آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟ (1)

آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

با مقایسه روش های مختلف کاشت مو خواهید دریافت که در روش های جدیدتر به دلیل استفاده از لوازم پیشرفته و متدهای به روز، علاوه بر اینکه دوران بهبودی کمتر و نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. عوارض بعدی این عمل نیز بسیار کاهش می یابد. ورم سر یا oedema یکی از عوارض بعد از کاشت مو حتی در روش های جدید می باشد و به همین دلیل سوالات زیادی در مورد آن در ذهن یک متقاضی کاشت ایجاد می شود. وجود ورم عادی هست؟ در کدام مناطق ایجاد می شود؟ بهبود آنچند روز طول می کشد؟ چگونه خواهد گذشت؟ خطراتش چیست؟ ورم بعد از کاشت مو چگونه درمان می شود؟

ورم بعد از کاشت مو

ورم بعد از کاشت مو

به دلیل مواد و روش هایی که برای کاشت مو استفاده می شود، ممکن است پس از جراحی مقداری تورم در پوست سر، پیشانی و ناحیه اطراف چشم ایجاد شود. نکته ای که باید بدانید این است که ایجاد ورم پس از کاشت مو مانند مقداری کبودی و قرمزی کاملا طبیعی است. به طور کلی تورم پس از کاشت مو تقریباً در همه بیماران دیده می شود اما ممکن است میزان و محل ایجاد آن متفاوت باشد. پس از کاشت مو ورم بلافاصله پس از جراحی شروع می شود و ممکن است به دلیل میزان کم آن در برخی بیماران گفته شود که پس از گذشت چند روز ورم سر را مشاهده کرده اند. با رعایت دستورالعمل های پزشک و برخی اقدامات احتیاطی، تورم ممکن است بسیار کم بوده و زمان کمتری برای بهبودی لازم داشته باشد.

مدت زمان بروز تورم بعد از کاشت مو

معمولا با خروج ماده خارجی همچون مواد بی حسی از بدن و دفع آن به وسیله ادرار تورم سر کمتر و به حالت اولیه باز خواهد گشت. ناگفته نماند که کلیه عوارض شایع بعد از کاشت مو در جلسه مشاوره که توسط پزشک متخصص و فرد بیمار پیش از انجام پیوند مو انجام می گیرد توضیح داده می شود. به طور کلی و در حال طبیعی بین ۲ تا ۵ روز امکان بروز تورم در سر و صورت فرد وجود خواهد داشت و پس از آن شاهد از بین رفتن تورم خواهیم بود.

ادامه مطلب
رفع غبغب با هایفوتراپی

ورم پس از کاشت مو در کدام نواحی ایجاد می شود؟ و بعد از چه مدت از بین می رود؟

ناحیه ای که تورم پس از کاشت مو در آن دیده می شود در درجه اول پوست سر است. لازم به ذکر است که مایع زیر پوست را نمی توان مستقیماً خارج کرد. با بلند شدن و حرکت دادن سر، تجمع مایعات این قسمت به سمت سایر قسمتهای بدن که از آن خارج می شوند، شروع به حرکت می کند. این حرکت و اثر جاذبه باعث حرکت مایعات به سمت پایین می شود که باعث ایجاد تورم در صورت، اطراف چشم، پیشانی و گاهی گردن نیز می شود. البته لازم به ذکر است که این موارد بسیار طبیعی و موقتی هستند.

ورم بعد از کاشت مو

تورم بعد از کاشت مو نتیجه طبیعی پس از عمل کاشت است و حتی با وجود برخی اقدامات احتیاطی کاملاً قابل پیشگیری نیست. زمان از بین رفتن تورم برای همه یکسان نیست واز نظر میزان تورم، عمل به مراقبت های بعد از کاشت مو و سایر موارد مشابه متفاوت است. با این حال به طور کلی انتظار می رود که تورم ظرف ۳ تا ۵ روز پس از پیوند مو از بین برود. اگر در این مدت تورم از بین نرفت و اگر علائمی مانند درد و تب شدید در پوست سر وجود دارد لازم است با پزشک خود تماس گرفته یا به کلینیک مراجعه کنید.

مدل های مختلف تورم بعد از کاشت مو

با توجه به میزان ایجاد ورم در هر فرد می توان آن را به اقسام مختلف طبقه بندی کرد. در برخی افراد شاهد هیچگونه تورمی نخواهیم بود که می توان در دسته درجه صفر اینگونه افراد را قرار داد. در تورم درجه یک شاهد ایجاد ورم در نواحی پیشانی خواهیم بود که زودتر از دیگر مدل های تورم از بین خواهد رفت. تورم درجه دو علاوه بر ناحیه پیشانی ، در بالای ابروها نیز شاهد ایجاد ورم خواهیم بود. ایجاد ورم در ناحیه اطراف چشم جز تورم درجه سه خواهد بود که میزان آن ممکن است شدید تر از ورم پیشانی باشد. در طبقه بندی آخر و درجه چهار شاهد ایجاد ورم و کبودی در اطراف چشم هستیم که مدت زمان بهبود آن کمی بیشتر از سایر نقاط می باشد. (در حدود ۱۰ روز)

ادامه مطلب
قبل از کاشت مو چه آزمایش هایی لازم است؟

ورم بعد از کاشت مو

عوامل موثر بر شدت ورم صورت

عدم استراحت کافی: بسیاری از افراد پس از کاشت مو آنقدر احساس شادی دارند که فراموش می‌کنند استراحت نمایند. و همین می‌تواند باعث تورم در صورت و چشانشان شود؛ به هر حال اگر این اتفاق افتاد نترسید. در این شرایط استراحت کنید و کمتر سرتان را به جلو یا پایین خم نمایید.

استفاده از کمپرس یخ:

برای جلوگیری از تورم صورت و چشم‌ها پس از کاشت مو باید به مدت یک هفته یک بسته کپرس یخ یا یک بسته سبزیجات منجمد شده که در فریزر دارید یا یک کیسه یخ را روی پیشانی خود فشار دهید تا ورم را کاهش دهید.

مصرف داروهای تجویزی پزشک:

پس از کاشت مو داروهایی به منظور کاهش شدت تورم به شما داده می‌شود که اگر آن‌ها را به طور منظم و سر وقت مصرف نکنید می‌توانید باعث افزایش شدت تورم شوید.

داشتن رژیم غذایی کم نمک:

به مدت محدود و برای حدود ۱ ماه سعی کنید از مصرف غذا و خوراکی‌های شور و ترش تا حد امکان پرهیز کنید تا موجب افزایش میزان تورم نشوید.

ورم صورت پس از کاشت تا چه زمانی طبیعی است؟

ادم (edema) یا تورم صورت ناشی از احتباس طبیعی بافت و مایع پس از کاشت مو است. که غالبا در روز دوم بعد از ایمپلنت مو شروع شده و معمولاً در روز چهارم پس از عمل به اوج خود می‌رسد. از روز چهارم به بعد تا روز ششم یا هفتم پس از عمل شروع به کاهش کرده و تقریبا با گذشت ۱۰ الی ۱۲ روز به صورت کامل از بین می‌رود. در این مدت توصیه می‌شود که به نکات گوشزد شده توسط پزشک و یا تیم درمانیتان به طور کامل عمل کنید تا زودتر از وجود عوارض جانبی کاشت رهایی یابید.

ادامه مطلب
راهکارهای مراقبت از پوست در فصول مختلف

درمان و کوتاه کردن دوران تورم بعد از کاشت مو

راهکارهایی برای عدم ایجاد ورم و یا بهبود سریع تر آن وجود دارد. که می توان با استفاده از این روش ها اقدام به بهبود این مسئله نمود. یکی از مهم ترین مسائل جهت بهبود سریع ورم و دوران نقاهت بعد از کاشت مو خوابیدن صحیح می باشد. به همین منظور بعد از کاشت مو بهتر از به مدت چند روز با زاویه ۴۵ درجه سطح سر را بر روی بالش قرار داد تا علاوه بر بهبود تورم ، به موهای کاشته شده آسیب کمتری وارد شود. بنابراین می بایست از خوابیدن به پشت اجتناب کرد. بهترین راهکار برای خوابیدن بدین شکل قرار دادن دو یا چند بالش در زیر سر می باشد تا سر بالاتر از بدن در هنگام خواب قرار گیرد.

ورم بعد از کاشت مو

 

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند