انواع روش های رفع غبغب در تبریز

انواع روش های رفع غبغب در تبریز

هیچکس از داشتن غبغب خوشش نمی آید و در صورت ایجاد غبغب سریعا به دنبال راهی برای رفع آن می باشد. غبغب تاثیر زیادی بر روی چهره گذاشته، باعث پیرتر دیده شدن فرد شده و لایه ‌ای از چربی در زیر چانه تشکیل می ‌شود. حال سوالاتی مطرح می شود که چرا غبغب ایجاد می شود؟ چگونه غبغب را از بین ببریم؟ انواع روش های رفع غبغب در تبریز چیست؟ در این مقاله می خواهیم تا بیشتر در مورد رفع غبغب، انواع روش ها و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. همراه ما باشید.

غبغب چیست و چرا ایجاد می شود؟

غبغب به دلیل جمع شدن چربی زیر پوستی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. از رایج ترین دلایل ایجاد غبغب می توان به مو ارد زیر اشاره کرد:

  • چاقی و اضافه وزن
  • ژنتیک و سابقه خانوادگی
  • شل شدن پوست براثر افزایش سن
  • نوسانات وزنی شدید
  • ضعف عضلات گردن
  • نقص ها و مشکلات ژنتیکی
  • پایین نگه داشتن زیاد سر
  • کوچک بودن یا عقب بودن چانه

غبغب چیست و چرا غبغب ایجاد می شود

انواع روش های رفع غبغب در تبریز کدامند؟

روش ‌های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد. این روش ‌ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند:

  1. رفع غبغب با جراحی
  2. رفع غبغب بدون جراحی

رفع غبغب بدون جراحی (غیرتهاجمی)

رفع غبغب با جراحی

هایفوتراپی

لیپوساکشن

کیبلا

عمل لیفت صورت

لیفت با نخ

عمل لیفت گردن و چانه

لیزر

 

  1. روش های رفع غبغب بدون جراحی

افرادی که اضافه وزن و همچنین غبغب دارند، با پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، می توانند وزن خود را کاهش دهند و به همراه آن غبغب نیز از بین می رود. علاوه بر آن، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که همه افراد، می ‌توانند از آن‌ برای لیفت غبغب استفاده کنند. انواع روش های رفع غبغب که بدون جراحی باعث از بین رفتن آن می‌ شوند، شامل موارد زیر می باشند:

ادامه مطلب
5 روش عالی برای جوان سازی پوست

هایفوتراپی  (HIFU)

متد هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی بوده و از امواج اولتراسوند برای تحریک کلاژن‌ سازی و از بین بردن سلول ‌های چربی استفاده می ‌شود. از بین بردن غبغب با هایفو، هزینه کمتری در مقایسه با جراحی دارد. علاوه بر آن، این روش عوارض خاصی نداشته و فقط ممکن است در برخی از افراد به طور موقت باعث قرمزی و تورم پوست شود.

هایفوتراپی برای رفع غبغب

تزریق اسید دئوکسی کولیک (کیبلا)

اسید دئوکسی کولیک یا کیبلا (Kybella) ماده ‌ای است که در کیسه صفرا یافت ‌‎شده و قادر است چربی ‌های رژیم غذایی را هضم کند. در رفع غبغب به روش کیبلا، این ماده را به پوست زیر چانه تزریق می‌ کنند. معمولا برای کسب نتیجه دلخواه باید چند بار این ماده تزریق شود. از عوارض این روش میتوان به درد، تورم، کبودی، قرمزی و بی ‌حسی اشاره کرد که در عرض یک تا دو هفته کاهش می ‌یابند. این ذوش ممکن است عوارض شدیدتری در طی داشته باشد که در آن صورت باید به پزشک مراجعه شود.

لیفت با نخ

در این روش، پزشک نخ مخصوص را زیر پوست قرار می‌ دهد و از آن برای بالا کشیدن پوست استفاده می‌ کند. نخ‌ ظاهر سفت‌تری به ناحیه مورد نظر داده و باعث تحریک تولید کلاژن می‌ شود. ایجاد برجستگی یا فرورفتگی روی پوست، قرمزی پوست و عفونت از عوارض لیفت غبغب با نخ هستند.

لیزر

لیفت غبغب با لیزر با استفاده از دستگاه ‌های مختلف مثل اندولیفت، اسکالپشور، فرکشنال و … انجام می‌شود. برای مثال در اندولیفت، یک فیبر با ضخامت بسیار کم به زیر پوست فرستاده می ‌شود، تا با ایجاد حرارت، کلاژن ‌سازی را تحریک کند و نیز باعث تجزیه چربی ‌های ان ناحیه شود. معمولا استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب بی ‌خطر بوده و عوارض خاصی ندارد.

ادامه مطلب
اهمیت ضدآفتاب در روتین پوستی روزانه

روش های رفع غبغب, لیفت غبغب

  1. لیفت غبغب با جراحی

راه دیگری که برای رفع غبغب در تبریز استفاده می شود، جراحی می باشد. ۳ نوع جراحی متداول برای این کار عبارتند از:

لیپوساکشن

تکنیک لیپوساکشن یک روش رایج بوده که در آن با ایجاد یک برش بر روی پوست، یک لوله کوچک وارد بافت شده و چربی از زیر پوست برداشته می ‌شود. لیپوساکشن یک جراحی ساده است که فقط به بی‌حسی موضعی نیاز دارد.

لیفت صورت

معمولا بیمار برای لیفت صورت باید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد. با این حال، گاهی اوقات می ‌توان این کار را با بی ‌حسی موضعی نیز انجام داد. در این روش، پزشک، چربی اطراف چانه و گردن را برداشته و افتادگی پوست را برطرف می ‌کند.

لیفت گردن

برای لیفت گردن و چانه، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌ های لیفت گردن، سرویکوپلاستی است که با هدف برداشتن پوست اضافی اطراف گردن و چانه انجام می ‌شود. روش دیگر، پلاتیسماپلاستی نام دارد که هدف از انجام آن سفت کردن عضلات گردن و چانه است.

روش غیر تهاجمی برای رفع غبغب

آیا جراحی غبغب عوارض دارد؟

در هر نوع عمل جراحی هنگامی که یک ابزار خارجی وارد بدن می شود یا آن را می برد، خطراتی نیز به همراه دارد. جراح قبل از عمل همه موارد احتمالی را برای شما شرح می دهد تا شما بتوانید تصمیم دست را بگیرید. از جمله خطرات جراحی غبغب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تقارن ویژگی های صورت
  • خون ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم و ورم

برای رفع غبغب به کجا مراجعه کنیم؟

اگر از ظاهر خود رضایت کافی ندارید و تصمیم به انجام لیفت غبغب دارید، در ابتدا باید به دنبال بهترین مرکز و کلینیک زیبایی در شهر خود برای انجام این کار باشید. یکی از معتبرترین مراکز رفع غبغب در تبریز، کلینیک زیبایی دیلای می اشد که با داشتن کادر مجرب و با تجربه، در رسیدن شما به ظاهر دلخواه خود یاری می رساند.

ادامه مطلب
رژیم غذایی خوب برای داشتن مو های سالم

کلینیک رفع غبغب

نتیجه گیری و کلام پایانی

همانطور که در این مقاله نیز اشاره شد، روش ‌های مختلفی از جمله روش ‌های جراحی و روش ‌های غیرجراحی، برای کوچک کردن و از بین بردن غبغب وجود دارد. انتخاب بهترین روش برای عمل غبغب به وضعیت پزشکی شما، مقدار چربی غبغب و انتظارات شما از نتیجه نهایی بستگی دارد. اگر مقدار چربی غبغب زیاد باشد، احتمالا لیپوساکشن بهترین گزینه خواهد ‌بود. اما اگر مقدار چربی کمتر باشد، بهتر است از روش ‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی که عوارض و هزینه کمتری دارند، استفاده کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند