تأثیر ورزش بر رشد مو

تأثیر ورزش بر رشد مو چیست؟

تقریباً همه افراد معتقدند که داشتن مو هایی سالم و پرپشت می‌تواند زیبایی و شادابی چهره هر شخص را تا حد زیادی تحت‌ تأثیر خود قرار دهند. با توجه‌ به این عقیده افراد همواره در تلاش‌اند تا با استفاده از ترفندها و روش‌های گوناگون، سلامت مو های خود را تأمین کنند. استفاده از دارو های مکمل، شامپو ها، روغن‌ های گیاهی و در موارد جدی‌تر کاشت مو از جمله روش‌ هایی هستند که می‌توانند به داشتن مو هایی زیبا و سالم کمک کنند. در کنار سایر این دستور العمل‌ ها لازم است برای کارایی بیشتر، تأثیر مسائلی همچون تغذیه و ورزش را نیز در نظر داشت. در ادامه این متن قصد داریم تا شما را با تأثیر شگفت‌ انگیز ورزش بر رشد مو و افزایش کارایی سایر ترفند های ترمیم مو ها؛ آشنا کنیم.

تأثیر بهبود سیستم گردش خون

یکی از عواملی که به رشد و ترمیم مو ها به‌ صورت طبیعی کمک خواهد کرد، سیستم گردش خون در کف سر است. با استفاده از روش‌ هایی مانند ماساژ کف سر، شانه کشیدن و نمونه‌ های مشابه تلاش می‌شود تا گردش خون در این بخش را تقویت نمود. باید بدانید که ورزش و تحرکات بدنی می‌توانند بدون هیچ‌گونه تلاش اضافی، سیستم گردش خون را در سراسر اندام به‌ خصوص کف سر بهبود ببخشند. هنگامی که شما ورزش می‌کنید، تعداد ضربان قلب در دقیقه افزایش پیدا خواهد کرد. و خون با سرعت بیشتری در رگ‌ ها پمپاژ می‌شود و گردش خون در سایر اندام‌ ها با سرعت و حجم بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

با افزایش سرعت گردش خون و حجم خون داخل رگ‌ های کف سر، سلول‌ های کف سر می‌توانند با سرعت و کیفیت بالاتری فرایند ترمیم پیاز های مو را جلو ببرند. علاوه بر این سیستم گردش خون تقویت‌ شده، تحریکات سلول‌ های کف سر را نیز افزایش می‌دهد که این امر نوید رویش مو های جدید در این بخش را خواهد داد. با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، شما با ورزش‌ کردن هم فعالیت سایر اندام‌ های بدن را بهبود می‌بخشید و هم به رشد و ترمیم مو های سر خود کمک می‌کنید.

ادامه مطلب
طریقه صحیح شست و شوی مو پس از کاشت

تأثیر بهبود سیستم گردش خون,تأثیر ورزش بر رشد مو

 

دفع سموم با سیستم تعریق

یکی دیگر از مزایایی که ورزش‌کردن به دنبال خواهد داشت، تعریق است. همان‌طور که می‌دانید، تعریق وسیله‌ای برای خروج سموم و مواد آسیب‌ زای داخل بدن است. ورزش منظم و به دنبال آن استحمام کمک می‌کند تا ضمن خروج آلودگی‌ های انباشته‌ شده در پوست کف سر، شما بتوانید تمیزی مناسب را در این بخش ایجاد نمایید. این اقدام به‌ سلامت پیاز و ساقه مو و همچنین بهبود اثر بخشی روغن تراپی منجر خواهد شد.

دفع سموم با سیستم تعریق,تأثیر ورزش بر رشد مو

 

مقابله با استرس

باید بدانید که استرس و هورمون کورتیزون که به‌ واسطه اضطراب و فشار های روانی در داخل بدن ترشح می‌شود، دشمن اصلی سلامت مو های شما خواهد بود. استرس و فشار های روانی که با توجه‌ به سبک زندگی این روزه غیر قابل‌ اجتناب هستند در اغلب افراد باعث ریزش مو و حتی سفید شدن زود هنگام مو می‌شوند. در مقابله با این آثار منفی شما می‌توانید به‌ آسانی از ورزش کمک بگیرید. ورزش منظم باعث ترشح هورمونی به نام سروتونین در بدن خواهد شد. این هورمون به طور محسوسی عوارض جانبی استرس و سایر فشار های روانی بر روی بدن را کاهش خواهد داد و به شما این امکان را خواهد داد تا با افسردگی و خمودگی مقابله نمایید. به طور خلاصه باید گفت ورزش با کم‌ رنگ کردن آثار استرس در بدن به حفظ سلامت مو ها و بهبود وضعیت آنها کمک شایانی خواهد نمود.

مقابله با استرس,تأثیر ورزش بر رشد مو

برای مطالعه مقاله در مورد تغذیه مناسب برای جلوگیری از سفید شدن مو کلیک کنید.

تنظیم ساعات خواب و استراحت

در سیستم طبیعی بدن به‌ واسطه شکستن پیوند های پروتئینی، مو ها می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمایند و سلامت و رشد معمول خود را داشته باشند. اغلب پروسه‌ های مهم پروتئین ‌رسانی به مو ها و همچنین فرایند های جذب مواد در خواب با کیفیت بالایی انجام می‌شوند. توجه داشته باشید که خواب کافی در شب نقش بسیار تأثیر گذاری در بهبود وضعیت سلامت مو ها و سایر ارگان‌ های بدن خواهد داشت. ورزش از جمله عواملی است که می‌تواند به تنظیم ساعات خواب و استراحت شما کمک نماید. ورزش در ساعات ابتدایی روز و یا انجام نرمش‌ های پیش از خواب این امکان را به وجود می‌آورد تا صبح‌ ها زود از خواب بلند شوید و شب‌ ها با خواب‌ آلودگی به تختخواب بروید.

ادامه مطلب
روش‌های کاهش تیرگی پوست

تنظیم ساعات خواب و استراحت,تأثیر ورزش بر رشد مو

سبک زندگی سالم وابسته به ورزش

در مجموع باید اظهار داشت که اگر شما سبک زندگی سالمی را دنبال نمایید، جدا از تأثیرات ژنتیک بر روی بدن می‌توانید سلامت، زیبایی و شادابی خود را حفظ کنید. ورزش منظم شما را وادار می‌سازد تا رژیم غذایی سالمی را دنبال نمایید از سوی دیگر با افزایش متابولیسم بدن به چربی‌ سوزی و دفع سموم داخل بدن کمک می‌کند.

سبک زندگی سالم وابسته به ورزش,تأثیر ورزش بر رشد مو

برای مطالعه مقاله در مورد رژیم غذایی خوب برای داشتن مو های سالم کلیک کنید

ورزش‌های مناسب بر رشد موها

تمامی ورزش‌ ها در صورتی‌ که با یک برنامه مناسب و سلامت اجرا شوند می‌توانند برای شما پیامد های مثبت گفته شده را به همراه داشته باشند. انواع نرمش‌ ها، حرکات هوازی، کششی، دو و مانند اینها برای حفظ سلامتی و عملکرد استاندارد بدن مؤثر هستند. در این میان ورزش‌ هایی مشابه یوگا که مستقیماً سیستم گردش خون در نواحی خاص را کنترل می‌کنند می‌توانند اثر بخشی محسوس‌ تری داشته باشند. به یاد داشته باشید که مهم است عمل ورزش‌ کردن در برنامه شما ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

  • مورد علاقه شما باشد
  • متناسب با ویژگی‌ ها و توان ذهنی و جسمی شما باشد
  • زیر نظر مربی و به شکل صحیح و استاندارد دنبال شود.
  • حالتی روتین داشته باشد و به شکل مستمر دنبال شود
  • همراه با تغذیه مناسب و سالم باشد
  • در ساعات مناسب روز انجام شود

ورزش‌های مناسب بر رشد موها,تأثیر ورزش بر رشد مو

 

جمع‌بندی

به بیان ساده می‌توان گفت ورزش کمک می‌کند تا بدن شما در وضعیت سلامت خود قرار بگیرد. در این حالت بدن به طور خودکار روند رشد و ترمیم موهایتان را به شکلی رضایت‌بخش پیش خواهد برد. در این مسیر نیاز است تا با رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل‌ های مورد نیاز و همچنین اجرای اقداماتی مانند روغن تراپی و مشابه آن روند تأثیرگذاری ورزش را سریع‌ تر پیش برد. باید گفت که در این‌ بین ژنتیک و بیماری‌ های مختلف همچنان می‌توانند مو های شما را تحت‌ تأثیر منفی خود قرار دهند. برای جبران این عوارض اقداماتی مانند کاشت مو نیز وجود خواهند داشت که ورزش منظم به تأثیر بخشی بهتر آنها کمک خواهد کرد.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند