شاخص-مراقبت-پس-از-کاشت-مو

مراقبت پس از کاشت مو

همه چیز درباره مراقبت‌ پس از کاشت مو

امروزه بسیاری از افراد از مشکلاتی مانند ریزش بی‌ وقفه مو، نازک شدن مو، کم حجم شدن آن، آلوپسی و سایر بیماری‌ های پوستی رنج می‌برند. بهترین و ماندگارترین راه برای حل مشکلات مو کاشت مو است. از مزایای کاشت مو می‌ توان به بازگردانی بافت، ضخامت و حجم از دست رفته مو اشاره نمود. در نهایت این عمل می‌تواند ظاهر مو های شما را پرتر نشان دهد.

کاشت مو که در روش های متفاوتی انجام می شود، مانند هر اقدام درمانی دیگری برای دستیابی به نتیجه دلخواه و مطلوب نیاز به مراقبت‌ های قبل و بعد عمل دارد.

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص لزوم کاشت مو، مراقبت‌ های قبل و پس از آن در اختیارتان قرار دهیم.

مراقبت پس از کاشت مو

چه کسانی به کاشت مو نیاز دارند؟

کاشت مو معمولا به افراد ۲۱ تا ۶۰ ساله توصیه می‌شود. عمل کاشت مو یک عمل شخصی است و به عواملی همچون بافت، تراکم مو، وضعیت پوست سر و… بستگی دارد. اگر علائم و شرایط زیر را تجربه می‌کنید کاشت مو را انجام دهید:

  • افرادی که به دلیل سوختگی پوست سر دچار ریزش مو شده‌اند.
  • زنان و مردانی که دارای علائم طاسی هستند.
  • زنانی که ریزش مو و نازک شدن آن را تجربه میکنند.
  • و…

پیش از انجام کاشت مو باید از وجود منطقه اهدا کننده مو که ضامن موی کافی برای پیوند و آینده است اطمینان حاصل شود.

مراقبت‌های پیش از کاشت مو

مراقبت‌ های پیش از کاشت مو از حیث خوب انجام شدن عمل و کاهش درد مراجعه‌کننده بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به تعدادی از مراقبت‌ های پیش از کاشت مو اشاره می‌کنیم:

  • خودداری از مصرف هرگونه داروی ضد التهاب، مسکن،رقیق‌کننده خون و دارو های گیاهی
  • خودداری از مصرف الکل و سیگار
  • خودداری از مصرف هرگونه استروئید و کرم‌ های کورتیزون
  • مصرف دارو های تجویز شده توسط پزشک
  • خواب کافی
  • خودداری از مصرف محصولات حالت دهنده مانند اسپری مو، ژل و…
  • شستشوی پوست سر با یک شامپوی ملایم
  • اجتناب از انجام هرگونه فعالیت شدید ورزشی در روز عمل
  • مصرف صبحانه سبک بدون کافئین در روز عمل
  • و…
ادامه مطلب
تزریق فیلر بینی

مراقبت پس از کاشت مو

مراقبت‌ پس از کاشت مو

در ادامه یک نسخه کوتاه از مراقبت‌ پس از کاشت مو را ارائه می‌دهیم.

شستشوی مو

نحوه شستشوی مو یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر نتیجه کاشت مو است. در ادامه نحوه صحیح شستشوی مو را بعنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌ های مراقبت‌ پس از کاشت مو آموزش می‌دهیم:

  • گام نخست: ناحیه پیوند شده را با یک مرطوب‌ کننده مانند لوسیون، روغن و یا هر محصول دیگری که در دسترس شما است بپوشانید. این کار با هدف نرم شدن دلمه‌ های اطراف پیوند، از بین بردن آثار خون و بهبود سریع انجام می‌شود. پس از ۱۵-۳۰ دقیقه ناحیه پیوند و اهدای مو را با شامپوی مخصوص طبی بشویید. توجه داشته باشید که این کار باید بدون فشار و به آرامی انجام شود.
  • گام دوم: پس از شستشو برای خشک کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. مصرف مرطوب‌ کننده را تا زمانی که پوسته‌ها از بین بروند ادامه دهید. در صورت احساس خشکی مداوم در بین شستشوی م نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • گام سوم: بعد از حدود ۷ تا ۱۰ روز آثار خون خشک و دلمه از بین خواهد رفت و نهایتا تا ۱۴ روز پس از عمل می‌توانید شستشوی موها به روش معمولی را آغاز کنید. اگر شامپوی شما حاوی عطر، رنگ و یا سیلیکون باشد باید از مصرف آن خودداری کنید.

 

مراقبت پس از کاشت مو

تسکین درد پس از کاشت مو

ممکن است برخی از افراد تا چند روز پس از کاشت مو درد داشته باشند و در روز های نخست دچار اختلالاتی در ساعات خواب خود شوند. درد در نواحی اهدا کننده بیش از نواحی گیرنده خود. تسکین این درد به کمک مسکن‌ هایی که از کلینیک دریافت می‌کنید یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت پس از کاشت مو است.

ادامه مطلب
تاثیر ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو

ورم

تسکین ورم نواحی اطراف چشم و پیشانی که ممکن است دو تا پنج روز طول بکشد به کمک دارویی به نام دگزامتازون یکی دیگر از مراحل مراقبت پس از کاشت مو است که باعث آسودگی خاطر مراجعه‌ کننده شود. تورم در عملیات و پیوند هایی که بر روی خط مو انجام می‌شود بسیار شایع است.

وضعیت صحیح خوابیدن

مهم است که در نخستین روز های پس از عمل تا یک هفته نحوه صحیح خوابیدن که می‌تواند شامل به پشت خوابیدن و استفاده از چندین بالش در زیر باشد را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین تکنیک‌ های مراقبت پس از کاشت مو جدی بگیرید. نواحی گیرنده مو را کمتر لمس کرده و از بالش‌ مخصوصی که از کلینیک دریافت می‌کنید استفاده نمایید.

مراقبت پس از کاشت مو

اصلاح بعد از کاشت مو

نحوه صحیح اصلاح ناحیه گیرنده و اهدا کننده به عنوان یکی از پایه‌ های اصلی مراقبت پس از کاشت مو که در نحوه دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است باید مورد توجه قرار گیرد. نواحی اهدا کننده را یک هفته پس از عمل و ناحیه گیرنده را یک ماه پس از عمل می‌توان اصلاح کرد.

استفاده از کلاه پس از کاشت مو

استفاده از کلاه مخصوصی که از کلینیک دریافت می‌کنید بیرون از منزل و در طول سفر از پوست سر شما در برابر آفتاب، آلودگی‌ های محیطی، گرد و غبار و… محافظت می‌کند. لطفا این مرحله از مراقبت پس از کاشت مو را تا ۲ هفته به صورت مداوم انجام دهید. کلاه و سرپوشی که انتخاب می‌کنید نباید به صورت سفت و محکم بر روی نواحی گیرنده قرار گیرد.

ادامه مطلب
بهترین مارک های بوتاکس در ایران

مصرف الکل

بهتر است تا ۲ هفته پس از عمل کاشت مو از مصرف الکل خودداری کنید زیرا مصرف الکل موجب طولانی شدن پروسه بهبود زخم‌ ها می‌شود.

مراقبت پس از کاشت مو

فعالیت بدنی

برخلاف باور عموم مانعی برای انجام فعالیت‌ های بدنی در دوره مراقبت پس از کاشت مو وجود ندارد. شما می‌توانید پیاده روی‌ های کوتاه مدت و فعالیت‌ های ورزشی که موجب تعریق زیاد شما نشود را انجام دهید. همچنین ۱۰ روز پس از عمل می‌توانید روتین ورزشی خود را از سر بگیرید. بلافاصله پس از انجام تمرینات ورزشی دوش بگیرید تا خطر ابتلا به عفونت به حداقل برسد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

همانطور که پیش از این نیاز بیان کردیم استفاده از سرپوش تا ۲ هفته پس از عمل به منظور مراقبت از پوست سر در برابر آلودگی‌ ها و نور خورشید به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت پس از کاشت مو ضروری است.

کلینیک دیلای با بهره‌گیری از کادری مجرب از متخصصان پوست و مو و تجهیزات مدرن آماده ارائه خدمات به متقاضیان پیوند مو است.


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند