علت ریزش مو بعد از کاشت مو

علت ریزش مو بعد از کاشت مو

همان طور که در مقاله های گذشته خواندید با معرفی یک کلینیک مدرن و حرفه ای برای کاشت مو در تمامی خدمات اطمینان خاطر دادیم حال با بررسی عوامل ریزش مو بعد از کاشت میخواهیم این موضوع را به حداقل برسانیم. کلینیک دیلای تمامی مراحل قبل از کاشت و بعد از کاشت شما را پشتیبانی می‌‌‌کنند.

فهرست:

علت ریزش مو بعد از کاشت چیست؟

جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت.

راهکارهای تقویت مو.

همان طور که گفته شد تمامی عمل ها و پیوند ها دارای عوارض جانبی هستند.حال که کاشت مو یک پیوند روی سر می‌باشد تمامی این عوامل طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

ریزش مو بعد از کاشت مو

علت ریزش مو بعد از کاشت

موهای تازه کاشته شده از ابتدا یعنی روز اول که پانسمان سر شما باز می‌شود شروع به رشد خواهند کرد و این رشد که حدود ۱ الی ۲ میلیمتر می‌باشد تا حدود روز بیستم ادامه خواهد داشت. اکثر موهایی که بعد از هفته اول کاشت مو دچار ریزش می شوند فقط ساقه مو می‌باشند.

فولیکول های مو در زیر پوست توسط بافت پوست محکم شده و احتمال ریزش مو همراه ریشه بسیار کم می‌شود. فولیکول های مو در زیر پوست توسط پوست عروق جمع می‌شوند و ۴-۵ روز بعد از عمل بی خطر هستند.

عمیق ترین قسمت ساقه مو از شکل فولیکول های آنها تقلید کرده و مانند یک نقطه است. به همین دلیل است که مردم آن را برای یک فولیکول اشتباه می‌گیرند. واقعیت این است که با شروع ریختن ۴-۵ روز پس از عمل، ریشه مو (فولیکول) ایمن باقی می‌ماند.

  • در طول ماه اول، تقریباً همه موهای پیوند شده، که تحت تأثیر جابجایی آسیب دیده اند، همانطور که انتظار می‌رود از بین می‌روند.
  • ۰-۷ روز بعد از کاشت مو: رشد موقت موهای پیوند شده.
  • ۱-۴ هفته : رشد متوقف می‌شود و ساقه های مو شروع به ریزش می‌کنند.
ادامه مطلب
پی ار پی زیر چشم در تبریز

بعد از ۲۰ الی ۴۰ روز پس از عمل کاشت مو با هرکدام از روش های مختلف کاشت مو، موهای کاشته شده بطور میانگین از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد شروع به ریزش می‌کنند که در این میان ممکن است استثنا وجود داشته باشد که ۴۰ تا ۶۰ درصد موهای کاشته شده بدون ریزش به رشد خود ادامه می‌دهند. اما ۹۷ درصد کسانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند با این ریزش مواجه شده اند.

پس از این ریزش موها به مدت تقریبا ۳ ماه به حالت خواب می‌روند و تقریبا بعد از ماه چهارم رشد طبیعی موهای کاشته شده آغاز می شود.

موهای کاشته شده بعد از حدود ۸ الی ۹ ماه به چرخه رشد طبیعی خود رسیده اند. موهای جدید شما ضخامت بیشتری نسبت به موهای همجنس دیگر خود دارند که این باعث پوشش بهتر نواحی کم پشت می‌شود.

در این حین قسمت دهنده مو یا همان کاشت مو نیز بهبود می‌یابد و حالا شما می‌توانید دیگر موهای خود را کوتاه و یا اصلاح کنید.

راه های تقویت مو بعد از کاشت

انجام دادن موارد زیر باعث میشود که کمتر دچار عوارض شوید و از وقوع آن ها پیشگیری کنید:

رژیم غذایی سالم

اینکه بعد از کاشت مو چه چیزهایی بخوریم به طور مستقیم بر روی فولیکول های مویی که به تازگی کاشته شده اند تأثیر خواهند داشت. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها می‌تواند به تقویت و رشد سریعتر موها کمک کند.

به عنوان مثال خوردن غذاهایی که غنی از پروتئین هستند مانند سویا، عدس، ماهی‌تن و تخم مرغ می‌توانند باعث تقویت موها و تشویق رشد شوند. مرکبات، توت فرنگی و فلفل قرمز نیز پر از ویتامین C هستند که تولید کلاژن را تقویت کرده و برای مو و پوست مفید هستند.

ادامه مطلب
جزئیات کاشت مو برای افراد دیابتی

رژیم غذایی سالم

برای مطالعه مقاله در مورد رژیم غذایی خوب برای داشتن مو های سالم کلیک کنید.

نوشیدن آب کافی

کمبود آب بدن می‌تواند منجر به خشکی و شکنندگی مو شود در نتیجه به راحتی خرد شده و رشد آن بسیار کندتر صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که نوشیدن آب کافی (روزانه تا ۲ لیتر) نه تنها برای سلامتی مو، بلکه برای سلامت کلی شما مهم است. هیدارته بودن بدن همچنین کمک می‌کند بیماری های احتمالی ناشی از باکتری ها با دفع سموم از طریق ادرار از بین برود.

نوشیدن آب کافی

کاهش سطح استرس و خواب کافی

رژیم همیشه فقط برای غذا اعمال نمی‌شود، مراقبت از ذهن و بدن نیز به همان اندازه مهم است. از استرس در زندگی خود تا جایی که می‌توانید به دور باشید، به تمرین یوگا، پیاده روی طولانی و مدیتیشن بپردازید، بعد از سپری کردن دوران نقاهت کاشت‌ مو تا می‌توانید با خیال راحت ورزش کنید. همچنین عوامل استرس زا در زندگی خود را بشناسید و آن‌ ها را تغییر دهید که علاوه بر تاثیر بر سلامت مو های کاشته شده بر کل سلامتی شما تاثیر خواهد داشت.

کاهش سطح استرس و خواب کافی

مراقبت از پوست سر

روش های کاشت مو می‌توانند سخت باشند و فولیکول های موی کاشته شده نیاز دارند به خوبی مراقبت شوند، پزشکان احتمالاً داروهایی را برای استفاده موضعی در پوست سر بعد از عمل به شما ارائه می‌دهند، استفاده دقیق از این داروها به تقویت فولیکول های ضعیف و جدید مو کمک می‌کند اما مهم است که هنگام اعمال به بخشهای مختلف موهای تازه کاشته شده خود از حداقل فشار استفاده کنید.

ادامه مطلب
نکات مهم درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو

بعد از گذشت یک دوره خاص از کاشت‌ مو، جراح به شما توصیه می‌کند که ماساژ پوست سر خود را شروع کنید زیرا باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها شده که رشد موها را تقویت می‌کند. پوست سر خود را به آرامی با مخلوطی از روغنهای اساسی ماساژ دهید، به گفته جراحان باتجربه، روغن گیاهانی مانند رزماری، زیتون، مریم گلی و نعناع فلفلی به روند تحریک رشد موهای جدید کمک می‌کنند.

مراقبت از پوست سر

کاهش استفاده از ابزارهای حرارتی

اتوی مو و سشوار می‌توانند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی شود؛ نیازی نیست که بعد از کاشت‌مو به طور کلی از همه ابزارهای حالت دهنده اجتناب کنید، اما باید تعداد دفعات استفاده از این ابزارها را محدود کنید و دمای آنها را کاهش دهید.

همچنین استفاده از یک محصول محافظت‌ کننده در برابر حرارت قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرم می‌تواند شکستگی مو را به میزان قابل توجهی به حداقل برساند. آنها یک مانع محافظتی ایجاد می‌کنند که مانع از دست دادن رطوبت در هنگام استفاده می‌شود.

کاهش استفاده از ابزارهای حرارتی

همان طور که متوجه شدید تمامی موها نیاز به مراقبت دارند اما آن هایی که کاشت‌مو انجام داده اند باید این مسئله را جدی بگیرند. کلینیک دیلای با مشاوره قبل از کاشت مو تمامی این نکات را به شما یادآور می‌شوند و با ارائه‌ی پکیج های مراقبتی شما را به هدف خود یعنی سلامت موها می‌رسانند.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند