5656

راهکارهای روشنایی پوست

اگر دوست دارید پوست روشنی داشته باشید راهکارهای زیادی برای این منظور وجود دارد. از آنجایی که پوست نمایان‌ترن عضو بدن هر شخص است، از این‌رو بسیاری از افراد نسبت به مراقبت از آن حساسیت خاصی دارند. پوست ممکن است در اثر عوامل محیطی، رژیم غذایی ناسالم، استرس، نور آفتاب و افزایش سن دچار تیره‌گی شده، حالت اولیه خود را از دست داده و کدر شود.
اما باید توجه داشته باشید که روشن کردن پوست کار چندان سختی نیست و تنها با استفاده از تکنیک‌های ساده می‌توانید پوست را کاملا شفاف و روشن کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، این است که شفافیت پوست هر فردی نسبی است. بدین معنی که پوست از نظر ساختار و رنگ در هر شخص نسبت به شخص دیگری متفاوت است. اگر پوست کسی تیره باشد،
نشانه وجود مشکل در پوست فرد نیست. با این حال با استفاده از روش‌های معمول می‌توان پوست شفافی داشت. به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله درباره راهکارهای روشنایی پوست مطالب ارزشمندی را با شما به اشتراک بگذاریم.

راهکارهای روشنایی پوست

روشن کردن پوست، یک روش زیبایی است که هدف آن روشن کردن قسمت‌های تیره‌ی پوست یا به طور کلی سفیدتر کردن پوست است. درمان‌های روشن کننده پوست روز به روز محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند، اما بسیاری از افراد در این خصوص اطلاعی ندارند یا نمی‌دانند که چرا برخی افراد تصمیم به روشن کردن پوست خود می‌گیرند. در اینجا راهکارهای روشنایی پوست را بیان کردیم که شامل موارد زیر است:

صورتتان را مرطوب نگه‌دارید

سعی کنید بعد از اینکه صورتتان را با آب شستید، اجازه دهید مقداری از رطوبت آب در صورتتان باقی بماند. این امر باعث می‌شود که سلول‌های پوست رطوبت را جذب کنند و نقش بسیار زیادی در جوانی پوست دارد. حدود ۱۵ دقیقه بعد از شستن صورت می‌توانید از یک مرطوب کننده که حاوی آنتی اکسیدان است برای روشن کردن پوست خود استفاده کنید. مواد موجود در مرطوب کننده‌ها حاوی مواد مغذی هستند و باعث می‌شوند که پوست شما جوانتر و روشن‌تر به نظر برسد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست چربی دارید و جوش‌های زیادی روی صورتتان وجود دارد، سعی کنید استفاده از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب را به صورت روتین‌ در برنامه روزانه خود بگنجانید.

ادامه مطلب
عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل و بیکینی

 

روش‌های روشنایی پوست

روغن نارگیل معجزه می‌کند

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای روشن کردن پوست است. این ماده حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که بسیاری از نیازهای سلول‌های پوست را تامین می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر به نارگیل حساسیت دارید حتما برای استفاده از روغن نارگیل از یک متخصص مشاوره دریافت کنید.

از آنجایی که روغن نارگیل یک مرطوب کننده بسیار ایده‌آلی است، آن را به پوست صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید که سلول‌های پوست به اندازه کافی روغن را جذب کند و بعد صورت خود را بشویید.

ضد آفتاب را دوست همیشگی خود بدانید

ضد آفتاب زدن را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید از ضد آفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل ۳۰ باشد تا پوست صورتتان را در مقابل اشعه UV محافظت کند. نور آفتاب همراه با اشعه آن برای پوستتان بسیار مضر است و باعث لک‌دار شدن پوست شده و عامل مهمی در پیری زودرس به شمار می‌رود. ضد آفتاب علاوه بر اینکه پوست شما را در برابر نور آفتاب محافظت می‌کند، به میزان زیادی در روشنایی پوست نیز تاثیر مثبتی دارد. همچنین به دلیل داشتن مواد موثر مانع از بروز انواع بیماری‌ها در پوست صورت می‌شود.

سعی کنید نیم ساعت قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید تا به اندازه کافی در پوسستان جذب شده باشد. اگر قبل از مصرف ضد آفتاب از یک مرطوب کننده استفاده می‌کنید، یا اگر قصد دارید مدت زمان زیادی را در زیر آفتاب بمانید ضد آفتاب را حتما تجدید کنید.

برنامه روزانه داشته باشید

برای اینکه همیشه پوستی شفاف و نرم داشته باشید باید خود را مقید به این امر بدانید که کارهای روتین مراقبتی را هر روز انجام خواهید داد. داشتن پوست روشن به یکباره امکان‌پذیر نیست. اما اگر به صورت مرتب برنامه مراقبتی را در دستور کار قرار دهید به طور حتم خواهید توانست پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

ادامه مطلب
فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

زیاد آب خوردن را فراموش نکنید

پوست صورت برای اینکه سرزنده بماند به مقدار زیادی آب نیاز دارد. همچنین برای اینکه پوست عملکرد بهتری داشته باشد هر روز به صورت مرتب آب بنوشید. تحقیقات نشان داده که نوشیدن آب علاوه بر دفع بسیاری از بیماری‌، در مراقبت از پوست نقش موثری دارد و می‌تواند در روشن شدن پوست نیز کارساز باشد. پس آشامیدن مرتب حداقل ۸ لیوان آب در روز را در دستور کار خود قرار دهید.

 

روش‌های روشنایی پوست

از سیگار و قلیان دوری کنید

این توصیه را بیشتر برای آقایان داریم. سیگار و قلیان مهمترین عامل پیر شدن پوست است. اگر می‌خواهید پوست روشن و جوانی داشته باشید حتما از سیگار و قلیان دوری کنید زیرا آنها دارای انواع مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند و عامل بسیاری از بیماری‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند.

ویتامین سی نقش موثری دارد

ویتامین سی نقش بسیار زیادی در روشنایی پوست دارد. سعی کنید این ویتامین را با خوردن انواع میوه‌ و سبزیجات تامین کنید. البته برخی از کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین سی هستند. به هر حال این ویتامین در برطرف کردن لک‌های صورت نقش آفرینی می‌کند و بهتر است به صورت روزانه این ویتامین را دریافت کنید.

لایه‌برداری کنید

با لایه‌برداری منظم، علاوه بر اینکه سلول‌های مرده را از صورت خود پاک می‌کنید، باعث می‌شوید که سلول‌های زیرین آن رطوبت و اکسیژن مورد نیاز خود را بدست آورند. سعی کنید که اسکراب و لایه‌برداری شما ملایم باشد. زیرا لایه‌برداری خشن باعث آسیب به پوست صورتتان می‌شود.

زودتر از حمام بیرون بیایید

با وجود اینکه آب برای پوست صورت مفید است، اما آب گرم چربی پوست را از بین می‌برد و باعث خشکی پوست صورت می‌شود. از این رو سعی کنید مدت زمان استحمام خود را کاهش دهید و در هنگام دوش گرفتن از آب داغ استفاده نکنید. آب ولرم علاوه بر شادابی پوست، باعث سرزنده شدن موها نیز می‌شود.

ادامه مطلب
تزریق چربی صورت | هزینه، مزایا و معایب آن

ورزش، ورزش، ورزش

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود پوست سرزنده و روشنی داشته باشید، ماساژ مرتب پوست و ورزش روزانه است. ورزش باعث افزایش خون رسانی به سلول‌های صورت می‌شود و این امر در تامین مواد مفید برای رشد و ترمیم سلول‌های صورت نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد.

 

روش‌های روشنایی پوست

استفاده از روغن زیتون و عسل را فراموش نکنید

روغن زیتون و عسل از دیرباز به عنوان موادی برای شادابی پوست استفاده می‌شدند. این دو ماده حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان هستند که علاوه بر از بین بردن انواع لک‌ها، شادابی و روشنایی پوست را به میزان زیادی تضمین می‌کنند. روش استفاده از این دو ماده بدین صورت است که دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاسق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و سپس آن را به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار دهید. سپس پوست خود را ماساژ داده و آن را با آب ولرم بشویید.

نتیجه گیری

صورت یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار در زیبایی افراد است. از این رو مراقبت از آن بیش از اجزای دیگر بدن مهم تلقی می‌شود. داشتن پوستی روشن و شاداب نیز قطعا یکی از معیارهای زیبایی است که نیازمند مراقبت‌های روزانه می‌باشد. برای تحقق این مهم امروزه مراکز مشاوره پوست و مو زیادی در رابطه با این موضوع فعالیت می‌کنند. مرکز پوست و موی دیلای با برخورداری از کادری مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های مراقبت از پوست و مو است و شما با مراجعه به این مرکز می‌توانید با راهکارهای روشنایی پوست آشنا شده و با استفاده از خدمات تخصصی آن زیبایی و سلامت پوست خود را تضمین کنید.

 

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند