انواع چروک پوست صورت

انواع چروک پوست صورت

خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک های ظریف ،چین و چروک های عمیق تر و… همواره باعث اذیت و آزار ما هستند و همه ما سعی داریم به نحوی از ایجاد انواع چروک پوست صورت پیشگیری کنیم.

از طرفی چین و چروک های روی صورت حرف ‌های زیادی برای گفتن دارند. این چین و چروک ها علاوه بر اینکه نشانه‌ های پیری هستند می‌ توانند در مورد وضعیت سلامتی اندام های مختلف بدن ما نیز حرف‌ هایی برای گفتن داشته باشند و پوست از یکی از قسمت های بدن است که با بررسی آن می توانیم به وضعیت سلامتی داخلی بدن پی ببریم. مثلا زمانی که فردی  اضطراب دارد، دچار ضعف دستگاه گوارش شده و گردش خون کندتر می شود. بنابراین پوست درخشندگی خود را از دست می دهد. بنابراین بسیار مهم است که با انواع چروک پوست صورت آشنا شوید و در صورت نیاز نسبت به درمان آنها اقدام کنید. در ادامه با مرکز زیبایی دیلای همراه باشید تا در مورد انواع چین و چروک، علل ایجاد و روش های پیشگیری آن آشنا شوید.

علل ایجاد چین و چروک

چین و چروک های صورت از جمله نشانه های پیری پوست هستند، این چین و چروک ها در کنار عوامل دیگری مانند تغذیه نا مناسب، خواب  ناکافی، عدم مراقبت از پوست و سلامتی عمومی بدن می‌ توانند به دلیل عوامل زیر پدیدار شوند.

  •  کاهش رطوبت پوست

کاهش رطوبت پوست باعث کاهش انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست شما می شود، این موضوع می تواند به دلیل ژنتیک، تغذیه نامناسب ، بیماری و یا مصرف بیش از حد قهوه و الکل باشد.

  •  آسیب های خورشیدی

دریافت اشعه خورشیدی بیش از حد، یکی از عوامل عمده ای است که به پیری زودرس پوست شما منجر می شود و موجب ایجاد چین و چروک در پوست شما خواهد شد.

  • فعالیت های مرتبط با عضلات

فعالیت هایی مانند خنده، اخم، استفاده، غم، گریه و… باعث شکل گیری خط در ناحیه پیشانی، گونه و چشم های می شود، در واقع بعضی از چین و چروک ها به دلیل فعالیت های تکراری عضلانی صورت شما در طول زمان به وجود می آیند.

  • مراقبت نامناسب از پوست

نگهداری پوست به شیوه نامناسب شامل استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب، استفاده از محصولات پوستی غیرمرتبط به نوع پوست شما و… می تواند باعث افزایش چین و چروک های شما شود.

  • مصرف سیگار

مصرف سیگار می تواند اثر زیان آور بر روی پوست شما داشته باشد، مواد آسیب رسان موجود در دخانیات سیگار، می تواند باعث شکستگی الیاف کلاژنی و کاهش خاصیت الاستین پوست شما شود که در نتیجه باعث از دست رفتن انعطاف و کشسانی پوست شما خواهد شد.

  • عوامل ژنتیکی

به طبع برخی از چین و چروک ها به دلیل عوامل ژنتیکی نیز ایجاد می شود و شما برای درمان آنها باید از پزشکان و متخصصان کمک بگیرید.

ادامه مطلب
ماینوکسیدیل | عوارض، مزایا، روش مصرف و جایگزین آن

انواع چروک پوست صورت

در زیر شما را با  ۵ نوع از انواع چروک پوست صورت آشنا کرده ایم. با ما همراه باشید.

انواع چروک پوست صورت

  • چین و چروک های دینامینک

چین و چروک های دینامیک به عنوان خطوط فعال شناخته می شوند. ماهیچه های بدن به استخوان های ما متصل هستند، در حالی که ماهیچه های صورت به بافت پوست متصل هستند. به همین دلیل زمانی که اخم می کنیم و یا لبخند میزنیم ماهیچه های پوست دچار انقباض و انبساط می‌ شوند و باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند.

زمانی که این اخم ها و یا لبخند ها در طول زمان بیشتر می‌ شود چین و چروک نیز عمیق‌ تر می‌شوند، تا جایی که به تدریج این چین و چروک‌ها دائمی می شوند. چین و چروک های دینامیک در میان ابروها و یا در اطراف و گوشه بیرونی چشم ها ظاهر می شوند.

برای اینکه سرعت تشکیل انواع چین و چروک های صورت و چین و چروک دینامیک کمتر شود باید از موادی استفاده کنید که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می ‌دهد و مثلاً از موادی مانند پپتیدهای گیاهی باید استفاده کنید.

  • چین و چروک های الاستیک

چین و چروک های الاستیک زمانی که به طور مثال در معرض نور خورشید باشید ظاهر می‌ شوند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که اشعه فرا بنفش می تواند کلاژن‌ های پوست را تخریب کند و باعث ایجاد انواع چین و چروک های ریز روی صورت شود. زمانی که شما رژیم غذایی نا مناسبی داشته باشید، از ضدآفتاب استفاده نکنید و یا اینکه عادات بد پوستی داشته باشید می توانید چین و چروک های الاستیک روی گونه، لب های بالایی و گردن خود مشاهده کنید.

ادامه مطلب
کاشت ابرو طبیعی و نقش آن در زیبایی

برای جلوگیری از ایجاد این نوع از انواع چروک پوست صورت بهتر است که در روتین خود از لایه بردار ها استفاده کنید. از لایه بردار های خفیف می توان به لاکتیک و گلیکولیک اشاره کرد.

  • چین و چروک های گرانشی

برخی از انواع چروک پوست صورت در اثر گرانش زمین به وجود می آیند. زمانی که سن شما افزایش پیدا می کند نیروی جاذبه زمین نیز به همراه سن شما فشار بیشتری به پوست صورت شما وارد می ‌کند و باعث افتادگی پوست شما می شود. همزمان با این مسعله پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در چنین شرایطی پوست شما چین خورده و افتاده به نظر می رسد.

چین و چروک های گرانشی معمولاً به صورت افتادگی ابرو، افتادگی استخوانهای پایین صورت و  افتادگی پوست پلک ظاهر می شود. برای این که از ایجاد چین های گرانشی جلوگیری شود می توان از سفت کننده های صورت و مرطوب کننده ها استفاده کرد

  • چین و چروک های ناشی از پیری

انواع چروک پوست صورت

زمانی که سن شما افزایش پیدا می ‌کند عملکرد پوست با اختلال مواجه می شود. مثلا غددی که در لایه اپیدرم پوست شما وجود دارد و وظیفه آنها ترشح روغن است کوچکتر می شوند. زمانی که این منافذ کوچک م یشوند روغن کمی تولید می شود و پوست رطوبت خود را از دست می دهد و خشک تر می شود. همزمان با خشک شدن پوست، صورت شما نیز مستعد ایجاد چروک های بیشتری می شود.

برای اینکه رطوبت پوست خود را افزایش دهید توصیه ما به شما این است که از انواع ماسک های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. از جمله ماسک های رطوبت رسان می توان به ماسم ریواس و ماسک توت فرنگی اشاره کرد

  • چین و چروک های ناشی از عادات بد خواب

برخی از چین و چروک ها در اثر خواب شبانه نامناسب ایجاد می‌ شوند. زمانی که شما صورت خود را روی بالش قرار می دهید خطوطی را در اطراف چشم،  صورت، گردن و پوست شما ظاهر می شود. درست است که در روزها و هنگامی که بلند می شوید این خطوط محو می شوند، اما زمانی که شما عادات نا صحیح خواب خود را تغییر ندهید و به مدت طولانی این عادات غلط را ادامه دهید این چروک ها تبدیل به چروک های دائمی می شوند.

ادامه مطلب
شایعات مربوط به لیزر مو های زائد

برای جلوگیری از ایجاد این نوع چین و چروک بهتر است که حتماً به پشت بخوابید و قبل از خواب از انواع مرطوب کننده استفاده کنید. از جمله مرطوب کننده هایی که قبل از خواب می توانید استفاده کنید می توان به روغن هسته انگور و روغن آرگان اشاره کرد.

سخن پایانی

از روش های جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت می توان به استفاده از ضد آفتاب، استفاده از مرطوب کننده، مراقبت درست از پوست، کاهش استفاده از سیگار و الکل، مصرف مواد خوراکی سالم و متنوع، آرایش درست و بهداشتی پوست و استفاده از محصولات شیمیایی و کرم‌های ضد چین و چروک  اشاره کرد.

همچنین در صورتی که در پوست خود انواع چین و چروک ماندگار دارید، می توانید از درمان هایی مانند لیزر، تزریق ژل، هایفو و… استفاده کنید و ظاهری جوان تری داشته باشید. برای مشاوره همین حالا  می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند