خال برداری در کلینیک دیلای

خال برداری در مرکز زیبایی دیلای

همه شما ممکن است در قسمت هایی از بدنتان خال های کوچک و یا بزرگی داشته باشید. می توان گفت که یکی از شایعترین ضایعه های پوستی خال می باشد که در همه جای دنیا متداول است و معمولاً بیشتر مردم از ۱ تا ۴۰ عدد خال روی بدنشان دارند خال های پوستی معمولاً بی خطرند و ضرری ندارند.

وجود خال در افراد، ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد، به خصوص آن دسته از خال هایی که در معرض دید هستند ممکن است روی زیبایی تاثیر منفی بگذارند. به غیر از موضوع زیبایی،  ممکن است خال ها در مواردی بسیار نادر به یک عارضه پیش سرطانی تبدیل بشوند.  بنابراین حتی آنهایی که زیاد درگیر کارهای زیبایی نیستند، به خصوص اگر خال های بسیار بزرگ و گوشتی دارند، برای جلوگیری از پیشامد هایی مانند سرطان بهتر است که اقدام به خال برداری بکنند.در ادامه با انواع روش با روش های خال برداری بیشتر آشنا خواهیم شد. با دیلای کلینیک همراه باشید.

انواع خال های پوستی کدام ها هستند؟

انواع خال

خال های به دلایل مختلف بر روی پوست ظاهر می شوند. در زیر با انواع خال های پوستی و دلایل به وجود آمدن آنها آشنا می شوید.

  • خال های مادرزادی

خال های مادرزادی از زمانی که شما متولد می شوید روی پوست شما قرار دارند و در واقع شما با این خال ها به دنیا می آیید. احتمال اینکه این خال ها بعد از تولد تبدیل ملانوم (توده سرطانی) شوند وجود دارد. اگر قطر خال ها از ۸ میلیمتر بیشتر باشد احتمال سرطانی شدن آن بیشتر خواهد شد.

  • خال های دیسپلاستیک

این خال ها معمولاً رنگ یکسانی ندارند. مرکز آنها قهوه ای تیره و لبه های آنها روشن تر است. خال دیسپلاستیک معمولاً ارثی هستند، نسبت به سایر خال ها خطرناک تر هستند و احتمال اینکه به ملانوم بدخیم و یا همان حالت سرطانی تبدیل شوند بیشتر است. در صورتی که هر گونه تغییر از نظر شکل و ظاهر در خال های دیسپلاستیک به وجود آمد باید به پزشک مراجعه کنید تا متخصص شما را بررسی کند.

  • خال های اکتسابی

بعضی از خال ها به دلایل اکتسابی روی پوست ظاهر می شوند. مثلا اگر به مدت طولانی در نور آفتاب قرار بگیرید، یا اینکه در سن بلوغ باشید و یا در اثر حاملگی ممکن است خال هایی روی پوست شما ظاهر شود. این خال ها بیشتر در سنین پایین تر تشکیل می شود و بعد از ۳۰ سالگی کمتر احتمال دارد که افراد دارای دچار خال های اکتسابی شوند.

ادامه مطلب
مراقبت پس از کاشت مو

انواع روش های خال برداری


خال-برداری-در-کلینیک-دیلای

امروزه از روش های مختلفی برای خال برداری استفاده می شود. هدف افراد از خال برداری ممکن است متفاوت باشد. برخی برای زیبایی این کار را انجام می‌ دهند و برخی از افراد به علت ترس از سرطانی شدن خال اقدام به این کار می کند. در صورتی که می خواهید این کار را برای زیبایی انجام دهید این انتخاب شماست. اما در صورتی که خال های شما در گذر زمان دچار تغییر شکل۷ اندازه و رنگ شده اند باید به متخصص مراجعه کنید و در صورتی که متخصص تشخیص داد اقدام به برداشتن خال های خود کنید. در زیر با انواع روش های خال برداری بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

  • خال برداری با جراحی

در برخی موارد از جراحی برای برداشتن خال استفاده می شود. در این روش خال و پوست طراف آن توسط مواد مخصوصی بی حس می شود و با استفاده از چاقوی مخصوص جراحی خال برداشته شده و روی آن پانسمان می شود. اگر خالی که دارید کوچک است از روش بیوپسی پانچ استفاده می‌ شود که در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص خال را برداشته و پوست پانچ می شود.

در روش دیگر با استفاده از چاقوی جراحی تیز سطح خال را می برند تا با پوست اطراف همسطح شود. یک روش دیگر جراحی برشی است که این روش برای خال هایی که بدخیم هستند و برجسته نیستند استفاده می شود. در این روش محل خال را کاملاً برش می دهند و سپس زخمی که ایجاد شده را بخیه می کنند.

  • خالبرداری با روش کرایو

روش دیگر خالبرداری استفاده از کرایو است. در روش کرایو با استفاده از یک دستگاه مخصوص خون رسانی در سلول های خال را مختل می کنند. در این روش با استفاده از گاز اکسید نیتروژن خال را فریز می‌ کنند و سپس اقدام به برداشتن خال می کنند. خال هایی که احتمال سرطانی شدن را ندارند و ریشه انها زیاد عمیق نیست می توانند از روش کرایو استفاده کنند. البته در نظر داشته باشید که پس از استفاده از روش ممکن است یک لک کوچک روی پوست شما باقی بماند.

  • لیزر، بهترین روش خال برداری

یکی از بهترین روش های برداشتن خال و خال برداری استفاده از لیزر است. خالبرداری با لیزر مزایای فراوانی دارد، چرا که در وهله اول هیچگونه برش روی پوست ایجاد نمی شود بنابراین احتمال اینکه روی پوست شما جای بخیه و اسکار بماند بسیار کم می شود. در وهله دوم احتمال ابتلا به عفونت بسیار کم می شود.

ادامه مطلب
طریقه صحیح شست و شوی مو پس از کاشت

معمولاً از روش های لیزری برای برداشتن خال هایی که اندازه آنها کوچک تر است استفاده می شود. همچنین اگر خال روی صورت شما قرار دارد بهتر است که از لیزر استفاده کنید تا جای برداشتن خال روی پوست شما نماند. زمانی که برای برداشتن خال با لیزر انجام می‌شود حدود ۳۰ دقیقه می باشد. زمانی که خال برداری با لیزر به اتمام رسید یک رد کوچک قرمز روی پوست باقی می ماند که به مرور کمرنگ تر خواهد شد و پس از دو هفته از بین می رود.

چند نکته مهم در مورد برداشتن خال با لیزر

  • برای برداشتن خال با لیزر معمولاً یک تا سه جلسه نیاز است
  • همانطور که قبلاً هم گفته شد لیزر برای برداشتن خال های کوچک تر مناسب است و برای خال هایی که اندازه آنها بسیار بزرگ است بهتر است از روش‌های جراحی استفاده شود.
  • خال برداری با استفاده از لیزر به هیچ وجه دردناک نیست و عوارض خاصی ندارد.
  • اگر خال شما گوشتی و بزرگ است و ریشه عمیقی دارد با استفاده از لیزر روی آن سوزانده می شود ولی باید برای ریشه خال فکر دیگری بکنید و با استفاده از جراحی و یا سایر روش‌ ها ریشه خال را نیز نابود کنید.
  • تا دو هفته بعد از برداشتن خال باید از انجام آرایش خودداری کنید و حتماً به هنگام بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.


خال-برداری-در-کلینیک-دیلای

خال برداری در تبریز و دیلای کلینیک

اگر جرو افرادی هستید که به هر دلیلی می خواهید اقدام به خال برداری کنید توصیه ما به شما این است که در یک کلینیک معتبر با متخصصین و پرسنل با تجربه اقدام به این کار نمایید. کلینیک دیلای یک مرکز خال برداری در تبریز می باشد که با کمک  متخصصین و کادر بسیار با تجربه انواع کارهای زیبایی از جمله برداشتن خال، لیزر، تقویت و کاشت مو، تناسب اندام و … را برای مراجعه کنندگان خود انجام می دهد. این کلینیک با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در زمینه کارهای زیبایی، یکی از معتبرین کلینیک های زیبایی تبریز می باشد.

ادامه مطلب
کاشت ابرو با خواب کاملا طبیعی و رویش مادام العمر

در صورتی که هرگونه سوالی در زمینه خال برداری با لیزر و یا جراحی خال داشتید می توانید همین حالا با متخصصین ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب

۲ پاسخ

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند