head-balding-man-before-after-hair-transplant-surgery-man-losing-his-hair-has-become_168410-1915

توصیه ها پس از کاشت مو

شاید شما از جمله افرادی هستید که تمایل دارید طاسی سر را با پیوند مو درمان کنید. برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواه را به دست بیاورید، علاوه بر انتخاب دکتر و کلینیک، مراقبت بعد از کاشت طبیعی مو نیز بسیار اهمیت دارد. افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده‌اند و از موهای کم‌پشت و یا حتی طاسی سر رنج می‌برند و این موضوع بر جنبه‌های مختلف زندگی آن ها تاثیر گذاشته است. همین عامل سبب شده تا تصمیم به استفاده از روش کاشت مو برای رفع آن بگیرند.

شستشوی مو

شستشوی مو یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند بر مراقبت پس از کاشت مو تأثیر بگذارد، بنابراین در کلینیک نحوه صحیح شستشوی موها به هر بیمار آموزش داده می شود.

روش شستشوی مو شامل ۳ مرحله اصلی است:

– ناحیه پیوند شده با لوسیون/روغن/هر مرطوب کننده مناسب دیگر پوشانده می شود و به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه در این حالت باقی می ماند. این باعث یک اثر نرم کننده بر روی دلمه های اطراف پیوند پیوند شده و ناحیه اهداکننده می شود. این مرحله نرم کننده به حذف آثار خون خشک شده و بهبود سریعتر کمک می کند.

-پس از ۱۵-۳۰ دقیقه، پوست سر باید با آب گرم شسته شود. ناحیه اهدا کننده و پیوند شده با شامپوی مخصوص طبی شسته می شود. برای انجام این کار، مقدار کمی از شامپو را بین دستان خود کف کنید و با دقت به کل پوست سر بمالید. مالش نکنید. تمام مراحل شستشو باید به آرامی با کف دست و بدون فشار انجام شود.

مراحل شست و شوی مو پس از کاشت

– بعد از شستن موها را با دستمال کاغذی خشک کنید. مالش ندهید – فقط به آرامی آن را لمس کنید. مرطوب‌کننده باید تا زمانی که پوسته‌ها از بین بروند یا تا زمانی که پوست سر خشک شود استفاده شود. همچنین در صورت مداوم بودن احساس خشکی، می توان از مرطوب کننده در بین شستشوهای مو استفاده کرد.

– برای از بین بردن پوسته ها باید روزانه شامپو بزنید. پس از حدود ۷ تا ۱۰ روز دیگر نباید اثری از خون خشک یا دلمه روی پوست سر شما باقی بماند. شما ممکن است کمتر از ۱۴ روز پس از کاشت موهای خود را به روش معمولی بشویید. در صورت نیاز نیز می توان موها را بیش از یک بار در روز بعد از عمل شستشو داد. استفاده از شامپوی مخصوص را تا خالی شدن بطری ادامه دهید.

اگر بیمار به دلایلی محصولات موی خود را خریداری می کند، لطفاً مطمئن شوید که آنها حاوی سیلیکون، عطر و رنگ نیستند.

ادامه مطلب
آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

درد بعد از کاشت مو

درد خفیف می تواند تا چند روز پس از عمل کاشت مو وجود داشته باشد. برخی از افراد در روزهای اول پس از عمل مشکل خوابیدن دارند. پس از عمل معمولاً درد در ناحیه اهداکننده بیشتر از ناحیه گیرنده است. طرح کاشت مو پس از عمل را می توان با مسکن های بدون نسخه تسکین داد. شما یک بسته از آن ها را در کلینیک دریافت خواهید کرد.

جای زخم و دلمه در پوست سر

تورم

بیشتر اوقات برای عملیات های بزرگتر کاشت مو و پیوندهایی که کارهای زیادی روی خط مو انجام شده است، اتفاق می افتد. تورم می تواند پیشانی و ناحیه اطراف چشم را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است دو تا پنج روز طول بکشد که در روز چهارم حداکثر است. دارویی به نام دگزامتازون برای کاهش این علائم تجویز می شود.

خارش بعد از ترمیم مو

خارش بعد از کاشت مو احساس بسیار شایعی است. ممکن است ۷ تا ۱۴ روز پس از عمل در سرتاسر پوست سر ایجاد شود. خارش در بیشتر موارد نشان می دهد که بافت در حال بهبود است. در مواردی که بسیار قوی می شود می توان از قرص آنتی هیستامین استفاده کرد.

وضعیت صحیح خوابیدن

مهم است که در هفته اول پس از عمل، نواحی گیرنده را تا حد امکان کمتر لمس کنید. ما از بیماران می خواهیم که به پشت بخوابند و سرشان را روی چند بالش بلند کرده باشند. با بالا بردن سر در طول شب، بالش‌ها تورم‌هایی را که ممکن است بعد از کاشت مو ایجاد شود کاهش می‌دهند. همچنین به بیماران توصیه می‌شود از بالش مخصوصی که در کلینیک تهیه می‌کنند در ۷ تا ۱۰ روز اول استفاده کنند.

زمان های بهبودی

اکثر بیماران در طی یک یا دو روز پس از جراحی احساس خوبی دارند، اگرچه ممکن است تا چند روز پس از جراحی مقداری بی حسی و درد خفیف در پوست سر وجود داشته باشد. پوسته‌های قرمز نقطه‌ای در پایین ساقه‌های موی کاشته‌شده در محل گیرنده و محل‌های اهداکننده وجود خواهد داشت که برای حدود ۷ تا ۱۰ روز قابل مشاهده خواهند بود. معمولاً بیمار در عرض ۱۵-۱۰ روز پس از عمل ظاهر طبیعی خود را به دست می آورد.

بعد از این مدت فقط قرمزی جزئی ممکن است قابل مشاهده باشد. بیمارانی که پوست بسیار روشنی دارند ممکن است بعد از درمان برای مدت طولانی قرمزی را تجربه کنند، در حالی که افرادی که پوست و موی تیره‌تری دارند سریع‌تر بهبود می‌یابند. در مجموع، بهبودی پس از کاشت مو یک فرآیند کاملا فردی است که به سن بیمار نیز بستگی دارد.

ادامه مطلب
5 روش عالی برای جوان سازی پوست

اگر ریش به عنوان منطقه اهدا کننده استفاده می شد

در کلینیک ما اغلب از ریش (ناحیه گلو) به عنوان محل اهدا کننده استفاده می کنیم. در چنین مواردی می توان محل اهدای ریش را یک هفته پس از عمل تراشید تا زمانی که دیگر دلمه وجود نداشته باشد.

اصلاح بعد از کاشت مو

ناحیه گیرنده را می توان ۱ ماه پس از پیوند تراشید. نواحی اهداکننده را می‌توان یک هفته پس از عمل تراشید تا زمانی که دلمه‌های ناحیه اهداکننده پاک شده باشد.

شوک ریزش و رشد مجدد موهای کاشته شده

معمولاً از دست دادن شوک در ۳-۴ هفته اول پس از پیوند شروع می شود. بعد از ماه سوم تا پنجم، پیوندهای از دست رفته به آرامی شروع به رشد مجدد می کنند. در پایان ماه پنجم، نرخ رشد مجدد باید حدود ۳۰ درصد و در ماه هفتم نرخ رشد مجدد باید حدود ۶۰ درصد باشد. نتایج نهایی عمل باید ۱۲ ماه پس از عمل ارزیابی شود.

پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو

یک کلاه پانامایی در کلینیک دیلای دریافت خواهید کرد که باید در هر زمان بیرون از منزل یا در طول سفر به خانه از آن استفاده کنید. کلاه از پوست سر شما در برابر گرد و غبار، آفتاب و سایر عوامل محیطی محافظت می کند. لطفا این کلاه را به مدت ۵ روز پس از عمل بپوشید و پس از آن می توانید هر کلاه دیگری را که انتخاب می کنید استفاده کنید. هنگام انتخاب یک سرپوش برای دوره پس از عمل، مهم است که کلاهی انتخاب کنید که روی نواحی گیرنده خیلی محکم نباشد و پیوندهای تازه پیوند شده را بکشد. لطفاً در بیرون از منزل یا تا زمانی که دیگر دلمه وجود ندارد، تا ۲ هفته از سرپوش استفاده کنید.

پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو

فعالیت بدنی

بلافاصله پس از کاشت مو، می توانید شروع به پیاده روی کوتاه کنید یا ورزش های فیزیکی را انجام دهید که باعث تعریق زیاد شما نشود. شما می توانید ۱۰ روز پس از عمل به طور فعال ورزش کنید. توصیه می شود مدت کوتاهی بعد از تمرینات دوش بگیرید تا خطر ابتلا به عفونت به حداقل برسد.

مصرف الکل

مصرف الکل باعث افزایش زمان بهبود زخم ها بعد از کاشت مو می شود. بهتر است ۲ هفته بعد از عمل صبر کنید.

قرارگیری در معرض نور خورشید

مهم است که در ۲ هفته اول پس از عمل از نور مستقیم خورشید دوری کنید. برای ۶ ماه اول پس از پیوند، توصیه می کنیم هنگام زیر نور خورشید از سرپوش استفاده کنید.

ادامه مطلب
مقایسه اپیلاسیون و لیزر موهای زائد

توصیه های دارویی و محصولات مو

شامپو و لوسیون برای شستشوی مو

بعد از عمل به همه بیماران داده می شود. لوسیون باید روی نواحی گیرنده و اهدا کننده با ضربه ملایم مالیده شود. باید حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا با آب ولرم و شامپو بشویید. لطفاً از خاراندن ناحیه گیرنده خودداری کنید و بسیار مراقب حوله باشید. شستشوی مو باید هر روز انجام شود تا زمانی که تمام پوسته ها از بین بروند. اگر ناحیه اهدا کننده در بین شستشوها احساس خشکی کرد، می توان یک لایه نازک از لوسیون را برای آرام کردن آن استفاده کرد. در این مورد نیازی به شستشو نیست.

کرم ها

برای کاهش جای زخم در ناحیه اهدا کننده استفاده می شود. فقط می توان آن را در ناحیه (های) اهدایی که گرافت ها از آنجا استخراج شده اند اعمال کرد. باید ۲ بار در روز استفاده شود. می توان از قبل ۱۴ روز پس از عمل استفاده کرد.

مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از کاشت مو

آنتی بیوتیک ها معمولاً بلافاصله بعد از جراحی به مدت ۳-۵ روز تجویز می شوند. آنها برای جلوگیری از عفونت های احتمالی و اطمینان از پیشرفت صاف بهبود استفاده می شوند. بیماران ما در کلینیک آنتی بیوتیک دریافت می کنند. کرم آنتی بیوتیک ممکن است زمانی در طول پیشرفت بهبودی مورد نیاز باشد. هنگامی که جوش یا برجستگی در ناحیه گیرنده یا اهداکننده مشاهده شد، این کرم باید مستقیماً روی نواحی ملتهب زده شود.

ویژگی های محصول کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مناسب برای افراد بالای ۱۲ سال پیشگیری از پوسته شدن پوست موثر در کاهش ریزش مو افزایش انرژی

بیوتین (مکمل غذایی)

بیوتین اغلب به عنوان یک مکمل غذایی برای تقویت مو و ناخن توصیه می شود. حداقل ۶ ماه پس از پیوند باید استفاده شود. برای بیوتین نیازی به نسخه ای نیست، می توان آن را آزادانه در هر داروخانه ای خریداری کرد.

درمارولر

در صورت لزوم تجویز خواهد شد. از این دستگاه برای ماساژ پوست سر و گردش خون بهتر استفاده می شود. فقط ۴۵ روز پس از عمل، ۲ تا ۳ بار در هفته قابل استفاده است. کلینیک دیلای تمامی جزئیات را برای شما قبل از انجام کاشت مو توضیح می دهد تا با خیال راحت این کار را انجام دهید.

 

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از مو ها پس از کاشت ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند