44

بهترین سن برای کاشت مو

یکی از نشانه ­‌های زیبایی ظاهر، داشتن مو هایی پرپشت و خوش حالت است. اما متاسفانه هستند مردان و زنانی که در سنین جوانی دچار ریزش مو می ­‌شوند. این مشکل زیبایی ظاهر شخص را تحت تاثیر قرار داده و از همه مهم‌ تر اعتماد به نفس فرد را کاهش می ­‌دهد. در این زمان جستجو برای بهترین روش جایگزین نمودن مو های از دست رفته شروع می­شود.
کاشت مو بهترین روش برای افرادی است که موهای خود را از دست داده‌ ­اند؛ اما سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟ آیا می ­‌توان بلافاصله با شروع ریزش مو، پیوند انجام داد؟ یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد پیوند وجود دارد سن مناسب برای کاشت مو است که در حقیقت بسیار هم اهمیت دارد! بسیاری از مردم همواره این دغدغه را دارند که بهترین سن برای کاشت مو در چه سنی است؟ آیا تاثیرات منوط به انجام پیوند در سن مناسب است؟

 

بهترین سن برای کاشت مو

سن مناسب کاشت مو به دو عامل کلی بستگی دارد: یکی جنسیت و دیگری علت طاسی. برای خانم‌ ها و افرادی که به دلیل صدمه دیدن پوست سر دچار طاسی شده‌ اند، محدودیت سنی وجود ندارد. سن مناسب بیشتر برای آقایانی مطرح می‌ شود که از ریزش موی ژنتیکی (آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو با الگوی مردانه) رنج می‌ برند. در مورد این افراد بهتر است کاشت مو در سنین بالاتر از ۲۵ سالگی انجام شود. این موضوع دو دلیل عمده دارد که در زیر به شکل فهرست‌ وار و در ادامه با جزئیات بیشتر بررسی کرده‌ ایم.

ادامه مطلب
آیا بعد از کاشت از پماد یا روغن های خاصی استفاده کنیم؟

 

سن کاشت مو

  1.  در متقاضیان جوان نمی‌ توان پیش‌بینی کرد که نواحی بانک مو در آینده چه وضعیتی خواهد داشت. اگر ریزش مو در نواحی بانک مو ثبیت نشده باشد، یعنی افتراق بین مو های دائمی و مو هایی که در آینده دچار ریزش خواهند شد، دشوار است. در این صورت ممکن است مو های کاشته شده، نسبت به ریزش مقاوم نباشند و بریزند. به علاوه اگر ریزش مو به طاسی‌ های شدید ختم شود، بانک مو هم خالی شده و جای زخم کاشت مو قابل رویت می‌ شود.
  2.  هرچه ریزش مو در سنین پایین‌ تری آغاز شود، احتمال این که به طاسی‌ های شدیدتری ختم شود بیشتر است. اگر متقاضی جوان در آینده دچار طاسی شدید شود، رسیدن به تراکم‌ هایی که او را راضی می‌ کند، باعث کم پشت شدن مو های سر در سنین بالا می‌ شود که ظاهر بسیار ناخوشایندی دارد.

دلایل ریزش مو در زنان و مردان در چیست؟

ریزش مو در زنان و مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد. که این عوامل را در زیر نام می بریم. این عوامل ریزش مو عبارتند از:

  • نبود آب و هوای تمیز و مناسب
  • محل زندگی با هوای آلوده
  • داشتن سبک زندگی نامناسب از بابت رژیم غذایی نا متعادل و غیرمناسب
  • عوامل ارثی ، داشتن سابقه وراثتی
  • بالارفتن سن چرا که با بالا رفتن سن، تولید فولیکول های مو کاهش می یابد
  • داشتن اختلالات هورمونی ناشی از بیماری های زمینه ای
  • در بانوان نیز علاوه بر مشکلات قبل، تبعات ناشی از بارداری، زایمان و شیر‌دهی پس از آن
ادامه مطلب
برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

 

دلایل ریزش مو در زنان و مردان در چیست؟

اغلب تصور می شود ریزش مو فقط در افراد مسن رخ می دهد اما باید گفت در جوانان نیز اتفاق می افتد حتی افرادی که هنوز زیر ۲۱ سالشان است. چون به طور کلی ریزش مو تا قبل از ۲۱ سالگی غیرمنتظره است و برای افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله شوکه کننده است.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند