که در یک جلسه تمامی موها از بین نروند. در طول یک جلسه، معمولاً حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کل موها تحت تأثیر نور دستگاه لیزر قرار می‌گیرند. بعد از اتمام جلسه بسته به ناحیه بدن، ۴ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا موها دوباره در مرحله رشد قرار گیرند. به همین دلیل، حدود ۶ تا ۸ جلسه درمان طول می‌کشد تا تمامی موهای زائد در هر نقطه از بدن به طور ۱۰۰ درصد از بین بروند.

ادامه مطلب
شایعات مربوط به لیزر مو های زائد

رشد طبیعی مو در سه مرحله اتفاق می افتد

رشد طبیعی مو در سه مرحله اتفاق می افتد:

  1. ۱. فاز رشد (فاز آناژن)
  2. ۲. فاز انتقالی (فاز کاتاژن)
  3. فاز استراحت (فاز تلوژن)

حذف دائمی موهای زائد با لیزر و فاصله بین جلسات لیزر مو,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

حذف دائمی موهای زائد با لیزر و فاصله بین جلسات لیزر مو

پرتوهای لیزری که توسط دستگاه لیزر تولید می‌شوند از نوع انرژی هستند. انرژی لیزر به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود و محیط در میلی ثانیه گرم شده و گرما باعث سوراندن ریشه مو خواهد شد. منظور از محیط یعنی رنگدانه ملانین موجود در مو ، مانند لیزرهای الکساندریت و دایود، لیزر های مدرن نتایج درمانی بهینه را با حداقل عوارض جانبی ارائه می‌دهند. برای حذف دائمی مو های زائد باید فاصله بین جلسات لیزر مو رعایت شود. به طور کلی در طول یک ماه یکبار لیزر درمانی انجام می‌شود و تعداد جلسات با توجه به مواردی که در بالا نیز به آنها اشاره شده ۶ تا ۸ جلسه است. البته برخی نقاط بدن در افراد متفاوت نیاز به تعداد جلسات بالاتر دارد که بسته به نوع پوست و حتی رنگدانه پوست افراد، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

در طول لیزر درمانی چه اتفاقی می افتد؟,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

در طول لیزر درمانی چه اتفاقی می افتد؟

در طول درمان برای محافظت از چشمان خود در برابر نور لیزر از محافظ چشم استفاده خواهید کرد. پزشک هندپیس را در محل درمان قرار می‌دهد. قبل و بعد از هر نبض، یک پف کوچک از اسپری خنک کننده روی پوست اسپری می‌شود. زمان درمان می‌تواند از یک دقیقه تا یک ساعت باشد. این بستگی به مناطقی دارد که باید لیزر شوند. در بیشتر موارد، قبل از لیزر درمانی برنامه ریزی شده در طول مشاوره، یک آزمایش لیزر رایگان انجام می‌شود. در جلسات مشاوره نیز به فاصله بین جلسات لیزر مو اشاره خواهد شد.

ادامه مطلب
سلولیت چیست؟ راه های درمان قطعی سلولیت

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟

حال که به سؤال فاصله بین جلسات لیزر مو چقدر است، پاسخ داده شد به مرحله آماده شدن برای لیزر درمانی خواهیم رسید. اگر قصد حذف دائمی موهای زائد با لیزر را دارید، باید شش هفته قبل از درمان از اپیلاسیون، بند انداختن مو خودداری کنید. در عوض، می‌توانید موهای خود را هر چند وقت یکبار که دوست دارید بتراشید. مهم است که ریشه مو هنوز در پوست باشد.

اگر دارو یا مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنید، به ویژه آنهایی که باعث حساسیت به نور می‌شوند، باید در طول مشاوره به پزشک ما اطلاع دهید. در غیر این صورت، عوارض جانبی غیر منتظره‌ ای مانند تغییر رنگدانه ممکن است، رخ دهد.

اگر می‌خواهید موهای زائد دائمی را با لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود از بین ببرید، باید شش تا هشت هفته قبل از درمان برنامه ریزی شده از برنزه کردن پوست در نواحی درمان خودداری کنید. اگر از تبخال پریورال مکرر رنج می‌برید، باید به ما اطلاع دهید که به طور مثال آیا قصد دارید موهای زائد صورت را با لیزر انجام دهید. در برخی موارد، پیشگیری دارویی قبلی مناسب است. اگر مستعد اختلالات رنگدانه‌ای و تغییر رنگ پوست هستید، مثلاً پس از رشد موهای زائد جوش‌های زیر پوستی در ناحیه‌ای مشخص می‌زنید، حتماً باید قبل از درمان به یک جلسه مشاوره مراجعه کنید.

آماده سازی مستقیم برای لیزر درمانی,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

آماده سازی مستقیم برای لیزر درمانی

ابتدا موهای زائد خود را به طور کامل بتراشید

پس از مشاوره با پزشک ما، در صورت لزوم مصرف دارو یا مکمل‌های غذایی را قطع کنید.

ادامه مطلب
جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال

نواحی درمان باید تراشیده شوند، بدون دئودورانت!

پوست باید تمیز و شسته شود!

پوست نباید کرم زده شود!

ورزش و سونا در روز درمان را تعطیل کنید!

منع آفتاب / سولاریوم حداقل ۴ هفته قبل از درمان (الکساندرایت، دایود)

بعد از لیزر درمانی چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟,تعداد جلسات لیزر موهای زائد

بعد از لیزر درمانی چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

پس از حذف دائمی موهای زائد، معمولاً قرمزی جزئی پوست و تورم جزئی در تک تک فولیکول‌های مو وجود دارد. علاوه بر این، سوزش خفیف یا احساس گرما روی پوست حس می‌شود. این علائم معمولاً در عرض چند دقیقه یا چند ساعت فروکش می‌کنند. یک لوسیون تسکین دهنده بلافاصله پس از درمان روی پوست شما تسکین دهنده‌ی خوبی است. پس از هر جلسه انجام لیزر، باید به مدت دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور شدید UV اجتناب شود. ما توصیه می‌کنیم از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. ما خوشحال می‌شویم که شخصاً در مورد این موضوع به شما توصیه کنیم.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ریش ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند