بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

چه زمانی می ‌توانم موهایم را بعد از کاشت مو، رنگ کنم؟ آیا رنگ کردن مو نتیجه عمل را خراب می ‌کند؟

تمامی این سوالات قبل از انجام کاشت مو به ذهن شما می رسد. حال می‌خواهیم به تمامی سوالات ما در این مقاله بپردازیم.

کاشت مو نه تنها عزت نفس از دست رفته شما را بازیابی می‌ کند ، بلکه روحیه و اعتماد به نفس شما را به خصوص در یک محیط اجتماعی افزایش می‌‌دهد.

بعد از جراحی تا حدودی جای زخم و دلمه در پوست سر، طبیعی است. همچنین ممکن است متوجه تورم و ناراحتی خفیف پوست شوید. با این حال همه اینها به زودی فروکش می‌ کند. گرافت های موی کاشته شده شما در چند هفته ابتدایی بسیار شکننده خواهند بود، بنابراین باید بیشتر محتاط باشید. در چنین مواردی ممکن است سوالات متعددی مطرح شود که یکی از آنها این است که چه زمانی می‌توانم موهایم را بعد از کاشت مو رنگ کنم؟

پس از جراحی و روند بهبودی، زمانی که موهای شما به طور طبیعی شروع به رشد می ‌کنند، موهای خاکستری که معمولاً رنگ می‌‌کنید دوباره ظاهر می‌‌شوند و به طور بالقوه اعتماد به نفس تازه پیدا شده شما را کاهش می ‌دهند. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید که آیا می‌توانید موهای خود را بعد از کاشت مو دوباره رنگ کنید، پاسخ مثبت است، بله می‌ توانید. با این حال، مهم است که حداقل ۴ تا ۶ هفته پس از عمل جراحی خود قبل از رنگ کردن موهای خود صبر کنید.

بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

چند واقعیت در مورد رنگ کردن مو پس از کاشت مو آورده شده است:

  • رنگ مو فقط روی قسمتی از تارهای بالای سطح پوست تاثیر می‌ گذارد. بنابراین رشد موهای جدید مختل نمی‌ شود.
  • رنگ کردن موهایتان با رنگ تیره‌ تر معمولا آسیب کمتری نسبت به رنگ روشن‌ تر روی تارهای مو دارد. با این حال، هر دو رنگ تیره و روشن، تا حدی آسیب به مو وارد می ‌کنند. این یکی از دلایلی است که توصیه می‌کنیم موهای خود را در سالن و توسط متخصص رنگ کنید.
  • موهای تازه کاشته شده شما همان ویژگی های موهای اهدا کننده شما را خواهند داشت. بنابراین اگر قبل از جراحی مستعد سفید شدن مو بودید، موهای جدید شما نیز مستعد سفید شدن خواهند بود. به همین دلیل است که اکثر افرادی که قبل از عمل کاشت مو موهای خود را رنگ کرده اند، احتمالاً پس از اتمام درمان، به رنگ کردن موهای خود ادامه می‌دهند.
ادامه مطلب
کاشت ابرو طبیعی و نقش آن در زیبایی

 باید پوست سرتان به طور کامل بهبود یابد. مواد شیمیایی موجود در عوامل سفید کننده و پراکسیدها می‌تواند برای پیوند مو و پوست سر مشکل آفرین باشد، به خصوص زمانی که هنوز در حال نقاهت پس از جراحی است. با این حال بهتر است تا دو ماه صبر کنید نکته اینجاست که مراقبت نادرست از موهای رنگ شده در هر شرایطی باعث ریزش موها می‌شود؛ پس اگر در زمان مناسب موهای خود را رنگ کردید و شاهد ریزش مجدد یا آسیب به آن‌ها بودید، مطمئن باشید که از شامپوی درستی استفاده نکرده‌ اید یا به روش درست از موهای رنگ شده خود مراقبت نکرده‌ اید. تا موهای خود را رنگ یا دکلره کنید.

بهبودی پوست سر بعد از عمل پیوند مو، خود به عوامل بسیاری بستگی دارد که عبارتند از:

  • ویژگی‌های بدنی فرد
  • تجربه و مهارت پزشک متخصص
  • جنس پوست سر فرد
  • جنس موهای فرد
  • انجام اقدامات مراقبتی قبل و بعد از کاشت
  • و…

عوارض رنگ کردن بعد از کاشت مو

عوارض رنگ کردن بعد از کاشت مو

اگر رنگ موها را در زمان مناسب و با فاصله‌ های زمانی مجاز انجام دهید، هیچ آسیبی به موهای کاشته شده نمی‌رسد و شما می‌توانید بدون نگرانی از داشتن چهره‌ای متفاوت لذت ببرید؛ اما اگر قبل از ثابت شدن نتایج کاشت و زمانی که پزشک استفاده از رنگ‌های شیمیایی را توصیه نمی‌‌کند اقدام به انجام این کار نکنید، ممکن است شاهد بروز حساسیت‌ها و التهابات شدید پوستی در کف سر باشید.

همچنین فولیکول‌های تازه موها نیز آسیب می‌بینند و فرایند رشد موهای جدید با اختلال مواجه می‌شود. پس از روش موهای کرکی حدود ۳ الی ۶ ماه زمان می‌برد تا موهای کرکی رشد کرده و دچار ریزش شوند. در هیچ کدام از این مراحل، امکان تحریک و ایجاد اختلال در پروسه رویش مو وجود ندارد، پس بدیهی است که رنگ کردن موها بعد از کاشت ممنوع باشد. موهایی که پس از گذشت ۱ سال از زمان کاشت رشد می‌کنند، ضخامت مطلوبی دارند و می‌توانند به عنوان موهای دائمی بر روی سر باقی بمانند.

ادامه مطلب
کاشت مو برای مردان انجام می‌شود یا بانوان؟

رنگ گیاهی یا شیمیایی؟

رنگ‌های گیاهی به دلیل نداشتن ترکیبات شیمیایی برای رنگ کردن موهای کاشته شده به‌ خصوص در ماه‌های اولیه بعد از کاشت مناسب تر هستند. این رنگ‌ها باعث ایجاد خارش و حساسیت در پوست سر نمی‌شوند و به موها نیز آسیب کمتری وارد می‌کنند.

رنگ گیاهی

  • بروز حساسیت در ناحیه سر و آسیب به فولیکول موی کاشته شده
  • بروز عفونت در پوست سر و آسیب به فولیکول‌های کاشته شده
  • اختلال در روند رشد موهای دائمی در ناحیه سر
  • ضعیف کردن موها و عدم رشد مو با ضخامت کافی
  • تحریک سر و خارش به همراه آسیب به فولیکول‌های کاشته شده
  • آسیب به محل برداشت بانک مو و از دست رفتن بانک مو

همانطور که در بالا نیز مفصل در مورد آن توضیح دادیم هیچ مانع خاصی برای رنگ کردن موها بعد از کاشت مو وجود ندارد اما تا زمانی که پزشک متخصص به شما اجازه‌ی این کار را ندهد بهتر است از انجام آن خودداری کنید. پزشک متخصص با توجه به شرایط  شما می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد. با تماس و دریافت مشاوره آنلاین و رایگان می‌توانید با متخصصان کلینیک دیلای وقت مشاوره رزرو کنید و زیبایی را به چهره خود بازگردانید.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند