8765

روش‌های چاق و پر شدن صورت

در بسیاری از مواقع با افزایش سن پوست دچار تغییرات زیادی شده و روند بازسازی سلول‌ها کند می‌گردد و پوست خشک شده و روند تحلیل آن شروع می‌شود. در نتیجه آن خطوط صورت تغییر کرده و پوست صورت به نوعی دچار فرورفتگی می‌شود. زیرا پوست خاصیت ارتجاعی و حجم دهی خود را از دست داده است.
این امر برای بسیاری از افراد نارحت کننده به نظر می‌رسد. از این رو و با توجه به اهمیت این موضوع، روش‌های زیادی برای چاقی صورت ارائه شده است. اگر قصد دارید با روش‌های چاق و پر شدن صورت آشنا شوید پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چاق شدن پوست به چه معناست؟

هدف از چاق و پر شدن پوست این است که پوست شاداب و جوان به نظر برسد. پوست زمانی شاداب به نظر خواهد رسید که مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز پوست فراهم شود. برای اینکه خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شود باید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک دریافت کند تا صاف و هیدراته بماند. این مواد پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارند.

هر چه حجم پوست بیشتر باشد، چهره شما روشن‌تر و زیباتر خواهد بود. پوست به طور طبیعی تا زمانی که به بزرگسالی می‌رسید حجیم می‌ماند. اما زمانی که تولید کلاژن در سال بین ۱ الی ۱.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند، به مرور زمان حجم پوست کاهش پیدا می‌کند و علائم بروز فرورفتگی در صورت مشاهده می‌شود.

 

پوستتان را لایه برداری کنید

لایه‌برداری اولین قدم برای داشتن صورتی چاق و پر است. بسته به نوع پوستتان هفته‌ای یک الی دو بار لایه‌برداری می‌تواند باعث حذف سلول‌های مرده پوست شود. از آنجایی که با افزایش سن روند بازسازی سلولی افراد بسیار کند می‌شود، شستشوی صورت با آب ولرم و لایه‌برداری ملایم و در عین حال موثر به پوست شما کمک می‌کند که سلول‌های قدیمی را حذف و سلو‌های جدید را جایگزین آنها کند.

هنگامی که سلول‌های قدیمی در سطح پوست جمع می‌شوند منافذ موجود در سطح پوست را می‌بندند و مانع از جذب اکسیژن و مواد موثر به پوست می‌شوند. با استفاده از اسکراپ منافذ پوست باز شده و محصولات مراقبتی به راحتی در پوست نفوذ می‌کنند که در نتیجه آن مقدار زیادی از مواد مورد نیاز برای چاق و پر شدن صورت تامین می‌شود.

ادامه مطلب
روش های آبرسانی پوست به صورت عمیق

البته مزایای لایه‌برداری تنها محدود به موارد گفته شده نمی‌شود، لایه ‌برداری سطح نامنظم بافت پوست را حذف کرده و باعث می‌شود پوستی یکنواخت داشته باشید. همچنین درخشش از دست رفته پوست را بازمی‌گرداند.

صورت خود را به طور منظم ماساژ دهید

همانطور که با ورزش کردن بسیاری از ماهیچه‌های بدن تقویت می‌شوند، ماهیچه‌های صورتتان نیز با ماساژ منظم تقویت شده و همچنین سلول‌های پوست نیز تحریک می‌شوند تا آب بیشتری را جذب کنند. این عمل در طول مدت باعث چاق‌ و پر شدن صورت شما می‌گردد.

یکی دیگر از مزایای ماساژ صورت برطرف شدن علائم پیری و جوان شدن پوست صورت است. به یاد داشته باشید که ماساژ صورت را از زمان جوانی به طور مرتب انجام دهید تا مانع از کاهش کشش و حجم صورت شما شود.

در ترکیبات برخی از کرم‌ها از مواد آب رسان استفاده شده است که می‌توانید همراه با ماساژ صورت این مواد را به پوست خود برسانید. این کرم‌ها باعث تحریک و افزایش عمر مفید سلول‌ها می‌شوند. بهتر است این کرم‌ها را در هنگام شب استفاده کنید. با تمرینات مرتب به طور حتم حالت ارتجاعی و حجم پوست افزایش می‌یابد.

از کرم‌ها و لوسیون‌های حجم دهنده استفاده کنید

صنعت مراقبت از پوست در چند سال اخیر چنان رشد کرده است که انواع مختلف کرم‌ها، سرم‌ها، ماسک‌ها و بسیاری از محصولات مراقبتی دیگر توسط برندهای مختلف عرضه می‌شوند و شما با استفاده از آنها می‌توانید اختلالات پوستی خود را برطرف کنید.

اگر پوست صورتتان با کاهش حجم مواجه است برخی از محصولات می‌توانند کمک شایانی بکنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسید هیالورونیک: یک ماده بسیار فعال برای پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است به شمار می‌رود. این ماده با نفوذ به داخل پوست صورت، غشاهای سلولی را حجیم می‌کند و فیبرهای موسوم به کلاژن و الاستین را تحریک کرده و باعث تجدید فعالیت سلولی می‌شود.

ادامه مطلب
همه آنچه باید در مورد تزریق ژل و فیلر بدانید

ویتامین C: یکی از اصلی‌ترین مواد برای تقویت سلول‌های پوستی است. این ویتامین به تحریک سلول کمک می‌کند تا کلاژن تولید کند. این امر به نوبه خود باعث چاق و پر شدن صورت می‌گردد.

 

روش‌های چاق و پر شدن صورت

رژیم غذایی غنی داشته باشید

واقعیت امر این است که شما هر چه می‌خورید و می‌نوشید تاثیر مستقیمی در سلامت پوستتان دارد. پس استفاده از مواد مغذی را در دستور کار خود قرار دهید. موادی را استفاده کنید که باعث تولید کلاژن در سلول‌های پوستتان می‌شود.

از بهترین مواد مغذی برای پوست می‌توان به انواع سبزیجات برگدار، سیر، غذاهای غنی از ویتامین C و E، تخم مرغ و خیار اشاره کرد که به طور طبیعی باعث چاق و پر شدن صورت می‌شوند.

یکی از دلایلی که باعث کم حجمی پوست صورت می‌شود کم آبی بدن است. بنابراین نوشیدن آب به مقدار کافی می‌تواند رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوست را تامین کند.

به مقدار کافی بخوابید

خواب کافی باعث ترمیم سلول‌ها می‌شود و تاثیر بسزایی در جوان ماندن پوست شما دارد. پوست در هنگام خواب کلاژن تولید می‌کند و این امر به نوبه خود مانع از افتادگی پوست می‌شود. اگر میزان کلاژن پوست کاهش یابد چین و چروک در صورت افزایش خواهد یافت. پس یک روال خواب هشت ساعته را در دستور کار خود قرار دهید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

نور آفتاب دارای اشعه مضر برای پوست است و می‌تواند رطوبت سلول‌های پوست را از بین ببرد. از این رو توصیه می‌شود که در هنگام قرار گرفتن در مقابل نور خورشید از یک کرم  ضد آفتاب استفاده کنید. این کرم‌ها دارای موادی هستند که مانع از رسیدن اشعه مضر خورشید به پوست می‌شوند همچنین رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را نیز تامین می‌کنند.

ادامه مطلب
همه چیز درباره مدت زمان کاشت مو

استفاده از درمان‌های ترزیقی

پرکننده‌های پوستی و بوتاکس هر دو جزء درمان‌های ترزیقی به شمار می‌روند که بسیار ایمن هستند و علایم پیری در صورت را کند و یا به طور کلی از بین می‌برند. استفاده از این روش پوست را چاق و پرتر نشان می‌دهد.

فیلرهای پوستی نیز به عنوان یکی از روش‌های دیگر برای چاق و پر شدن صورت شناخته می‌شوند. در این روش اسید هیالورونیک دارویی به زیر پوست تزریق می‌شود که در نتیجه آن رطوبت مورد نیاز پوست تامین می‌گردد.

 

روش‌های چاق و پر شدن صورت

لیفت صورت با مایع غیر جراحی

در برخی مواقع نیاز است که پوست صورت به طور کامل تقویت شود. لیفت صورت یک مایع غیر جراحی است که برای حجیم کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش از تکنیک‌های پزشکی برای حجم دادن به پوست صورت استفاده می‌شود و در آن از پرکننده های پوستی، بوتاکس و نخ های پلی دیوکسانون (PDO) برای برطرف کردن چین و چروک ها استفاده می‌کنند که باعث می‌شود پوست به میزان زیادی صاف نگه داشته شود.

کلام آخر

صورت قطعا مهم‌ترین عضو بدن به لحاظ زیبایی شناختی است که شادابی و جوانی آن نشانی بر جوانی و زیبایی شماست. از این رو مراقبت از این عضو نیز بسیار مهم است. با افزایش سن و عوامل ی دیگر به مرور از حجم پوست صورت کاسته شده و زیبایی آن تحلیل می‌رود. با این حال امروزه پیشرفت علم روش‌های زیادی را برای تقویت و حجیم تر کردن پوست صورت در اختیار افراد قرار داده است.

شما با مراجعه به مرکز پوست و موی معتبر می‌توانید با درمان‌ها و روش‌های موثر برای چاق شدن و پر تر شدن صورت آشنا شوید و متناسب با شرایط پوست خود از نوع مناسب آن استفاده نمایید. موسسه پوست و موی دیلای به عنوان مرکزی معتبر و با کادری مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات مراقبت از پوست و مو به شما مراجعین محترم است.

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند