ورزش بعد از تزریق بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس آنقدر محبوب است که احتمالاً نیازی به معرفی ندارد! بوتاکس محبوب ترین روش زیبایی غیرجراحی در جهان است. همچنین یک درمان زیبایی برای چین و چروک است، واقعیتی که برای اکثر مردم شناخته شده است، اما در پزشکی برای درمان برخی از بیماری های عضلانی نیز استفاده می شود. در هر دو مورد، به یک شکل عمل می کند: ماهیچه ها را فلج می کند، که منجر به صاف شدن پوستی می شود که چروک خورده است.

بوتاکس مخفف نام لاتین آن، «سم بوتولینوم» است، و این یک باکتری است که آزادانه در طبیعت زندگی می‌کند و باعث بوتولیسم در انسان می‌شود ، این سم یک شکل کشنده از مسمومیت غذایی است. اما نگران نباشید، بوتاکسی که زیبایی‌شناسان با آن کار می‌کنند بسیار خالص و رقیق است و تنها تکانه‌های عصبی به عضلات را قطع می‌کند. به همین دلیل است عالی عمل میکند ، چین و چروک های پویا ناشی از حرکات عضلات زیرین را درمان می کند، بنابراین وقتی بوتاکس تزریق می شود، شل شده و انقباض متوقف می شود و پوست صاف و بدون چین و چروک را ممکن می کند. این مقاله به بررسی ورزش بعد از تزریق بوتاکس میپردازد.

میلیون‌ها نفر هر ساله تحت درمان بوتاکس قرار می‌گیرند، این یک روش بسیار ایمن است، اما افرادی که برای اولین بار می خواهند بوتاکس کنند، اغلب می‌پرسند که آیا باید این کار را انجام دهند. اگرچه مطالعات به طور متوسط یک عارضه جانبی را در هر هزار روش نشان داده اند، ممکن است برخی عوارض جانبی وجود داشته باشد. اگر به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید که انژکتورهای آن تجربه کافی داشته و دانش کاری عالی در مورد آناتومی صورت دارند، این عوارض جانبی را می توان به حداقل رساند.

ورزش بعد از تزریق بوتاکس,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

ورزش بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد است. آنها برنامه روزانه خود را طوری برنامه ریزی می کنند که شامل حداقل فعالیت بدنی باشد. بنابراین، چه اتفاقی می افتد زمانی که شما بوتاکس را انجام می دهید؟ آیا هنوز می توانید ورزش کنید؟ اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا مشخص کنید سطح ایمن فعالیت بدنی بعد از بوتاکس چیست.

ادامه مطلب
 فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

آیا می توان بعد از بوتاکس ورزش کرد؟,حرکات صورت بعد از بوتاکس

آیا می توان بعد از بوتاکس ورزش کرد؟

متخصصان پزشکی ورزش بعد از تزریق بوتاکس را توصیه نمی کنند. تزریق بوتاکس زمان می برد تا ته نشین شود، بنابراین هرگونه فشار بر ناحیه تحت درمان یا حرکات سریع ممکن است باعث انتشار بوتاکس شود. از فعالیت هایی که شامل پریدن، دویدن، افزایش ضربان قلب، عرق کردن و استفاده از وسایلی که به صورت شما فشار می آورد خودداری کنید.

چه مدت پس از تزریق بوتاکس باید از ورزش خودداری کرد؟,حرکات صورت بعد از بوتاکس

چه مدت پس از تزریق بوتاکس باید از ورزش خودداری کرد؟

۲۴ ساعت پس از بوتاکس از انجام تمرینات خودداری کنید. در برخی موارد، پزشکان توصیه می کنند تا یک هفته از ورزش های شدید خودداری کنید. ورزش سبک چهار ساعت پس از درمان مجاز است، اما سر خود را خم نکنید و دراز نکشید.

اگر ورزش کنید چه اتفاقی می افتد؟

ورزش بعد از تزریق بوتاکس ممکن است باعث کاهش اثربخشی درمان شود و به دلایل زیر باید از انجام آن اجتناب کرد:

فشار بیش از حد

لمس غیرارادی صورت یا پاک کردن عرق و اعمال فشار به ناحیه تحت درمان در حین ورزش ممکن است باعث انتشار بوتاکس از محل تزریق به نقاط دیگر شود. این امر باعث فلج شدن ماهیچه های ناخواسته می شود و ممکن است منجر به ظاهر ناهموار صورت یا افتادگی پلک شود.

افزایش جریان خون

افزایش جریان خون ناشی از ورزش و حرکات پرانرژی ممکن است باعث مهاجرت بوتاکس از ناحیه ای شود که در آن تزریق شده است.

کبودی

کبودی بعد از بوتاکس ممکن است به دلیل افزایش جریان خون ناشی از ورزش باشد.

ادامه مطلب
بانک مو چیست؟

بعد از بوتاکس چه ورزش هایی می توانم انجام دهم؟

چهار ساعت بعد از بوتاکس می توانید ورزش های سبک انجام دهید.

پیاده روی,حرکات صورت بعد از بوتاکس

پیاده روی

مگر اینکه پیاده روی بسیار سریعی داشته باشید، می توانید رژیم تناسب اندام معمول خود را با یک پیاده روی دلپذیر در روز عمل بوتاکس جایگزین کنید. سر خود را بیش از حد به اطراف حرکت ندهید و صورت خود را لمس نکنید. مطمئن شوید که صورت شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرد زیرا گرما باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و ممکن است باعث انتشار بوتاکس در سایر نواحی شود.

یوگای عمودی، پیلاتس یا حرکات کششی سبک,حرکات صورت بعد از بوتاکس

یوگای عمودی، پیلاتس یا حرکات کششی سبک

تا زمانی که سر خود را خم نکنید یا دراز نکشید، می توانید ورزش های سبکی مانند یوگا، پیلاتس و کشش انجام دهید. از حرکاتی که ممکن است باعث انتشار بوتاکس شود خودداری کنید.

حرکات قدرتی ساده,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس: حرکات قدرتی ساده

پیاده روی و ورزش های ایستاده، بعد از بوتاکس بی خطر است. از نور خورشید، خم کردن سر به پایین، اعمال فشار به صورت و حرکات سریعی که ممکن است ضربان قلب و جریان خون شما را افزایش دهد، خودداری کنید.

تمرینات صورت,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس: تمرینات صورت

تمرینات صورت مانند لبخند زدن، اخم کردن و بالا بردن ابروها عضلات را منقبض می کند. ورزش سبک صورت توصیه می شود زیرا به جریان یافتن بوتاکس در ماهیچه ها و ته نشین شدن آن کمک می کند.

بعد از بوتاکس از چه ورزش هایی باید اجتناب کرد؟,حرکات صورت بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس از چه ورزش هایی باید اجتناب کرد؟

پزشکان به طور کلی موافق هستند که بیماران بوتاکس باید حداقل تا ۲۴ ساعت پس از عمل از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند.

ادامه مطلب
درمان افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی

ورزش هایی که باید بعد از بوتاکس اجتناب کنید عبارتند از:

دویدن,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس: دویدن

از دویدن بعد از بوتاکس خودداری کنید. دویدن ضربان قلب و جریان خون را افزایش می دهد و رگ های خونی را گشاد می کند. این منجر به کبودی و تورم می شود.

ایروبیک,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس: ایروبیک

درست مانند دویدن، ایروبیک ضربان قلب شما را افزایش می دهد و احتمال عوارض جانبی مانند کبودی و تورم را افزایش می دهد.

شنا کردن,حرکات صورت بعد از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس: شنا كردن

از شنا کردن بعد از بوتاکس در درجه اول به دلیل داشتن وسایل شنا خودداری کنید. کلاه و عینک شنا ممکن است بر ناحیه تزریق بوتاکس شما فشار وارد کند و نوروتوکسین را منتشر کند.

تمرینات روی زمین (یوگا، پیلاتس),حرکات صورت بعد از بوتاکس

تمرینات روی زمین (یوگا، پیلاتس)

از انجام تمرینات روی زمین که ممکن است سر خود را خم کنید یا به سمت پایین تمرین کنید، خودداری کنید. خم کردن سر ممکن است باعث انتشار بوتاکس به نقاط دیگر شود.

نتیجه

اگر ورزش بخشی از برنامه روزمره شما باشد، ممکن است پرهیز از ورزش کردن سخت باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که فقط برای یک روز است. پایبندی به یک برنامه ورزشی به هر قیمتی ارزش ریسک تا سه ماه اثرات نامطلوب بوتاکس را ندارد. کلینیک دیلای برای بوتاکس کردن نواحی مختلف صورت در خدمت شماست.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ریش ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند