در طول لیزر درمانی چه اتفاقی می افتد؟

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل و بیکینی

لیزر موهای زائد در بین افرادی که خواهان راه حلی دائمی تر از روش های دیگر هستند، محبوب است. استفاده از لیزر برای از بین بردن مو با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکول های مو کار می کند. با این حال، قبل از شروع درمان، افراد باید خود را از برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد به خصوص صحبت هایی که در مورد زیربغل و بیکینی شنیده می شود، آگاه کنند. کلینیک دیلای تمام عوارض و شرایط شما را قبل از انجام لیزر بررسی خواهد کرد. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد روشی مطمئن برای خلاص شدن از شر موهای زائد در مکان های ناخواسته به طور دائم یا برای مدت طولانی است.

اثرات جانبی

پس از لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ظاهر شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

قرمزی و تحریک,لیزر مو زائد

  • قرمزی و تحریک

لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی به فولیکول های موهای هدف آسیب می رساند. بدن به این واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه می کنند. پوست ممکن است گزگز یا حساس شود و حتی ممکن است کمی متورم شود.

علائم معمولا کوتاه مدت هستند. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون یا کنده شده است. برخی از متخصصان پوست از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست فرد به این فرآیند استفاده می کنند.

پس از واکنش اولیه، معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان، تحریک باید کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به کمپرس یخ یا حمام خنک پاسخ خوبی بدهد.

  • پوسته شدن

برخی افراد ممکن است پوسته پوسته شدن در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنند. این معمولاً یک مشکل جزئی است اما ممکن است ناراحت کننده باشد. پوسته پوسته شدن گاهی اوقات می تواند منجر به دلمه یا زخم شود. با مراقبت از ناحیه تحت درمان پس از لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده، فرد ممکن است از بروز هرگونه مشکل پایدار در این درمان جلوگیری کند.

ادامه مطلب
برای پرپشت شدن مو باید چیکار کنیم؟

تغییرات در رنگ پوست,لیزر مو زائد

  • تغییرات در رنگ پوست

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. ممکن است پس از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر شود.

افرادی که پوست روشن ‌تری دارند، احتمالاً تغییرات رنگدانه ‌ای تیره‌ تری را تجربه می‌کنند. افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند ممکن است بیشتر در معرض تغییرات رنگدانه های روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

آسیب چشم,لیزر مو زائد

  • آسیب چشم

روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشم وجود دارد، به خصوص زمانی که یک پزشک روی صورت و یا زیربغل یک فرد کار می کند.

هم فرد تحت درمان و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب جلوگیری شود.

تمامی این تجهیزات در کلینیک دیلای در اختیار شما قرار میگیرد.

  • خطر عفونت پوست

مانند سایر روش های رفع موهای زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت ایجاد کند.

ناحیه آسیب دیده باید در حین بهبودی به عنوان یک زخم درمان شود. افراد باید هر گونه علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند.

در نهایت، در صورت بروز عفونت، نباید کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه را روی نواحی وسیعی از پوست استفاده کنند. عفونت ممکن است از رعایت نکردن بهداشت از طرف اپراتور و یا کلینیک انجام شود به همین دلیل در کلینیک دیلای پک مخصوص هر فرد وجود دارد.

عوارض جانبی نادر

عوارض جانبی نادر پس از لیزر موهای زائد می تواند شامل موارد زیر باشد:

سوختگی و تاول,لیزر مو زائد

  • سوختگی و تاول

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول وجود دارد.

با این حال، هنگامی که یک پزشک متخصص این فرآیند را انجام می دهد، سوختگی و تاول نادر است. لیزر موهای زائد از لیزرهای با حرارت بالا استفاده می کند. یک پزشک ممکن است درست قبل از استفاده از لیزر، یک دستگاه خنک کننده را روی پوست فرد اعمال کند. این به جلوگیری از سوزاندن پوست توسط لیزر کمک می کند.

ادامه مطلب
چه کسانی باید از فیلر بوتاکس استفاده کنند؟

تمامی دستگاه های لیزر کلینیک دیلای دارای دستگاه خنک کننده هستند.

اسکار,لیزر مو زائد

  • اسکار

اسکارها معمولاً از عوارض لیزر موهای زائد نیستند. با این حال، اگر پزشک مرتکب خطا شود، ممکن است زخم ایجاد شود. این موضوع نباید برای اکثر پزشکان واجد شرایط باشد. همچنین اگر افراد بعد از درمان به درستی از ناحیه تحت درمان مراقبت نکنند، ممکن است اسکار ایجاد شود. آنها باید با پوست آسیب دیده طوری رفتار کنند که انگار آفتاب سوخته است تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. این بدان معنی است که آن را مرطوب نگه دارید، از نور محافظت کنید و به طور منظم برای علائم عفونت چک کنید.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟,لیزر مو زائد

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

اکثر افرادی که از آن استفاده می کنند متوجه می شوند که لیزر مو های زائد ایمن و قابل تحمل است. به نظر نمی رسد که این روش در دراز مدت خطرات سلامتی داشته باشد.

با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را پس از لیزر مو های زائد تجربه کنند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این درمان روی ناحیه بزرگتری از پوست، نحوه واکنش لکه کوچکی از پوست به درمان را آزمایش کند.

افرادی که مایل به انجام لیزر مو های زائد هستند باید همیشه از یک پزشک مجرب استفاده کنند.

لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی در دوران بارداری,لیزر مو زائد

لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی در دوران بارداری

متخصصان لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی حتی بقیه نواحی  را برای افراد باردار توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که دانشمندان هیچ مطالعه انسانی را انجام نداده اند که بی خطر بودن لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ثابت کند.  پزشکان ممکن است از آنها بخواهند که چند هفته پس از زایمان صبر کنند تا درمان را انجام دهند.

هر فردی که قصد باردار شدن دارد باید قبل از لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کند. پزشک می تواند در مورد گزینه های دیگر توصیه کند، زیرا لیزر موهای زائد اغلب به جلسات متعددی نیاز دارد که نباید در دوران بارداری انجام شود.

ادامه مطلب
قبل از کاشت مو چه آزمایش هایی لازم است؟

تصورات غلط در مورد لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی

  • لیزر مو های زائد زیربغل و بیکینی باعث سرطان می شود.

این افسانه که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود، بی اساس است. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

  • لیزر م وهای زائد زیربغل و بیکینی باعث ناباروری می شود.

باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا روی آن تأثیر نمی گذارند. لیزر مو های زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران و بیکینی معمولاً بی خطر است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

هر کسی که واکنش های نامطلوب به لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی را تجربه می کند باید به پزشک خود مراجعه کند. آنها معمولاً می توانند علائمی مانند قرمزی و تورم را در خانه مدیریت کنند، اما همیشه باید علائم عفونت پوست را به پزشک یا متخصص پوست گزارش دهند.

گزارش زودهنگام علائم امکان درمان سریع را فراهم می کند و ممکن است به جلوگیری از هرگونه تغییر دائمی کمک کند.

همان طور که می دانید لیزر یک عمل رایج است اما دقت نکردن به نکات آن می تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد. کلینیک دیلای با محیط کاملا بهداشتی و اپراتورهای آموزش دیده این ریسک را به حداقل رسانده اند و شما برای همیشه می توانید از شر موهای زائد زیربغل و بیکینی خود راحت شوید.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند