بانک مو چیست؟

بانک مو چیست؟

بهترین درمان قطعی برای طاسی یا نازک شدن مو، کاشت مو است. در حال حاضر انواع مختلفی از این روش ها در کلینیک کاشت مو دیلای انجام می شود. اگر شما نیز به هر دلیلی از طاسی و کم پشتی مو رنج می برید، می توانید با توجه به شرایط و انتظارات خود یکی از روش های کاشت مو را انتخاب کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. اگر شما یکی از کاندید های کاشت مو هستید، بهتر است با اصطلاحات مربوط به این عمل کاشت مو که دانستن آن ها ضروری است آشنا شوید. رایج ترین آنها گرافت مو و بانک مو هستند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصطلاحات رایج در فرآیند کاشت مو، به خصوص اصلاح بانک مو و پیوند مو هستید، از شما دعوت می کنیم تا ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

بانک مو چیست؟,بانک مو ضعیف

بانک مو چیست؟

به طور کلی به بخشی که از آن گرافت مو تهیه می شود و می تواند منبع مناسبی برای کاشت مو باشد بانک مو می گویند. بانک مو قسمتی از بدن است که تراکم موی بالایی دارد و گرافت های موجود در آن برای کاشت مو بسیار مناسب است. مناطقی که در برابر عوامل محیطی و هورمون هایی که منجر به ریزش مو می شوند بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل در اکثر افراد حتی در سنین بالا نیز موهای این ناحیه نمی ریزند. زمانی که فردی دچار ریزش شدید موی سر، ابرو یا ریش می شود و گزینه های درمانی برای او جواب نمی دهد، می تواند از روش کاشت مو استفاده کند.

پیوند مو چیست؟,بانک مو ضعیف

پیوند مو چیست؟

اگر با ذره بین به موهای خود یا دیگران دقت کنید، می بینید که در یک نقطه یک یا چند تار مو وجود دارد و پیازهای آنها در یک مکان قرار دارند. به هر پیوند مو پیوند مو می گویند.

ادامه مطلب
فیشیال صورت در تبریز

اما هر پیوند مو دارای اجزای بیشتری است و هر یک از این اجزا در تقویت و رشد مو تاثیر دارد که شامل یک تا چهار تار مو به همراه فولیکول های مو، مقداری بافت همبند، غدد چربی، عضله نعوظ و یک عضله عروقی- عصبی است. گرافت واحد شمارش مو های کاشته شده در کاشت مو است. بر اساس تعداد گرافت های کاشته شده تخمین زده می شود که مقدار دقیق تری است و تعداد موهای کاشته شده تقریبی خواهد بود.

متخصص تعداد گرافت ها را برای انجام کاشت مو با توجه به مقدار مورد نیاز سر شما تعیین می کند. بسته به تعداد گرافت های مو در دسته های ۱ تا ۴ تار می شود.

کیفیت پیوند های برداشت شده

  • انتخاب روش حذف پیوند
  • نوع و ابزار حذف پیوند
  • دقت، تخصص و تجربه در برداشت پیوند

در کیفیت گرافت های برداشت شده تعیین کننده است و ارتباط مستقیمی با کیفیت گرافت های مو دارد. گرافت های موی مورد نیاز برای کاشت مو با روش های مختلف FIT، FUT و ترکیبی از بانک مو خارج می شوند.

بانک مو برای کاشت مو

برای کاشت مو، تمام گرافت ها از بانک مو برداشته می شود و هر فرد دارای یک بانک مو به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر در پشت هر فرد و در فاصله بین دو گوش با موهای پر تراکم است. دارند.

موهای این ناحیه در برابر ریزش مو مقاوم بوده و حساسیت کمی دارند. این موها بهترین گزینه برای برداشت و کاشت هستند. اما برای کاشت مو تنها ۲ سانتی متر از این قسمت استفاده می شود و مابقی ذخیره ای برای عمل های احتمالی بعدی خواهد بود. بانک مو اصطلاحی برای این قسمت از پوست سر است.

ادامه مطلب
تغذیه مناسب برای جلوگیری از سفید شدن مو

اما اکنون که با مفهوم بانک مو آشنا شدید، باید انواع روش های برداشت ذکر شده در توضیحات را نیز بشناسید .

حذف موهای زائد FIT روشی است که در آن موها به صورت جزئی و جداگانه از بانک مو برداشته می شود. حذف موهای زائد FUT روشی است که در آن موها به صورت نواری ۱ سانتی متری برداشته می شوند. محل برداشتن نیاز به ترمیم دارد و اگر با دقت کافی ترمیم نشود، بخیه ممکن است باقی بماند. اما اگر این کار به خوبی انجام شود، قسمت دوخته شده زیر مو می رود و اثری از آن نمی بینید. رفع موهای زائد ترکیبی روشی است که در آن موها با دو روش قبلی FIT و FUT حذف می شوند.

هر کسی می تواند از بانک موی خود برای کاشت مو استفاده کند، اما اگر بخواهید از موهای شخص دیگری برای کاشت مو استفاده کنید، بدن شما واکنش نشان می دهد و ممکن است کاری بیهوده انجام داده باشید. بنابراین مهم است که سعی کنید از بانک موی خود مراقبت کنید تا بتوانید از پس انداز آن بهترین استفاده را ببرید.

بانک مو ضعیف برای کاشت مو

به افرادی که بانک موی آنها به دلایل مختلف برای برداشت مناسب نیست، بانک موی ضعیف گفته می شود. حذف موهای زائد BHT می تواند برای این افراد مفید باشد. در این روش فولیکول های مو از قسمت های دیگر بدن برداشته شده و در جلوی سر کاشته می شوند.

تخریب پیوند مو در زمان برداشت

برداشتن بیش از حد بانک مو و خطای پزشکی در کاشت مو ممکن است باعث آسیب و ناکارآمدی بانک مو شود. در روش FIT بیشتر این خطا رخ می دهد. متخصص کاشت مو باید فاصله مناسب برای برداشتن فولیکول ها را در عمل حذف مو رعایت کند. این مشکل یکی از معایب روش FIT است.

ادامه مطلب
روش‌های چاق و پر شدن صورت

اگر برش ها در فاصله مناسب ایجاد نشوند باعث مرگ پوست می شود و ممکن است مشکل را جلوی سرتان در پشت سر ببینید. تقریبا هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و تنها با بلند کردن قسمت های دیگر مو می توان آن را پوشاند. به همین دلیل مهارت تیم پزشکی برای انجام این کار اهمیتی دوچندان دارد. متخصصان کلینیک دیلای افراد حاذق و با تجربه در کار کاشت مو و استفاده از بانک مو هستند. شما با گرفتن وقت مشاوره بانک و موی خود را تعیین کرده و مشخص می کنید که از موی خود استفاده کنید و یا دیگران.

مشاوره : در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مشاور: ۰۹۳۸۵۵۶۲۲۰۵                                                     تلفن کلینیک: ۰۴۱۳۴۷۷۰۴۱۷


برچسب ها: بدون برچسب

سوال یا نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند