جوانسازی پوست با یک جلسه هایفوتراپی

جوانسازی پوست با یک جلسه هایفوتراپی

افزایش چین و چروک پوست صورت از قدیم تا به امروزه یکی از عوارض غیرقابل پیش‍گیری بوده است. خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی، روش‌ های متعددی برای درمان این عارضه به وجود آمده است. هایفوتراپی یکی از روش های جدید برای جوانسازی پوست می باشد که باعث جذب متقاضیان بسیاری شده است. این روش باعث شادابی و رفع افتادگی و چین و چروک های موجود در پوست می شود.

امواج استفاده شده در هایفوتراپی همان امواجی هستند که در سونوگرافی استفاده می ‌شود، در هایفوتراپی امواج به صورت متمرکز روی لایه‌ مشخصی از پوست صورت وارد خواهد شد.

اگر می‌ خواهید که بیشتر با هایفوتراپی، کاربرد های این روش و … بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یکی از جدید‌ ترین روش ‌های زیبایی بدون درد است. این فرایند، جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت محسوب می‌ شود. هدف از این پروسه سفت کردن، جوانسازی، از بین ‌بردن چین ‌و چروک و لیفت پوست صورت است. هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی و با امواج فراصوت است. انرژی امواج اولتراسوند بر روی یک نقطه کانونی متمرکز می ‌شود، که به متخصصان پزشکی اجازه می ‌دهد تا یک ناحیه خاص را بدون تأثیر بر بافت‌ های اطراف درمان کنند.

به طور خلاصه می توان گفت که این دستگاه، امواج انرژی صوتی خود را به یک نقطه محدود می ‌کند. این امواج مانند لیزر به سطح پوست برخورد نمی ‌کنند، بلکه به یک نقطه از پیش تعیین شده و تا ۴.۵ میلی‌ متر در زیر سطح پوست برخورد می ‌کند. هدف هر تکانه‌ هایفوتراپی این است که به عمق پوست ضربه زده و کلاژن را منقبض کند. این عمل باعث تحریک تشکیل کلاژن و الاستین جدید، در چند ماه آینده شده و در نتیجه باعث سفت شدن بیشتر پوست می‌ شود.

 

هایفوتراپی

 

کاربرد های هایفوتراپی

دستگاه هایفو با فرکانس ۱۰ هرتز شروع به تحریک سلول ‌های پوستی و تولید کلاژن می‌ کند. امواج اولتراسوند در این روش به عمق ۳ تا ۴.۵ میلی ‌متری پوست نفوذ می ‌کند و موجب آسیب حرارتی جزئی به بافت پوست و درم می ‌شود. به همین دلیل پوست برای بازسازی این آسیب مجبور به تولید کلاژن خواهد شد. اما دستگاه هایفو روی بخش‌ های مختلف عملکرد متفاوتی دارد، مهم‌ ترین کاربردهای هایفوتراپی عبارتند از:

ادامه مطلب
رژیم غذایی خوب برای داشتن مو های سالم

 

  1. از بین بردن چروک پوست

یکی از رایج ‌ترین و پرطرفدارترین کاربرد های هایفوتراپی بین افراد، از بین بردن چین و چروک صورت است. برای جوان‌سازی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک، تشعشعات دستگاه باید بتواند تا عمق ۳ میلی ‌متری نفوذ کند تا در لایه درم، حرارتی در حدود ۶۰ درجه سانتی‌ گراد ایجاد کند. این حرارت باعث نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ ها و الاستین ‌های کهنه و بی ‌کیفیت به عناصری فعال در جوانسازی پوست صورت می‌ شوند.

این روند باعث کم عمق شدن چین و چروک روی صورت و ایجاد طراوت و شادابی پوست خواهد شد. روند جوانسازی و از بین بردن چین و چروک صورت تا ۳ ماه بعد از اولین جلسه هایفو ادامه خواهد داشت و تا ۱۸ ماه تاثیر خواهد داشت.

 

  1. لیفت صورت، گردن و غبغب

لایه عضلانی SMAS لایه ای است که تمام لایه ‌های پوستی روی آن قرار می ‌گیرد و در عمق ۴.۵  میلی ‌متری پوست قرار گرفته است. امواج اولتراسوند با هدف قرار دادن این لایه به عمق آن نفوذ می ‌کنند و نقاط دایره ‌ای متحد ‌المرکزی را به وجود می ‌آورند، مرکز این دایره دمایی در حدود ۷۰ درجه سانتی‌ گراد دارد.

در این درجه حرارت، فعل و انفعلات پیچیده ‌ای انجام می‌ شود که موجب فیبریل عضلانی و در نهایت انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات در صورت و گردن و غبغب می ‌شود. این روش، افتادگی و شل شدگی پوست را درمان می‌ کند و نتایج آن حدود دو سال ماندگار خواهد بود.

 

هایفوتراپی غبغب

 

  1. رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک، دلایل مختلفی همانند تومور مغزی، افزایش سن، علل ژنتیکی، افتادگی پوست و بیماری ‌های عصبی دارد. درمان افتادگی پلک با روش هایفو نیازی به بستری و بیهوشی ندارد و یک روش کاملا بدون درد و در زمان کوتاه است.

 

  1. زاویه سازی فک

در روش زاویه سازی فک با هایفو، تابش امواج فراصوت به ناحیه فک باعث جوانسازی و لیفت این ناحیه می‌ شود. لیفت فک موجب زاویه ‌سازی صورت شده و چهره را جوان‌ تر و شاداب‌ تر می‌ کند.

 

  1. از بین بردن خط خنده

یکی از رایج ‌ترین و تاثیرگزار ترین روش ‌های از بین بردن خط خنده صورت، هایفوتراپی است که موجب لیفت صورت هم می‌ شود. هایفوتراپی خط خنده در یک جلسه ۴۵ دقیقه ‌ای انجام می ‌شود و جزو روش ‌های غیر تهاجمی به شمار می ‌رود. در این روش علاوه بر از بین بردن خط خنده، چین و چروک اطراف لب‌ ها هم از بین خواهد رفت.

ادامه مطلب
فیشیال کنترل چربی پوست

 

  1. از بین بردن چربی شکم

هایفوتراپی یک روش درمان غیر تهاجمی برای لاغری موضعی صورت و بدن است که در آن برای از بین بردن چربی اطراف شکم از امواج اولتراسوند استفاده می‌ کنند. بیشترین قسمت چربی ‌ها در بخش جلویی شکم و پهلو ها قرار دارد و برای کاهش وزن باید امواج روی این نواحی بتابد. با استفاده از هایفو می ‌توانید اندامی زیبا و لاغرتر از قبل داشته باشید. هایفوتراپی لاغری روی بخش‌ های مختلفی چون شکم، باسن، پشت بدن، غبغب، پهلو ها، بازوها و ناحیه داخل ران تاثیر می‌ گذارد.

 

چین و چروک پوست

 

مزایای هایفوتراپی

  • هایفوتراپی صورت ماندگاری بالایی دارد و در صورت مراقبت صحیح حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه نتایج آن ماندگار خواهند بود.
  • مدت زمان هر جلسه کوتاه بوده و حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌ کشد.
  • این تکنیک دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و بعد از انجام آن می ‌توانید به زندگی روزمره بازگردید.
  • هیچگونه برش، تزریق و خونریزی در این تکنیک صورت نمی ‌گیرد.
  • این روش بدون درد و پانسمان می باشد.
  • هزینه آن در مقایسه با سایر روش ‌های درمانی بسیار کمتر است.

 

آیا تنها یک جلسه هایفوتراپی تاثیرگذار است؟

برخی از عواملی که تعیین می کند چند بار میتوان هایفو انجام داد را بررسی می کنیم:

سن: افراد جوان با خاصیت ارتجاعی پوست ممکن است فقط به یک درمان نیاز داشته باشند، در حالی که افراد مسن با پوست شل تر ممکن است تا سه جلسه درمان نیاز داشته باشند.

وضعیت پوست: افرادی که دارای چین و چروک های شدید یا افتادگی پوست هستند، ممکن است نسبت به افرادی که شلی خفیف پوست دارند به درمان های بیشتری نیاز داشته باشند.

نتایج مطلوب: اگر می خواهید بهبود چشمگیری در پوست خود داشته باشید، ممکن است به درمان های بیشتری نسبت به زمانی که به دنبال یک لیفت ظریف هستید نیاز داشته باشید.

ادامه مطلب
راهکارهای مراقبت از پوست حساس و آلرژیک

برای تعیین تعداد دفعات هایفو که برای شما مناسب هستند، مهم است که با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید.

به طور کلی، اکثر مراجعین تنها به یک درمان نیاز دارند، اما برخی ممکن است تا سه درمان نیاز داشته باشند. فواصل ایده آل بین درمان ها ۱-۳ ماه است.

 

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

 

چه کسانی باید هایفوتراپی انجام دهند؟

هایفوتراپی برای همه افراد مناسب نیست! همیشه توصیه می ‌شود با متخصص زیبایی یا متخصص پوست خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که درمان مناسب برای نوع پوست و مشکلات پوستی خود را دریافت می ‌کنید.

کاندیدهای درمان هایفوتراپی ایده‌آل کسانی هستند که بالای ۳۰ سال دارند که درجاتی از پیری صورت از جمله شل شدن پوست خفیف، خطوط ریز و یا چین و چروک دارند. کسانی که درجات مشخصی از آسیب شدید نور خورشید یا پوست شل شده دارند، برای دیدن نتایج به جلسات بیشتری نیاز دارند.

 

چه کسانی نمی توانند از هایفوتراپی استفاده کنند؟

  • بیماران صرعی
  • دیابتی ها
  • وجود پروتز فلزی در بدن
  • خانم های باردار
  • داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان
  • وجود خال های مشکوک در محل

 

هایفو تراپی صورت

 

آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

هایفوتراپی با سونوگرافی یکی می باشد اما تاثیرات و تنظیمات این دو با هم متفاوت است. فرد می تواند نسبت به ایمنی این دستگاه مطمئن باشد و به راحتی در جهت جوانسازی پوست خود اقدام کند.

اما این روش میتواند عوارضی به همراه داشته باشد. پوست ممکن است در ابتدا برافروخته به نظر برسد، این مورد می تواند در طول درمان باشد، اما گاهی اوقات طولانی تر می‌ شود، اما قرمزی باید ظرف چند ساعت ناپدید شود. برخی از مراجعین تورم خفیف، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس را تجربه می ‌کنند، اما این موارد موقتی هستند. سایر عوارض نادر پس از فرایند ممکن است اتفاق بیوفتد که پزشک شما آن ها را بررسی خواهد کرد.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند