جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال

جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال

پوست از مهم ترین سرمایه های بشر می باشد که به عنوان لایه محافظ در برابر آلودگی ها و میکروب ها از بدن محافظت می کند. هر چه سن ما بالاتر می رود، میزان تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد. با کاهش تولید این دو پروتئین شفافیت و خاصیت کشسانی پوست از بین رفته و چین و چروک زیادی بر روی پوست ایجاد می شود.
با پیشرفت علم در حوزه زیبایی،  روش های بسیاری برای جوانسازی پوست ارائه شده است که یکی از این روش ها، ار اف فرکشنال می باشد. ار اف فرکشنال در چند سال گذشته کاربرد بسیاری پیدا کرده و از محبوبیت بالای برخوردار می باشد. خانم‌ ها و آقایان از این روش غیر تهاجمی، برای داشتن صورتی صاف و بدون لک از آن استفاده می‌ کنند. اگر شما هم می خواهید تا از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، در ای مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در مورد روش ار اف آشنا شوید.

 

ار اف فرکشنال

 

ار اف فرکشنال (RF Rranctional) چیست؟

داشتن پوست زیبا و سالم برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. لایه ‌برداری پوست با فرکانس های رادیویی، باعث درمان نواقص پوست صورت و بدن می شود. روش آر اف فرکشنال، یکی از مدرن ‌ترین روش‌ های جوانسازی پوست است. برای این که بدانیم آر اف فرکشنال چیست ابتدا باید گفت RF فرکشنال مخفف عبارت Fractional Radiofrequency می باشد. در این روش، انرژی گرمایی کنترل شده، به لایه های عمیق تر پوست رسیده و باعث تولید کلاژن و بازسازی بافت پوست می شود.
این عمل با انتشار امواج رادیویی از طریق مجموعه‌ای از میکروسوزن‌ها یا الکترودها و ایجاد مناطق حرارتی کوچکی به نام مناطق میکروترمال در نواحی مورد نظر پوست می ‌شود. سوزن‌ها در بازسازی کلاژن و الاستین موثر هستند. گرمای حاصل از فرکانس رادیویی نیز سلول‌ها و فیبرهای ناسالم را متابولیزه کرده و باعث تحریک و تولید سلول‌های جدید می‌شود. این روش غیر تهاجمی بوده و به عنوان یک روش انقلابی، برای جوانسازی و سفت شدن پوست استفاده می شود. آر اف فرکشنال را می توان در همه انواع پوست و بیماران استفاده کرد، اما تکنیک ها بسته به سن بیمار، نوع پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ناحیه مداخله در بدن متفاوت است.

 

جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال

 

آر اف فرکشنال چگونه کار می کند؟

در ابتدا بهتر است که با ساختار و لایه های پوست آشنا شویم. پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است. اپی درم بیرونی ترین لایه پوست می باشد که بر روی سطح بدن دیده می شود. لایه میانی پوست، درم می باشد که سلول های تولید کننده اپی درم و برخی گیرنده های حسی در این قسمت قرار دارند. در نهایت ناحیه هیپودرم وجود دارد که قسمت زیرین پوست بوده و از بافت همبند و چربی تشکیل شده و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند. روند افزایش سن بر روی تمام این قسمت ها تاثیر می گذارد و هدف از انجام روش های متعدد برای جوانسازی، احیای هر سه ناحیه می باشد.

ادامه مطلب
انواع چروک پوست صورت

روش ار اف فرکشنال با استفاده از امواج RF یا همان رادیوفرکانسی انجام می شود که دو طول موج کوتاه و بلند دارد. انرژی این دستگاه با استفاده از سوزن به داخل پوست وارد می شود تا روند کلاژن سازی را تحریک کند. اساس عملکرد روش ار اف فرکشنال تاثیر بر لایه ‌های سطحی یا عمقی پوست است. آر اف دو کار مهم بر پوست انجام می دهد:

  1. تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی در لایه‌ درم پوست باعث تحریک تولید کلاژن می ‌شود. کلاژن از مهم ترین پروتئین های  ساختاری در بافت پوست است که باعث شادابی، سفتی و زیبایی پوست می شود. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل شده و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن ‌سازی می باشد.

  1. فعال‌ کردن فرایند فیبروپلازی

فیبروپلازی فرایندی است که در آن بدن، بافت‌ های فیبروزی می‌سازد. بافت‌ های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته ‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

 

ار اف فرکشنال چگونه کار می کند

 

کاربردهای آر اف فرکشنال

متد ار اف فرکشنال کاربرد های درمانی و زیبایی بسیاری دارد. از این کاربردها میتوان به به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سفت کردن و جوانسازی پوست

یکی از اصلی ‌ترین کاربردهای ار اف فرکشنال برای درمان شلی پوست است. ار اف با تحریک کلاژن سازی باعث بهبود شلی پوست می شود. با استفاده از این دستگاه لیزر، پوست جوان تر شده و پوست لیفت می‌ شود. حتی از این روش برای لیفت ابرو و لیفت پلک هم استفاده می ‌شود. همچنین برای سفت کردن پوست می‌ توان از این روش برای بهبود شلی پوست در ناحیه غبغب و یا گونه ‌ها هم استفاده کرد.

  1. محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن

عملکرد اساسی ار اف فرکشنال، تحریک کلاژن ‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌ تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. ار اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک ‌های ناشی از چاق و لاغر شدن شدید تاثیرات بسیار خوبی دارد.

  1. لاغری موضعی

استفاده از این روش، یکی از موثرترین روش ها در درمان و حذف چربی های اضافه است که برای تمام نواحی بدن که انباشت چربی دارند، از جمله زیر چانه و غبغب استفاده می شود و همانطور که گفته شد، حتی به سفت شدن پوست نواحی درمان نیز کمک می کند.

 

کاربرد های ار اف فرکشنال

 

  1. درمان تعریق زیر بغل

 برای افرادیکه زیربغلشان زیاد عرق می کند، یکی از روش هایی که به رفع تعریق بیش از حد زیر بغل کمک می کند، دستگاه آر اف فرکشنال می باشد. در این روش، امواج ساطع شده از دستگاه باعث می شوند تا فعالیت غدد عرق در این ناحیه کنترل  محدود شده و می توان برای کنترل تعریق دست ها نیز از این روش استفاده کرد.

  1. درمان لک های پوستی

برای رفع لک های پوستی و آکنه نیز می توان از آر اف فرکشنال استفاده کرد. انرژی و حرارت ساطع شده از دستگاه باعث می شود تا خون در پوست به گردش در بیاید و پوست مجددا بازسازی شود. در ادامه کلاژن و الاستین بیشتری تولید می شود و ملانین های اضافی روی پوست که باعث بروز لک شده اند، از بین می روند و پوست روشن تر خواهد شد.

  1. درمان چروک پوستی

با استفاده از این روش می ‌توان چین و چروک صورت را در ک.تاه زمان ممکن برطرف کرد. این تکنیک ار اف در جوان سازی پوست بسیار کاربردی است.

  1. درمان جوش و برطرف کردن جای جوش

روش ار اف برای افرادی که زیاد جوش می زنند، جوش فعال دارند و یا جای جوش بر روی صورت و بدنشان باقی مانده است، کاربرد فراوانی دارد. این متد با تهاجم بسیار کم، مشکلات پوستی را با تحریک کلاژن سازی و با طراوت کردن پوست حل می کند. افرادیکه از این روش برای جوش های فعال خود استفاده می کنند، رضایت زیادی از دستگاه ار اف فرکشنال دارند.

ادامه مطلب
مقایسه هایفوتراپی و جراحی لیفت صورت

 

کاربرد ار اف فرکشنال

 

مراحل درمان آر اف فرکشنال چیست؟

بسته به ناحیه مورد نظر، زمان درمان ممکن است ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد. بیشتر متخصصان قبل از ار اف از بی ‌حسی موضعی استفاده می ‌کنند. تعداد جلسات ار اف برای هر فرد متفاوت است. برخی افراد با ۳ یا ۴ جلسه درمان به نتیجه رضایت‌ بخشی می‌رسند اما در برخی دیگر نیاز به تعداد جلسات بیشتری است. همه این ها بستگی به وضعیت پوست فرد دارد.

قبل از انجام آر اف فرکشنال، پوست به طور کامل تمیز شده و پماد بی ‌حسی موضعی روی ناحیه درمان قرار می‌ گیرد. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، این ناحیه به طور کامل بی ‌حس شده و از ژل خنک ‌کننده بر روی صورت یا بدن استفاده می ‌شود. این ژل در حین درمان، از پوست محافظت می ‌کند. دستگیره ار اف روی ناحیه مورد نظر قرار گرفته و امواج رادیویی به لایه‌ های پوست منتقل می ‌شود. این روش به طور موثری پوست را سفت می ‌کند. درجه لیزر آر اف فرکشنال بر اساس پوست هر فرد تعیین می شود.

در این روش نیازی به بیهوشی نیست. تنها کمی احساس گرم‌ شدن ایجاد می ‌شود. شروع اثرات حاصل از درمان تا چند ماه قابل مشاهده خواهد بود زیرا پوست شروع به کلاژن ‌سازی می‌ کند. معمولا این نتایج پس از ۶ ماه به حالت مطلوب خود می‌ رسند. در صورتی‌که درمان مداوم باشد، نتایج طولانی مدت باقی می ‌ماند.

 

مراحل ار اف فرکشنال

 

تعداد جلسات آر اف فرکشنال چقدر است؟

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، تعداد جلسات درمانی آر اف فرکشنال بستگی به نوع پوست شما دارد. اگر پوست نسبتا سالمی داشته‌ باشید، برای درمان عارضه ‌ای که بخاطر آن به دکتر پوست مراجعه کرده‌ اید، حداقل ۳ جلسه آر اف نیاز است. در مواردی که پوست آسیب زیادی دیده باشد و عارضه ‌آن جدی ‌تر باشد، تعداد جلسات بیشتری را مراجعه کنید.

ادامه مطلب
قبل از کاشت مو چه آزمایش هایی لازم است؟

مزایای آر اف فرکشنال

  1. برای تمامی طیف رنگ ‌های پوست ایمن و موثر است.
  2. برای بیماری ‌های پوستی مختلف انجام می شود.
  3. جلسات درمانی کوتاهی دارد.
  4. نتایج حاصل از درمان بسیار رضایت ‌بخش می باشد.
  5. باعث تحریک کلاژن سازی می شود.
  6. به سفت کردن پوست کمک می کند.
  7. باعث کاهش چین و چروک پوست می باشد.
  8. موجب افزایش براقیت و لطافت پوست می شود.
  9. باعث درمان لک های پوستی و آکنه می شود.
  10. موجب درمان جای جوش و بسته شدن منافذ پوستی می شود.
  11. نتیجه حاصل از درمان بلافاصله پس از اتمام اولین جلسه قابل رویت می باشد.
  12. بدون نیاز به جراحی و بدون بروز درد فرایند جوانسازی صورت می گیرد.
  13. به لایه خارجی پوست هیچ آسیبی نمی رسد.
  14. برای همه نوع پوستی قابل استفاده است.
  15. تکنیک جوانسازی با ار اف یک روش غیر تهاجمی است.

 

مزایای ار اف فرکشنال

 

مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال

  • بعد از درمان با دستگاه ار اف فرکشنال، پوست شما به نور خورشید حساسیت بالایی دارد. بنابراین، بهتر است از یک کرم ضد آفتاب با محافظت SPF بالا استفاده کنید و از بیرون رفتن در ساعات پرتلاطم آفتاب خودداری کنید.
  • پس از درمان با این دستگاه، پوست شما خشک می شود. باید از یک مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید تا پوست شما به درستی ترطیب شود و از خشکی جلوگیری شود.
  • در صورت بروز حساسیت پوست، بعد از درمان با دستگاه ار اف فرکشنال، می توانید از یک کرم خنثی کننده حساسیت استفاده کنید تا علائم حساسیت رفع شود.
  • بعد از درمان باید از استفاده از محصولات شیمیایی مانند لوسیون و کرم های شستشوی پوست خودداری کنید.
  • پس از درمان با آر اف فرکشنال، بهتر است از استفاده از آرایش برای چند روز اجتناب کنید تا پوست بهبود یابد.
  • بعد از درمان با آر اف، بهتر است از دوش گرم برای چند روز اجتناب کنید تا پوست شما بهبود یابد.
  • از کمپرس یخ به منظور رفع تورم و کبودی استفاده کنید.
  • تا مدتی از ماساژ ناحیه تحت درمان پرهیز کنید.

 

مراقبت های بعد از ار اف فرکشنال,ار اف فرکشنال در تبریز,

 

جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال در تبریز

شما می توانید برای انجام ار اف فرکشنال تبریز به کلینیک زیبایی دیلای مراجعه فرمایید. در این مرکز با مشاوره شدن توسط بهترین و زبده ترین متخصصان می توانید به رفع مشکلات پوستی و  تغییرات مدنظر خودتان بپردازید.

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند