قبل از کاشت مو چه آزمایش هایی لازم است؟

قبل از کاشت مو چه آزمایش هایی لازم است؟

آزمایش خون برای کاشت مو! عجیب به نظر می رسد، نه، زیرا کاشت مو به طور معمول به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود. درست است، کاشت مو ظاهر افراد را بهبود می بخشد و به آنها کمک می کند موهای موج دار طبیعی و زیبایی داشته باشند. با این حال، نباید فراموش کرد که هنوز یک روش جراحی است. اگرچه این یک جراحی زیبایی کم تهاجمی است، اما ممکن است عوارضی در حین عمل رخ دهد. به همین دلیل است که لازم است ، آزمایش های قبل از کاشت مو انجام شود.

به عنوان بخشی از اقدامات قبل از عمل، شما یک غربالگری اولیه سلامت را انجام خواهید داد. انجام آزمایش های قبل از کاشت مو، واجد شرایط بودن شما را برای جراحی مشخص می کند. آزمایش‌ها یک روز قبل از عمل انجام می‌شوند.

در اولین مراجعه شما به کلینیک کاشت مو، سوالات معمولی در مورد سلامت عمومی از شما پرسیده می شود. این پرسشنامه معمولاً تأیید می کند که آیا شما از هر نوع بیماری مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های مرتبط با قلب رنج می برید. بیماری های منتقله از طریق خون نیز در آزمایش های قبل از کاشت مو مورد بررسی قرار می گیرند. لطفا به خاطر داشته باشید که بیماران دیابتی و فشار خون می توانند کاشت مو انجام دهند. با این حال، آنها باید داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند و کنترل خوبی بر شرایط خود داشته باشند.

شاید از خود بپرسید، “اگر از شرایط سلامتی موجود خود اطلاعی نداشته باشم، چه؟” نگران نباشید، می توانید یک معاینه پزشکی انجام دهید و نتایج را با کلینیک دیلای در میان بگذارید. پزشکان مجرب ما نتایج را ارزیابی کرده و زمان کاشت موی شما را تعیین خواهند کرد.

ادامه مطلب
تأثیر ورزش بر رشد مو چیست؟

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایش خون,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایش خون

آزمایش خون پیوند مو شامل:

آزمایش گلوکز خون

تست HIV

آزمایش هپاتیت C و هپاتیت B.

آزمایشات انعقادی

آزمایش گلوکز خون

آزمایش قند خون شامل (HbA1c) اغلب برای نشان دادن سطح قند خون انجام میشود. این نوع آزمایشات نشان می دهد که بیمار قند خون دارد یا خیر. معمولا در صورت بالا بودن قند خون جراح کاشت مو فرد بیمار را به پزشک معالج برای کنترل قند خون ارجاع می دهد.

آزمایش های قبل از کاشت مو : تست HIV,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

آزمایش های قبل از کاشت مو : تست HIV

اچ‌آی‌وی نیز ویروسی است که به می تواند سیستم ایمنی بدن را مورد هجوم قرار دهد، این ویروس باعث میشود بدن به سرعت ضعیف شود و سبب عفونت در بدن انسان می گردد. تست اچ آی وی آزمایشی است که برای بیماران کاشت مو انجام می شود. اگر آزمایش HIV مثبت از بیمار گرفته شود، پیوند مو نمی تواند انجام شود زیرا تیم پزشکی را در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار می دهد.

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایش هپاتیت B و هپاتیت C,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایش هپاتیت B و هپاتیت C

قطعا این دو نوع هپاتیت کبد را مورد حمله قرار میدهند و همچنین این نوع بیماری ها سرایت پذیر هستند. معمولا ویروس حتی از طریق سرنگ و یا چاقوی جراحی نیز می تواند منتقل شود. در صورتی که فرد دارای بیماری هپاتیت باشد کاشت مو برای او انجام نخواهد گرفت.

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایشات انعقادی,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

آزمایش های قبل از کاشت مو : آزمایشات انعقادی

این نوع آزمایشات زمان لخته شدن خون را اندازه‌گیری می‌کنند. برای کاشت مو، برش های ریز روی پوست سر ایجاد می شود که از این برش ها خون جاری میشود. بنابراین اگر در آزمایشات مشخص شود لخته شدن خون فرد ضعیف است، ممکن است منجر به مشکلات جدی مانند خونریزی بیش از حد شود. از این رو، این آزمایش نیز ضروری است.

ادامه مطلب
5 روش عالی برای جوان سازی پوست

سایر آزمایشات رایج,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

سایر آزمایشات رایج:

در شرایط کنونی همه‌گیری کووید-۱۹، آزمایش RTPCR کووید-۱۹ دو روز قبل از کاشت مو انجام می‌شود.

آزمایشات ECG/EKG همچنین در بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا بیمارانی که مشکلات قلبی دارند انجام می شود.

آزمایش های خون که علت ریزش مو را مشخص می کند نیز انجام می شود. این نوع آزمایش های قبل از کاشت مو شامل:

مشخصات آهن/فریتین سرم

پروفایل تیروئید

آزمایشات هورمونی

چه کسانی واجد شرایط کاشت مو نیستند؟,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

چه کسانی واجد شرایط کاشت مو نیستند؟

اکنون که همه آزمایش های قبل از کاشت مو مورد نیاز را درک کرده اید، بسیار مهم است که متوجه شوید برخی از بیماران برای این عمل مناسب نیستند. به عنوان مثال، بیمارانی که مشکلات قلبی دارند یا جراحی قلب انجام داده اند، برای کاشت مو مناسب نیستند. همچنین کسانی که نارسایی کلیه و کبد دارند، برای کاشت مو مناسب نیستند. این به دلیل خطرات بالقوه مرتبط با بیهوشی است که زندگی آنها را به خطر می اندازد.

اندازه گیری فشار خون,آزمایشات مورد نیاز قبل از کاشت مو

اندازه گیری فشار خون

قبل از شروع عمل، فشار خون بیماران اندازه گیری می شود. فرض کنید سطح فشار خون باید نرمال باشد. عمل در هر دو مورد فشار خون بالا یا پایین انجام نمی شود. گاهی اوقات قبل از عمل، بیماران دچار تنش می شوند و نمی توانند به خوبی بخوابند. معمولاً در چنین شرایطی BP دچار نوسان می شود. بیمارانی که سابقه فشار خون دارند در صورت تایید و مصرف داروهای منظم برای کنترل BP قبل از عمل، همچنان می توانند پیوند مو انجام دهند.

به دلیل فقدان دانش مناسب، برخی از بیماران شرایط پزشکی موجود خود را پنهان می‌کنند یا در مواقعی حتی نمی‌دانند باید این موارد را بازگو کنند. این می تواند منجر به عوارض جانبی بالقوه مضر بعد از جراحی شود. از این رو، لطفاً تمام اطلاعات مربوط به سلامت خود را از قبل با کلینیک دیلای به اشتراک بگذارید. به این ترتیب متخصص کاشت مو می تواند در مورد اینکه آیا کاشت را ادامه دهد یا خیر تصمیم آگاهانه بگیرد؟

ادامه مطلب
جزئیات کاشت مو برای افراد دیابتی

برای انجام ان آزمایشات به متخصص مورد نظر در کلینیک دیلای مراجعه کنید. فردی که می خواهد آزمایشات قبل کاشت مو را انجام دهد باید ابتدا نوبت خود را رزرو کند. ما می توانیم در این مورد به شما کمک کنیم تا در زمان دلخواه کارتان را آغاز کنید و با کاشت مو خود را شروع کنید.

این مقاله در مورد اینکه چه آزمایش‌های خونی قبل از کاشت مو انجام می‌شود و اینکه چگونه نتایج می‌تواند روی این عمل تاثیر بگذارد، بحث خواهد شد.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ریش ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند