بدون-بانک-مو-می-توان-کاشت-مو-انجام-داد؟

کاشت مو با استفاده از بانک مو

کلینیک دیلای  یک تیم بین المللی هست که به ارائه بهترین مراقبت های کاشت مو در بازار و اطلاع رسانی و آموزش مردم در سراسر جهان در مورد ریزش مو و درمان های آن اختصاص یافته است. برای افرادی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، کاشت مو این امکان را به وجود آورده است که ریزش مو را معکوس کرده و اعتماد به نفس را بازگرداند. از آنجایی که کاشت مو شامل برداشتن مو از یک ناحیه و کاشت آن در محل طاسی است، اکثر مردم سوال دارند که آیا می توانند کاشت مو با بانک مو دیگران استفاده کرد؟ در ادامه به پاسخ این سوال میپردازیم …

کاشت مو

این ممکن است به دلایلی مانند ناکافی بودن موهای اهدا کننده یا کیفیت پایین موهای شما باشد. اگر قصد کاشت مو را دارید و موهای ناکافی برای این عمل دارید، این مقاله برای شما مناسب است.

شناخت ساختار مو :

اگر ریزش موی ژنتیکی شما در حال حاضر بسیار پیشرفته است، به خصوص در مورد طاسی با الگوی مردانه، پیوند با موهای خودتان ممکن است غیرممکن شود زیرا موهای کافی در ناحیه اهداکننده برای پوشش ناحیه ریزش مو باقی نمانده است. در این مورد، ایده کمک به موهای خود برای کاشت مو با استفاده از موهای شخص دیگر می تواند وسوسه انگیز به نظر برسد. . سیستم ایمنی یک سیستم بسیار پیچیده است که با موفقیت بیماری را دفع می کند، زیرا دارای مکانیسم های محافظتی ذاتی و یادگیری است. یکی از این مکانیسم های حفاظتی ذاتی این است که هر سلولی در بدن علامت خاصی وجود دارد که با آن سیستم ایمنی تشخیص می دهد که متعلق به بدن است یا اینکه یک جسم خارجی است.

کاشت مو

در نگاه اول، ممکن است منطقی به نظر نرسد که سیستم ایمنی به بافت های مرده مانند مو حمله می کند. با این حال، این فقط خود مو نیست که کاشته می شود، بلکه فولیکول مو نیز از آن مو تشکیل می شود. این فولیکول مو پیوندی است که موی اهداکننده از آن رشد می کند. فولیکول مو زمانی که وارد پوست سر می شود به جریان خون متصل می شود. این سیستم ایمنی را فعال می کند. هر سلول سالم در بدن ما علامت خاصی روی بدن خود دارد. سلول های فولیکول های پیوندی این را ندارند. بنابراین بلافاصله مورد حمله گلبول های سفید قرار می گیرند. علاوه بر این، بدن شروع به تولید آنتی بادی علیه سلول‌های جدید می‌کند که باعث می‌شود فولیکول‌های موی خارجی سریع‌تر از بین بروند.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد کاشت ریش و سبیل

آیا کسی هست که بتواند به من مو اهدا کند؟

حتی اهداکنندگانی از یک خانواده یا با ساختار و رنگ موی مشابه، نشانگرهای ژنتیکی مختلفی را در سلول های خود دارند، بنابراین آنها نیز واجد شرایط نیستند. فولیکول ها توسط سیستم ایمنی از بین می روند و موها دیگر نمی توانند رشد کنند. تلاش برای کاشت مو بیهوده خواهد بود.

چرا بدن اعضای دیگران را می پذیرد اما مو را نمی پذیرد؟

در پیوند عضو، اندام ها توسط بدن رد نمی شوند، زیرا سیستم ایمنی با به اصطلاح سرکوب کننده های ایمنی سرکوب می شود. با این حال، این داروها نه تنها دفاع ایمنی در برابر اندام پیوندی، بلکه کل سیستم ایمنی را سرکوب می کنند. به همین دلیل است که افرادی که عضوی را اهدا کرده‌اند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان هستند. برای وادار کردن بدن به پذیرش عضوی که برای زندگی حیاتی است، مانند کبد یا قلب، ارزش سرکوب سیستم ایمنی را دارد. موها که اهمیت کمتری دارند، ارزش به خطر انداختن کل سیستم دفاعی بدن را ندارند.

در حالی که ممکن است از نظر تئوری استفاده از موهای شخص دیگری برای کاشت مو ممکن به نظر برسد، اما عملا غیرممکن است. کاشت مو به دلیل مشکلات سازگاری فقط از موهای بدن شما استفاده می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، جراحان ترمیم مو برای جلوگیری از رد شدن موی اهداکننده توسط گیرنده و جلوگیری از عفونت های بعدی، پیوند را با استفاده از موهای شخص دیگری انجام نمی دهند. اگر از بافت پوست سر یا موهای شخص دیگری استفاده کنید، بدن شما به طور خودکار یک پاسخ ایمنی برای دفع بافت و موهای خارجی ایجاد می کند. این ممکن است منجر به عفونت شود و موهای شما رشد نکند و این روش را ناموفق می کند.

ادامه مطلب
بهترین روش کاشت مو

کاشت مو

به طور معمول، پیوند اعضا به آماده سازی قبلی گیرنده با استفاده از داروها و داروها برای سرکوب رد نیاز دارد. این داروها عوارض جانبی متعددی دارند و خطرات طولانی مدتی را در آینده به همراه خواهند داشت. همچنین باید آنها را تا آخر عمر مصرف کنید. به این ترتیب، آنها تجویز نمی شوند مگر اینکه دلیل قابل توجهی برای سرکوب سیستم ایمنی وجود داشته باشد.

صرف نظر از آماده سازی، ممکن است شکست همچنان رخ دهد و بدن گیرنده همچنان می تواند عضو را پس بزند. خطرات داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی در مورد کاشت مو بیشتر از مزایای آن است و استفاده از موهای اهداکننده دیگران را غیرممکن می کند.

با این حال، می توانید از موهای قسمت هایی از بدن خود استفاده کنید که در برابر DHT مقاوم هستند زیرا ریزش مو را تجربه نمی کنند. پشت و کناره های سر شما کاندیدهای اصلی برای اهدای مو هستند زیرا به طور ژنتیکی برای مقاومت در برابر ریزش مو برنامه ریزی شده اند. دانشمندان هنوز در حال بررسی سایر منابع احتمالی موی اهداکننده مانند استفاده از موهای سینه، کمکی، ساق پا هستند.

 

جایگزین های کاشت مو با موهای شخص دیگر چیست؟

کاشت مو با موهای مصنوعی

درکاشت موی مصنوعی، فیبرهای زیستی کاشته می‌شوند. این ماده فیبری است که از نظر ساختار و رنگ شبیه به موهای شماست. بیوفیبرها رشد نمی کنند و مانند موهای دیگران یک جسم خارجی هستند. معمولاً سیستم ایمنی با شدت کمتری با آنها مبارزه می کند زیرا به جریان خون متصل نیستند. با این وجود، بدن اغلب با قرمزی و سایر واکنش‌های آلرژیک واکنش نشان می‌دهد. یک بیمار به مقدار مشخصی شانس نیاز دارد تا بدن فیبرهای زیستی را بپذیرد. بنابراین، کلینیک های معتبر کاشت مو معمولا این نوع کاشت مو را ارائه نمی دهند. 

ادامه مطلب
همه چیز در مورد کاهش سرعت رشد مو

کاشت مو

شرایطی که می توانید موهای اهدا کننده را از شخص دیگری دریافت کنید :

به همان اندازه که دریافت موهای اهداکننده از شخص دیگری غیرممکن است، استثناهایی وجود دارد. در اینجا دو شرایطی وجود دارد که تحت آن می‌توانید از موهای اهداکننده شخص دیگری استفاده کنید.

دوقلوهای همسان

در صورت داشتن موی اهدایی می توانید از دوقلوهای همسان خود موهای اهدایی دریافت کنید. این به این دلیل است که شما DNA و ساختار ژنتیکی یکسانی دارید. بنابراین، بدن شما فولیکول‌های دوقلو یا بافت‌های پوست سر را به‌عنوان خارجی تشخیص نمی‌دهد و رد کردن را غیرممکن می‌کند.

بعد از پیوند مغز استخوان

پیوند مغز استخوان شامل جایگزینی خون و سیستم ایمنی بدن شما می شود. این روش معمولاً برای افرادی است که به شدت بیمار هستند مانند افراد مبتلا به سرطان. تحقیقات منتشر شده توسط Dermatologic Surgery به این نتیجه رسید که اگر فردی تحت پیوند مغز استخوان قرار گیرد و سپس موهای اهدایی را از همان فرد دریافت کند، بدن او موهای پیوند شده را پس نخواهد زد. توجه داشته باشید که پیوند مغز استخوان فقط برای بیماران شدیداً بیمار و نه برای افراد سالم در دسترس است. به غیر از موارد فوق، نمی توانید از موهای شخص دیگری برای کاشت خود استفاده کنید.

 

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو با بانک مو دیگران ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند